Formula 1: VN Belgije

12. 9. 2008
Deli

Kdor se zadnji smeje … se najslajše smeje, pravi slovenski pregovor. V Spaju je še kako veljal.

»O tem sem vam govoril, « se je v radijsko zvezo drl Lewis Hamilton, ko je le dva kroga pred koncem videl največjega tekmeca za belgijsko zmago Kimija Räikkönena v zaščitnem zidu. Finca, ki je prešel v vodstvo v začetku drugega kroga, ko je po napaki Hamiltona v prvem ovinku Britanca prehitel na koncu dolge ravnine po Eau Rougu, je v zadnji četrtini dirke ujel, vedoč, da bo mimo Ferrarija težko prišel, pa je čakal na svoj trenutek, da Kimi morda naredi napako. In jo je.

Zadnja dva kroga dirke v Belgiji sta bila resnično atraktivna. Tik pred koncem se je z neba usul dež, Hamilton je Räikkönena napadel pred avtobusno šikano, Finec se je branil do robnika, izrinil Britanca s steze, da je ta pokrajšal šikano. Lewis je Kimija pri krajšanju prehitel in na ciljni ravnini, kot zahtevajo pravila, Fincu prepustil vodstvo in ga napadel pred prvim ovinkom ter ga prehitel.

Nadaljevalo se je v slogu prave drame: v dežju, na gumah za suho stezo, je dvojec, ki se je še vedno boril za zmago, ujel dirkača Williamsa, ki se je po vrtenju vrnil na stezo. Lewis je rešil karbon z izletom s steze, vodstvo je tako dobil Räikkönen, a Finec se je le nekaj metrov pozneje zavrtel in spet padel na drugo mesto. Dvoboj, ki je skrbel, da se je srčni utrip povišal, in je spomnil na legendarne kilometre med Gillesom Villeneuvom in Renejem Arnouxom v francoskem Dijonu leta 1979, se je končal še v istem krogu: z Räikkönenovim trkom v zid.

Finec je v zadnjih osmih dirkah zbral vsega 22 točk, z novo napako pa je po vsej verjetnosti končal boj za letošnji naslov, saj v skupnem točkovanju za vodečim Hamiltonom zaostaja za kar 19 točk. Le dve točki zaostanka pa ima njegov moštveni kolega Felipe Massa, za zdaj uradni zmagovalec VN Belgije 2008. Komisarji so namreč vzeli Hamiltonovo prehitevanje Räikkönena pod drobnogled in sklenili, da je bil Britanec, čeprav je spustil Kimija nazaj predse, na ciljni ravnini v nekonkurenčni prednosti in ga kaznovali s pribitkom 25 kazenskih sekund, kar ga je pahnilo na končno tretje mesto.

McLaren se je pritožil, tako da še ni povsem gotovo, ali je Massa končni zmagovalec dirke, saj bo komisija o zadevi razpravljala verjetno šele čez nekaj tednov. Škoda, da se je dirka odločila po tej poti, za zeleno mizo. Poteza dirke je dva kroga pred koncem z zamenjavo gum, ki so bile primernejše za vožnjo v dežju, uspela BMW-ju in Nicku Heidfeldu (poleg Nemca so po mokre skočili še Coulthard, Rosberg, Nakajima, Fisichella in Alonso).

Nemec se je v zadnjih dveh krogih z boljšimi gumami brez težav odpeljal mimo nekaterih tekmecev in se z devetega mesta prebil na tretje, po Hamiltonovi kazni pa še na drugo. Na koncu je napredoval tudi Fernando Alonso, ki je Vettla prehitel v zadnjem krogu. Dirkač Tora Rossa je bil seveda razočaran, a ekipa, ki jo vodi Gerhard Berger, je še s sedmim mestom Bourdaisa dosegla uspeh sezone.

Kako to, da je moštvo, ki se je razvilo iz nekdanjega Minardija, tako napredovalo v zadnjih dirkah? Berger pojasnjuje, da so po VN Monaka, kjer so predstavili svoj novi dirkalnik (katerega sestavni deli so pretežno prišli iz Red Bulla), iz dirke v dirko napredovali, dirkača sta se vse bolje razumela z novim bolidom.

Do konca sezone je še pet dirk, prihodnja pa bo v Ferrarijevem peklu, v Kraljevem parku v Monzi, kjer bo Felipe Massa poskušal doseči še tretjo zmago zapored (podarjena belgijska je za Brazilca prišla kot darilo za nesrečno VN Madžarske, ko mu je tri kroge pred zmago izdihnil motor). Massa letos dobro dela, pred Valencio je recimo treniral v simulatorju, ko je bil Räikkönen na dopustu, zato v Monzi lahko znova preseneti, in to kljub dejstvu, da je McLaren hitrejši dirkalnik.

Britanski bolid naj bi v Monzi bolje požiral robnike, Ferrari pa naj bi se branil z večjo hitrostjo na ravnini. Lewis ne bo mirno spal, še posebej ne, ker je Belgija potrdila, da FIA ni na McLarnovi strani.

Rezultati dirke

1. F. Massa (Ferrari) 1.22:59, 394 (222, 715 km/h), 44 krogov, 308, 052 km

2. N. Heidfeld (BMW) + 9, 383

3. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 10, 539

4. F. Alonso (Renault) + 14, 478

5. S. Vettel (STR-Ferrari) + 14, 576

6. R. Kubica (BMW) + 15, 037

7. S. Bourdais (STR-Ferrari) + 16, 735

8. M. Webber (RBR-Renault) + 42, 776

9. T. Glock (Toyota) + 67, 045

10. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes)*

11. D. Coulthard (RBR-Renault) + 1 krog

12. N. Rosberg (Williams-Toyota) + 1 krog

13. A. Sutil (FIF1T-Ferrari) + 1 krog

14. K. Nakajima (Williams-Toyota) + 1 krog

15. J. Button (Honda) + 1 krog

16. J. Trulli (Toyota) + 1 krog

17. G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) + 1 krog

18. K. Räikkönen (Ferrari)*

*nista končala dirke, a sta uvrščena

Najhitrejši krog

K. Räikkönen (Ferrari) 1.47, 930 (233, 618 km/h)

Odstopi

R. Barrichello (Honda) – menjalnik, N. Piquet (Renault) – s steze

Kvalifikacije

1. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:47, 338

2. F. Massa (Ferrari) 1:47, 678

3. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:47, 815

4. K. Räikkönen 1:47, 992

5. N. Heidfeld (BMW) 1:48, 315

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 76, 2. Massa 74, 3. Kubica 58, 6. Räikkönen 57, 5. Heidfeld 49, 6. Kovalainen 43, 7. Trulli 26, 8. Alonso 23, 9. Webber 19, 10. Glock 15 …

Vrstni red moštev

1. Ferrari 131, 2. McLaren-Mercedes 119, 3. BMW 107, 4. Toyota 41, 5. Renault 36, 6. Red Bull 25, 7. Williams 17, 8. Toro Rosso 17, 9. Honda 14

Mitja Reven, foto: Moštva, Gepa pictures

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja