Formula 1: VN Italije

14. 9. 2007 | Dušan Lukič
Deli

Tifosi so sicer pričakovali rdeče slavje, a resnica je bila drugačna. Na treningih in na dirki za VN Italije so bili rdeči šele druga violina. Vprašanje je bilo le, kateri McLarnov voznik bo zmagal . .

Jean Todt, Ferrarijev šef, je po dirki, ki jo je Räikkönen končal za Alonsom in Hamiltonom, hitro priznal, da tokrat niso bili konkurenčni. »Na stezah, na katerih je potrebno veliko mehanskega oprijema, kjer je veliko skakanja čez robnike, nam letos ne gre. A dirke v Spaju, na Kitajskem in v Braziliji bi nam morale ustrezati. Fuji? Bomo videli, tam ni bil še nihče, « je bil optimističen. VN Japonske bo na Fujiju prihodnje leto, leta 2009 se vrača v legendarno Suzuko, nato pa si bosta dirkališči dirko izmenjevali (kot nekoč Silverstone in Brands Hatch). »Suzuka si to zasluži. F1 je bila tam prisotna 20 let in ljubitelji F1, ki so nas tam podpirali, si zaslužijo imeti dirko, « je bil zadovoljen Bernie Ecclestone, ki seveda stoji za vsem tem.

A pred Fujijem je na vrsti še dirka v Spaju, le teden dni za Monzo. Belgijsko vreme je že v preteklosti zakuhalo marsikaj in je bilo neusmiljeno tudi do najboljših, zato je razumljivo, da Hamilton nad zanj ‘le’ drugim mestom in le tremi točkami naskoka pred Alonsom po dirki ni bil najbolj zadovoljen - vendar pa je bil vesel, da je rešil drugo mesto.

»Na startu ni šlo dobro, na srečo pa se mi je po zunanji strani uspelo spet prebiti naprej. Hitro smo ugotovili, da bo imel Kimi le en postanek in bo temu prilagodili taktiko, a po drugem postanku sem vseeno ostal za njim. Na srečo so bile, ko sem ga dohitel, gume še dovolj sveže, da sem hitro prišel mimo, « je pojasnil Hamilton, ki je z obema manevroma hkrati dokazal, da ga dejstvo, da ga lahko napaka ob prehitevanju stane ne le uvrstitev, temveč tudi prvenstvo, niti najmanj ne obremenjuje. Prav zato mnogi menijo, da je kljub dvema izgubljenima točkama v Monzi v resnici pridobil precejšnjo psihološko prednost.

Ozonske luknje naj bi v prihodnosti povsem izginile, tudi tista nad Antarktiko

Nadaljevanje prvenstva bo torej zanimivo, ne le na vrhu, temveč tudi pod njim. Massa je z odstopom (zlomljeno zadnje vzmetenje) podaril tretje mesto Kimiju, zanimivo pa bo tudi dogajanje med sedmim in desetim mestom, kjer je trenutno v prednosti Kovalainen (»Danes sem prav vsak krog vozil na polno in sedmo mesto je bilo največ, kar se je dalo izvleči iz avta, « je pojasnil v Monzi). Možnosti imajo tudi Fisichella, Wurz in Rosberg.

Pred koncem tedna v Monzi pa se bo, vsaj za korak, razpletla še ena zgodba. Ko boste v rokah držali ta Avto magazin, bo verjetno znana tudi že odločitev Svetovnega sveta FIA v zvezi z vohunskim škandalom med Ferrarijem in McLarnom. Stepneygate, kot so škandal poimenovali, se bo morda končal v Parizu, morda pa tudi ne. Jean Todt je v vse skupaj zagrizel kot pitbul in že napoveduje nadaljevanje zgodbe na sodišču (če ne drugače, v Italiji, kjer si bodo zagotovili naklonjenost sodnika že z dejstvom, da so Ferrari).

»Če odločitev ne bo po naši meri, gremo naprej, tako v Italiji kot v Veliki Britaniji bomo šli v civilno tožbo, « pravi Todt, čeprav se zaveda, da vse skupaj močno škodi ugledu F1. A očitno je zavohal, da bi lahko prvenstvo, ki ga očitno niso sposobni osvojiti na stezi, osvojili za zeleno mizo ali na sodišču . .

Velika nagrada Italije - Monza

Rezultati dirke

1. Fernando Alonso (McLaren-Mercedes) 1.18:37, 806 (234, 048 km/h, 53 krogov, 306, 72 km)

2. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) +6, 062

3. Kimi Räikkönen (Ferrari) +27, 325

4. Nick Heidfeld (BMW) +56, 562

5. Robert Kubica (BMW) +1:00, 6

6. Nico Rosberg (Williams-Toyota) +1:05, 8

7. Heikki Kovalainen (Renault) +1:06, 8

8. Jenson Button (Honda) +1:12, 2

9. Mark Webber (Red Bull-Renault) +1:15, 9

10. Rubens Barrichello (Honda) +1:17, 0

11. Jarno Trulli (Toyota) +1:17, 7

12. Giancarlo Fisichella (Renault) +1 krog

13. Alexander Wurz (Williams-Toyota) +1 krog

14. Anthony Davidson (Super Aguri-Honda) +1 krog

15. Ralf Schumacher (Toyota) +1 krog

16. Takuma Sato (Super Aguri-Honda) +1 krog

17. Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso-Ferrari) +1 krog

18. Sebastian Vettel (Toro Rosso-Ferrari) +1 krog

19. Adrian Sutil (Spyker-Ferrari) +1 krog

20. Sakon Yamamoto (Spyker-Ferrari) +1 krog

Najhitrejši krog

F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:22, 871

Odstopi

F. Massa (Ferrari) - obese; D. Coulthard (Red Bull-Renault) - s steze

Kvalifikacije

1. Fernando Alonso (McLaren-Mercedes) 1:22, 0

2. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:22, 0

3. Felipe Massa (Ferrari) 1:22, 5

4. Nick Heidfeld (BMW) 1:23, 2

5. Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:23, 2

Vrstni red voznikov

1. Lewis Hamilton 92; 2. Fernando Alonso 89; 3. Kimi Räikkönen 74; 4. Felipe Massa 69; 5. Nick Heidfeld 52; 6. Robert Kubica 33; 7. Heikki Kovalainen 21; 8. Giancarlo Fisichella 17; 9. Alexander Wurz 13; 10. Nico Rosberg 12; 11. Mark Webber 8; 12. David Coulthard 8; 13. Jarno Trulli 7; 14. Ralf Schumacher 5; 15. Takuma Sato 4; 16. Jenson Button 2; 17. Sebastian Vettel 1

Vrstni red moštev

1. McLaren-Mercedes 166; 2. Ferrari 143; 3. BMW Sauber 86; 4. Renault 38; 5. Williams-Toyota 25; 6. Red Bull-Renault 16; 7. Toyota 12; 8. Super Aguri-Honda 4; 9. Honda 2

Dušan Lukič, foto: moštva

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"