Formula Student znova na elektriko

19. 4. 2019 | Jure Šujica
Deli

Ljubljanski študenti so predstavili novo generacijo električne formule, ki bo še lažja in posledično bolj zmogljiva od lanskega dirkalnika, temu primerni pa so tudi apetiti.

Ljubljanski študenti Fakultete za strojništvo in Fakultete za elektrotehniko nas že kar nekaj let navdušujejo s svojimi stvaritvami in kreacijami na štirih kolesih, s katerimi nato tekmujejo v seriji Formula Student. Po dveh bencinsko gnanih dirkalnikih so nato lani naredili preskok in naredili dirkalnik, za pogon katerega je skrbela elektrika. Z njim so nastopili na dveh dirkah in obakrat osvojili deseto mesto med konkurenco. Letos so apetiti še nekoliko višji, njim pa ne nazadnje sledi nov dirkalnik.

Dirkalnik je tako debi doživel sinoči v Ljubljani, številčna ekipa študentov pa se je odločila in ga poimenovala Svarog. Dirkalnik je na predstavitvi naletel na zelo pozitiven odziv in upravičil visoka pričakovanja vseh prisotnih, tako na strani študentov kakor tudi sponzorjev, ki so pripomogli k izdelavi dirkalnika z dobavo materialov –  čeprav so izdelani iz ogljikovih vlaken, so večino komponent študenti izdelali sami – tudi le nekaj deset kilogramov težko šasijo, karoserijo (ki je skoraj enaka lanski) in celo zgolj 0,8 kilograma težka kolesa.

»Kupljeni so samo pnevmatike, amortizerji, motorji, usmerniki, celice baterij, potem pa bo počasi to to. Vse drugo je namreč lastna izdelava. Če želiš v tako majhen prostor postaviti tako veliko komponent in jih povezati med seboj, je nemogoče uporabljati vnaprej izdelane komponente,« je pojasnil Alen Cingerle, tehnični vodja ekipe.

Najdaljšega slovenskega drevoreda vendarle ne bodo posekali?

Projekta letošnje formule so se študenti lotili že zelo zgodaj, zametki so tako nastali že septembra, največ pa je bilo opravljenega v zadnjih 14 dnevih, ko je ekipa delala vsak prost trenutek. Vanjo je tako vloženih več tisoč ur dela, koliko natančno, pa niti študenti sami ne znajo oceniti.

Letošnja formula je sicer še precej bolj dovršena od lanske. Ob uporabi enakih elektromotorjev z močjo 80 kilovatov in karoserije ter nekoliko manjšega baterijskega sklopa jim je namreč uspelo maso z 240 zmanjšati na zgolj 192 kilogramov, zaradi česar je mogoče pričakovati še nekoliko boljše zmogljivosti kot lani. Od nič do 100 kilometrov na uro bo tako avtomobil pospešil v manj kot treh sekundah, največja hitrost pa bo elektronsko omejena na 120 kilometrov na uro.

Dirkalnik je torej bolj kot ne pripravljen, sledijo še zadnje nastavitve, nato pa tekmovanja. Dirk bo letos še nekoliko več, saj študenti načrtujejo udeležbo na štirih dirkah v Italiji, Avstriji, na Madžarskem in na Nizozemskem.

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"