Komentar, formula 1: ko odpade, v resnici odplava

Prav veliko dirk v zgodovini formule 1 ni odpadlo, če pa so, je bil presneto tehten razlog. Od razpadajočega asfalta do razsajanja bolezni ali bojkota dirkačev zaradi varnosti. V Imoli pa je kriva voda.

Formula 1 ima nekaj zakonitosti, ki so vsaj v času Bernija Ecclestona držale kot pribite. Recimo, da noben dirkač nikoli ni umrl na dirkališču ali na dirki, ampak vedno uradno v bolnišnici nekaj ur ali dni po nesreči. In da morajo padati ošiljene prekle ali da mora na stezo pasti meteor, da bi Ecclestone dovolil, da dirke ni. Zato smo takrat z nekaj črnega humorja mirno lahko zatrdili, da sta na svetu samo dve stvari, ki držita: da bomo vsi nekoč morali zapustiti ta svet in da bo dirka formule 1 v nedeljo na sporedu, pa naj se zgodi kar koli.

A tudi Ecclestone je imel nekaj omejitev, pa vendar jih je bilo v dolgi dobi njegovega vladanja v formuli 1 res le nekaj.

Potem so prišli novi časi, novi ljudje, novo dojemanje tega športa in posla in začela se je politična igra, protesti proti temu, onemu ali ker vsemu, pa bolezen in omejitve. In zdaj za piko na i se je proti dirkanju obrnila tudi narava.

Sever Italije se že nekaj mesecev, če ne celo leta, bori s sušo, Padska nižina je vedo bolj suha, v Alpah pa je vedno manj snega. In so Italijani žejno gledali v nebo in prosili za dež, zdaj pa so ga dobili. Po navadi je tako, da če je nečesa predlogo premalo, potem to pride v preveliki količini. In poplave v Imoli so naredile svoje.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Federico Carbonini (@federicocarbonini)

Seveda na takem dirkališču ni možno dirkati, če je spremljevalni paddock pod vodo, reka za dirkališčem pa se razliva po njegovi okolici. Seveda ni možno varno spraviti tja članov ekip in sploh ne gledalcev, neetično pa bi bilo, da se v bližnjih mestih borijo gasilci z vodo in rešujejo življenja, nekaj življenj je medtem voda žal že vzela, istočasno pa bi brneli hibridni motorji v Imoli, kot da se to formule 1 ne tiče.

Ne, ni šlo, na veliko žalost vseh, ki smo čakali, kakšne novosti bi znale ekipe pripeljati na prvo evropsko dirko letošnje sezone. A to je zdaj drugotnega pomena.

Pa vendar, če bi bil Ecclestone še vedno šef formule 1, ali bi bila zdaj dirka formule 1 v Imoli? Najverjetneje ne, kajti narava je vseeno močnejša tudi od tega malega velikega moža, a v prispodobi bi lahko rekli, da bi naredil vse, da bi dirka bila. Mehaniki bi bili v gumijastih škornjih, bivalniki bi bili mogoče postavljeni drugje in samo kot zasilni šotori (nekoč je tako v formuli 1 že bilo), gledalcev ne bi bilo, ker bi z njimi imeli pač preveč dela, dirkači pa bi, če bi bilo treba, veslali skozi Rivazzo, Variante Bassa ali Toso. Pa če bi bila veslaška regata, dirka bi bila.

Dirka bi bila, pa tudi če bi dirkači ali ekipe malce jamrale. Ali če bi bil Niki Lauda, pa bi protestno sabotirali dirko, to je znal Avstrijec za časa svoje kariere lepo izvesti. Le s to razliko, da se je Lauda bal ognja, ne vode.

Letošnja evropska premiera je tako žal res padla dobesedno v vodo, Enzo in Dino Ferrari bosta morala počakati ali nekaj mesecev, lahko pa da celo leto. Kajti ne bo tako enostavno najti novega termina. Teh ni veliko, pogodbe so vseeno pogodbe, ena od opcij bi bila dirka v avgustu, a potem ne bo nič z enomesečnim premorom. Ali pa po koncu sezone v novembru, ko pa je že lahko tako hladno, da bi morali verjetno, če sem malce ciničen, voziti z zimskimi gumami. Kakor koli že, narava je ponovno dokazala, da je najmočnejša sila na svetu. Sploh, ko za krmilom formule 1 ne sedi več Ecclestone.

Preberite še: Dirka za VN Emilije - Romanje v Imoli ODPOVEDANA! To je razlog ...

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja