Formula 1: Komentar: zakaj je zmešnjava dobra za živce

Po navadi velja, da zmešnjava ni dobra za nič, najmanj pa za živce vseh udeleženih. A v formuli 1 zmešnjava včasih pomeni tudi korak naprej. Dirka v Avstraliji je poskrbela, da se bo iz vsega kaosa na koncu izcimilo tudi kaj dobrega. Za celoten cirkus so tudi solze sreče in razočaranja dobrodošle.

VN Avstralije je bila vzorčen primer, kako lahko kombinacija napak, smole, napačnih odločitev v zadnjem trenutku ali enostavna objestnost naredita vse skupaj še bolj gledljivo. Kdor je minulo nedeljo vstal nekoliko bolj zgodaj in dobre tri ure prebedel pred malim sprejemnikom, bo vedel, da se je izplačalo. A pojdimo lepo po vrsti.

V celotni zgodbi je bila edina stalnica le nespretnost Ferrarija. Že tako jim ni šlo predobro od rok, potem pa se je Leclerc tako rekoč sam izstrelil z dirke že v prvem krogu. Sainz je bil bolj potrpežljiv, a polovico žeblja v krsto novih točk so zabili najprej Ferrarijevi strategi, ko so bili malce prehitri s Špančevim postankom v boksih (enako so bili malce prehitri tudi pri Mercedesu in Georgeu Russllu), potem pa si je Sainz privoščil napako dva kroga pred koncem.

Na ponovnem startu, ko je sicer elegantno, a vseeno malce preveč optimistično izven točk porinili Fernanda Alonsa, za to pa si je prislužil pet kazenskih sekund. Tistih pet sekund, ki so bile dolge kot cela večnost. »Ne, ne, ne, ni pošteno. Še enkrat ne, ne morejo tako izreči kazni, ne da bi me kaj vprašali«, je skoraj v solzah po radijski zvezi jamral svojemu inženirju. Kajti zavedal se je, da bodo zadnji krog dirkači odpeljali za varnostnim avtomobilom in v cilj pripeljali v istem vrstnem redu, kot je bil pred ponovnim startom. In v teh pet sekund so se zrinili vsi dirkači, ki so bili na startni vrsti za njim. »Over and out« za Sainza bi rekli Angleži.

Kazen je bila vseeno preostra, konec koncev je šlo za start v slogu biti ali ne biti, v jurišu na zadnja dva kroga se to pač lahko zgodi in je bilo dejansko predprogramirano, da bodo spet po zraku letela ogljikova vlakna. Še celo Sainzova žrtev Alonso je dejal, da je bilo teh pet sekund preveč in prestrogo. Ker konec koncev ni Alonso izgubil nič, Sainz pa vse.

Smejalo se je pa na koncu najbolj Alonsu, na njegovo srečo se je ponovil scenarij iz lanskega Silverstona in so odgovorni dirko prekinili še pravočasno, da je obstal zadnji startni vrsti red. Smejalo se je tudi Lewisu Hamiltonu za drugo mesto, saj je bil s hudo povprečnim dirkalnikom nenavadno hiter. Njegovo tarnanje o hitrosti tekmecev in »spet smo se zmotili« počasi že preseda prav vsem v njegovi ekipi.

Ker je to enostavno odveč. Če bi kdo lahko tarnal v ekipi, je to Russell. Bil je hiter, a so ga za nos potegnili pri ekipi s prehitrim postankom, vodstvo dirke z rdečo zastavo, na koncu pa kar njegov pogonski sklop. Sanje o dobri uvrstitvi so šle dobesedno v dim.

Nič tarnanja, zato pa je bilo več glasnih besed zagotovo slišati v Alpinu. Tudi ta ekipa je bila prehitra glede na vsa pričakovanja, in ko so se obema dirkačema že obetale solidne točke, je Pierre Gasly naredil Gaslyja – z dirke je torpediral sebe in Estebana Ocona. Oba že tako nista največja prijatelja, a sta za druge člane karavane in gledalce nekako igrala, da je med njima vse v redu. No, to bosta v prihodnje vedno težje igrala.

Ekipa Haas in Nico Hülkenberg sta se veselila novih točk, a sta jih želeli nekaj več, zato so se po dirki pritožili na ponovni startni vrstni red. Po njihovo je bilo odpeljanega dovolj kroga, da bi lahko upoštevali novi vrstni red za zadnji start. A odgovorni so jih hladnokrvno zavrnili. Konec koncev je njihov Kevin Magnussen povzročil drugo rdečo zastavo, ko je po stezi raztresel polovico zadka svojega dirkalnika.

Zato bi bilo najbolj elegantno, če bi zadnja dva kroga odpeljali lepo za varnostnim avtomobilom, kar pa bi nas oropalo za ves adrenalin v zadnjih dveh krogih. Fernanda Alonsa zagotovo ni. »Zdaj sem osvojil tri tretja mesta. Prihaja čas za kakšno boljšo uvrstitev,« je dejal po dirki nasmejan. Kako tudi ne bi bil, saj mu je vsemu trudu navkljub, da bi v napako prisilil Hamiltona, Britanec pokazal, da ima še vedno mirno roko. Dva lisjaka v svoji najboljši izdaji torej.  

Vodstvo dirke je bilo to pot kos svoji nalogi, po Albonovi nesreči in po tem, ko je Tajec na stezo pometel preveč peska, je bila rdeča zastava logična. Druga rdeča zastava sicer malo manj, pa vendarle. Še največji kamen spotike je bila 5-sekundna kazen za Sainza. »Česa tako krivičnega še nisem doživel v svoji karieri,« se je na koncu pridušal Španec. Pa še prav ima, pravila gor ali dol.

In kje je v tej kolobociji Red Bull? Verstappen spet na prvem mestu, z nekaj težavami, pa vendarle, Sergio Perez pa tam nekje, kjer si ga Red Bull ne želi - predaleč za vodilnimi.

Ko potegnemo črto pod dirko v Avstraliji, lahko ugotovimo: kaos se je poigral z živci vseh, a gledalci so imeli kaj videti. In bila je šele tretja dirka letošnje sezone!

Preberite še: Formula 1: Kaj je prinesla VN Avstralije? Predvsem KAOS ...

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja