S tem modelom si Škoda želi (še) zmagovati!

Pri Škodi so nov dirkaški model, na katerega so sila ponosni, poimenovali kar Fabia RS Rally2. Ne glede na to, da serijska Fabia svojega najbolj ostrega modela pravzaprav nima.

S tem modelom si Škoda želi (še) zmagovati! (foto: Škoda) Škoda
15. 6. 2022

Po dolgih mesecih testiranj, ko so v prototipu sedeli takšni mojstri volana kot sta Andreas Mikklesen in Kris Meeke, in draženja strokovne dirkaške javnosti, so pri Škodi končno razkrili vse podrobnosti nove generacije dirkalnika za reli, ki bo nasledil sila uspešen dirkalnik Fabio EVO Rally2, ki je baziral na tretji generaciji Fabie. Pri Škodi Motorsport pravijo, da so izbnoljšali prav vse elemente dirkalnika, predvsem pa izpostavljajo prednsoti, ki so jih ineli zaradi baznega, serijskega modela. To pa so predvsem odlična aerodinamika, daljša medosna razdalja in širši koloteki.

Reli je ključen za Škodo

Reli je sicer zapisan v DNK znamke že od časa ustanovitelje Vaclava in Klementa. Toda potem, ko so desetletja osvajali lovorike v nižjih kategorijah (tudi sodobnega svetovnega prvenstva WRC), so se le odločili za preskok v najvišjo kategorijo, ki so jo v devetdesetih (1999) predstavljali dirkalniki WRC (zdaj Rally1). Na žalost brez omembe vrednega uspeha, tako za Octavio, kot za mnogo sodobnejšo in okretnejšo Fabio (2003). Konec leta 2005 je Škoda oznanila odhod tovarniške ekipe s scene, Fabia WRC pa je še nekaj let dirkala v poltovarniški ekipi. 

In tako so se pri tovarni odločili, da prirpavijo dirkalnik, ki bo tovarno zastopal v 'drugi ligi', hkrati pa bo primeren tudi za (bogatejše) privatnike in uvoznike. In nastala je Fabia S2000, ki je imela za osnovo Fabio druge generacije, z atmosferskim mtotjem in 206 kW (280 KM).

Preberite še: Kaj imajo za bregom pri Škodi? Tokratni tradicionalni projekt napoveduje še več

Od leta 2009 je bil to izjemno uspešen dirkalnik s preko 50 zmagami in naslovi na vseh mogočih prizoriščih (tudi v Sloveniji). Toda šele s tretjo generacijo Fabie je prišel dirkalnik (2015), ki je zaznamoval reli sceno. Gre seveda za model, ki je nastal na pravilih za skupino R5, s 1,6 litrskim turbo motorjem, ki je leta 2019 dobil še svojo Evo verzijo. Kasneje, s spremebo nomenklature, pa je postal Fabia Rally2 in Evo. S preko 1700 zmagami je to najbolj uspešen dirkalnik kategorije, pri Škodi pa je to seveda tudi zelo resen in profitabilen projekt, saj so prodali več kot 450 dirkalnikov.

Nova Fabia predstavlja odlično izhodišče

Zdaj je čas za novo zgodbo. Inženirji pri oddelku Škoda Motorsport so se veselili osnove, čeravno je osnova večja in celo težja. Toda bistveno je, da je dobrih devet cm daljša medosna razdalja in da je avto skoraj pet cm širši. Seveda pa natančne mere dirkalnika niso povsem jasne, ravno tako pa ne, koliko je so dirkaški dodatki, kot so kolesa, širša karoserija na bokih, odprtina za zrak, spojler, ... poslabšali aerodinamiko, ki pa je vsaj v osnovi najboljša v razredu (0,28 Cw).Toda inžeriji trdijo, da so uspeli potisk k tlom skoraj podvojiti in hkrati zmanjšati dvig.

Seveda je karoserija razširjena, osnovni karoseriji so dodali varnostno zaščitno kletko, ki skrbi tudi za čvrstost karoserije (kar 38 metrov jeklnih cevi). Vpetje koles je na vseh štirih koncih McPherson (lažja menjava), so pa vgradili nove blažilce z daljšim hodom in manj upora, vpetja so čvrstejša, karoserijska togost seveda občutno boljša, porazdelitev teže pa enakomernejša.

Nov je tudi motor

Tudi motor je povsem nov in ja zasnovan na štirivaljniku iz družine EA888, ki se vrti tudi v RS modelih. Drugačna sta sedaj gib in vrtina, nov je turbo polnilnik, boljša je termodinamika, nov je sesalni sistem, hladilni krog, pa seveda celotna nadzorna elektronika. Motor zmore 214 kW (291 KM) in 430 Nm navora.

Skromno? Upoštevati je pač treba, da FIA omejuje moč s predpisanim omejevalnikom dostopa zraka, ki znaša 32 mm. Tudi petstopenjski sekvenčni menjalnik (pravila zahtevajo pet stopenj in mehanski sistem) je nov, hitrejši, Fabia pa doseže okoli 200 km/h (odvisno od razmerja). Prenos zahteva le dva mehansko vodena diferenciala (brez sredinskega), ki sta seveda ravno tako posodobljena, hidravlično pa poteka odklop zadnjega pogona pri uporabi ročne zavore. Nov je tudi 82,5 litrski rezerovar za gorivo, ki je na svetovnem prvenstvu poslej lahko le sintetično (mešanica bio- in sintetičnega goriva).

Zdaj čaka tovarno še zahteven proces homologacije modela pri Madnarodni avtomobilistični zvezi, za katerega pričakujejo, da bo končan do prvega avgusta, ko bo Fabia z malo sreče dobila zeleno luč za nastopanje. Michal Hrabanek, šef Škoda Motorsporta pa pravi, da bi lahko nova Fabia nastopila na prvem reliju do konca poletja.