Reli: 2. Rally Nova Gorica

Vsi smo po tihem upali, da bo državni prvak Aleks Humar z Renaultom Cliom R3 prehitel favoriziranega Claudia De Cecca s Fordom Focusom RS WRC. Na žalost je bil vrhunski dirkalnik v rokah rutiniranega Italijana pretrd oreh za našega aduta.

22. 9. 2013

Rally z zgolj eno hitrostno preskušnjo v dolžini 10,62 kilometra, ki so jo dirkači prevozili štirikrat, ni štel za državno prvenstvo, pač pa zgolj za tekmovanje Alpe Adria Rally Cup. Zato so nekateri prišli na start na Banjšice (nad Novo Gorico) zaradi prestiža (De Cecco), drugi zaradi treningov pred nadaljevanjem državnega prvenstva (večina naših pred relijem Croatio), spet tretji tipajo teren za prihodnjo sezono (Fakin, Novak). Kar 65 posadk na startu, od tega večina iz Slovenije in Italije, nekaj pa tudi iz Avstrije in Hrvaške, je bila dobra popotnica, čeprav organizatorju ni uspelo prepričati lanskega drugo- in tretjeuvrščenega Grudino in Laurencicha, da bi tudi letos ponovila nastop.

Nastop Italijana Claudia De Cecca s Fordom Focusom RS WRC je bil čista rutina, kar se je poznalo tudi na času, saj je prvo vožnjo prevozil s samo 0,8 sekunde razlike v primerjavi z lanskim nastopom. Aleks Humar je v sodelovanju z zanesljivim sovoznikom Florjanom Rusom preskušal različne nastavitve podvozja, saj so na reliju Alpi Orientali sprevideli, da imajo italijanski vozniki v razredu R3 veliko bolj 'odprt' zadnji kolotek. »S tem nedvomno lažje zavijejo pa tudi prednji gumi se manj obrabljata, vendar pa smo morali preskusiti, kaj se dogaja pri višjih hitrostih. In res, dirkalnik bolj drsi, vendar si kljub temu po naših preverjenih hitrejši,« je dejal Humar in s tem razkril, zakaj se je sploh prijavil na to mednarodno pozivno dirko. In da je imel precej možnosti testiranja pri velikih hitrosti, priča povprečna hitrost na hitrostni preskušnji na idilični banjški planoti: De Cecco 102,15 km/h, Humar s šibkejšim avtomobilom 99,80 km/h. Ufff, to pa je kar precej hitro!

Najbolj zagreti so bili seveda domači dirkači, še posebej tisti, ki niso ravno pogosto za volanom dirkalnika. Najbolj drzen je bil Igor Žbogar, ki je lani z najetim Renaultom Cliom Williams osvojil nehvaležno četrto mesto, letos pa je meril na pokal kar z vrhunskim Peugeotom 207 S2000 italijanske ekipe Pascoli. V prvih dveh vožnjah je bil na dobri poti, saj je osvojil dvakrat tretje mesto, v tretji pa je po skoku z veliko hitrostjo zapeljal v breg ter se večkrat prevrnil. Od dirkalnika ni ostalo veliko celega, na srečo pa sta tako Žbogar kot tudi Darko Lah iz razbitine izstopila praktično nepoškodovana. Nesreče so sestavni del avtomobilskega dirkanja, zato lahko le upamo, da Žbogar ni izgubil volje, čeprav bo moralo njegovo vulkanizerstvo precej garati, da pokrije nastalo škodo. Tik za Žbogarjem je startal Aljoša Novak, ki je najel Šebaljevega Mitsubishija Lancerja EVO IX. Ker dirka ni bila prekinjena, je odpeljal mimo nesreče, nato pa mu je nasproti (torej po zaprti cesti!) pripeljal gasilski avtomobil. Ker je to velika napaka organizatorjev in gasilcev, saj morajo najprej prekiniti hitrostno preskušnjo, nato pa zaradi večje varnosti poslati pomoč v isti smeri poteka hitrostne preskušnje, je Novak nadaljeval počasneje. Za njim pa je pripeljal Avstrijec s slovensko dirkaško licenco Alfred Kramer (Mitsubishi Lancer EVO VI), ki je 'lovil' tretje mesto dirke in seveda zmago za prej omenjeni mednarodni pokal. Ker ga Novak ni takoj videl, se mu je v opozorilo nekajkrat zaletel v zadek, na cilju pa še razburjal, da dirka ni bila prekinjena. Prav sta imela oba dirkača, vendar bi moral Novak po srečanju z gasilci kar ustaviti dirko. A tudi to ni tako preprosto, vsaj ne na varen način ... »Dirkalnik je vrhunski, čeprav smo imeli nekaj težav z motorjem, jaz pa sem se tudi nekajkrat zavrtel. Vendar komaj čakam na reli Idrijo, ko bom spet sedel v tem štirikolesno gnanem dirkalniku,« je po dirki dejal Novak.

V ekipi IK Sport pa so pohvalil tudi lanskega prvaka v diviziji I Jerneja Fakina, ki letos skoraj ni nastopal zaradi operacije ramena. Za test Škode Fabie R2 so uporabili kar ta reli, za temeljitejše preverjanje pa bo s Škodo nastopal tudi na reliju Idrija. »Dirkalnik je vrhunski, bi se ga zlahka navadil,« se je smejalo Fakinu, ki je zaostal za Matejem Grudnikom (Renault Twingo R2 EVO) zgolj tri mesta. Fantu se splača slediti, saj je hiter in zanesljiv! No, najbolj divji je bil podobno kot lani znova Vasja Miklavčič, ki je s Cliom skupine N dosegal neverjetne čase, med bolj žalostnimi pa lahko uvrstimo Darka Peljhana, ki je na sovozniškem sedežu kar na lastne oči doživel nesrečo svojega Lancerja, saj je Primož Nagode zapeljal s ceste že na prvi hitrostni preskušnji, Francija Božiča (nesreča s Fiat Pando) in Slavka Komela (odpoved menjalnika pri Opel Astri). Med ženskimi voznicami je slavila Klavdija Senica (Fiat Panda) pred Janjo Erjavec (Zastava Yugo) in Damijano Žakelj (Škoda Fabia). Čeprav na tej dirki ni bilo razvrstitve v diviziji I, lahko povemo, da bi dobil največji pokal Simon Rončel (Suzuki Swift GTi).

Pri zvezi AŠ2005 lobirajo, da bi dirka prihodnjo sezono štela za državno prvenstvo, čeprav bi s tem mogoče nehote spravili organizatorja v težave. DP pomeni več hitrostnih preskušenj in s tem večji finančni vložek. Kaj pa, če bi imeli več takih manjših relijev? (AMr)

FOTO: Uroš Modlic

Rezultati:

1. De Cecco-Barigelli ITA Ford Focus RS WRC 24:57,1
2. Humar-Rus SLO Renault Clio R3 + 35,3
3. Kramer-Blassnegger AVT Mitsubishi Lancer EVO VI + 1:15,8
4. Miklavčič-Vodopivec SLO Renault Clio RS + 1:33,1
5. Grudnik-Lovšin SLO Renault Twingo R2 EVO + 1:47,7

VSI REZULTATI