Reli DP: 3. Rally Nova Gorica De Ceccu in Humarju

14. 9. 2014
Deli

Očitno si je Italijan Claudio De Cecco banjško planoto vzel za svoj drugi dom, saj je na reliju Nova Gorica zmagal že tretjič. Še bolj sta bila na cilju vesela Aleks Humar in njegov sovoznik Florjan Rus, saj sta si z drugim mestom priborila že četrti naslov državnega prvaka!

Oba omenjena dirkača sta bila favorita in oba sta svoje delo opravila izvrstno. Italijan De Cecco je imel sicer nekaj sreče, saj se na startu ni pojavil prijavljeni Massimo Guerra s Fordom Fiesto RRC, vendar znani rek pravi, da si je treba srečo zaslužiti. Zato je De Cecco povsem novega Peugeota 208 T16, ki ima še nekaj porodnih težav (težave s hlajenjem motorja in s prenosom 280 'konjev' na vsa štiri kolesa, saj je teden pred novogoriško dirko prav s tem dirkalnikom Hermann Neubauer odstopil v Avstriji zaradi težav z diferencialom), odpeljal rutinsko in dovolj hitro, da je na spolzkem asfaltu nad Novo Gorico ostal na cesti in pred našim talentom Aleksom Humarjem. Le-ta si je v podrejeni tehniki (Renault Clio R3 ima okoli 250 'konjev' in pogon zgolj na prednji kolesi) želel zmagati vsaj na eni hitrostni preskušnji in na predzadnji HP (imenovani Ravnica, ki se je mimo kromberškega gradu odvijala predvsem navzdol) mu je skoraj uspelo, saj je za Italijanom zaostal samo 0,6 sekunde. Čeprav je za četrti naslov državnega prvaka dve dirki pred koncem (čakata nas še reli Idrija in reli Poreč, vmes pa še sprint reli Železniki, ki (še) ne šteje za DP) Humar potreboval zgolj sedmo mesto, je kot pravi dirkač tiščal tudi na tem reliju na vso moč. Bravo, Humar in Rus, naslov sta si povsem zaslužila, saj v Sloveniji nimata tekmecev. Upajmo, da bo Petrol kot njun glavni sponzor spregledal potencial in jima omogočil še kakšen nastop v tujini. Če pa bi zraven stopil še Renault Slovenija, potem pa verjetno ne bi bilo težav kupiti še nov dirkalnik Renault Clio R3T ...

Dirko kariere pa je odpeljal Grega Premrl (Citroën DS3 R3T), saj se je zagrizeno boril za tretje mesto (oziroma drugo v DP) s starim mačkom Janijem Trčkom. Na cilju devetih hitrostnih preskušenj v skupni dolžini 77 kilometrov je bila njegova prednost zgolj 5,4 sekunde!!! »Končno se je vse izšlo tako, da sva bila konkurenčna tudi Mitsubishiju. Za kaj več manjkajo še dirkalni kilometri, a vseeno sem več kot vesel,« je dejal Premrl, ki je z mislimi že na reliju italijanskem Bassano, ki šteje za pokal Mitropo. Malce razočaran nad rezultatom je bil Trček, saj je bil pred to dirko dirkalni Mitsubishi Lancer EVO IX deležen hujšanja in novega izpušnega sistema, na Madžarskem pa je s pomočjo priznanega dirkača še optimiziral podvozje. »Nisem zadovoljen, zadek odločno preveč opleta,« je dejal in s tem nakazal, da najverjetneje z nastavitvami niso šli v pravo smer. Prava popestritev dirke sta bila dirkača v BMW-jih M3, saj sta tako Domen Agnič kot Aleš Zrinski poskrbela za marsikateri aplavz številnih gledalcev ob progi.

Tokrat se bomo malce bolj razpisali o diviziji I, torej o voznikih v dirkalnikih z največ 1,4-litrskimi motorji. Ne samo, da je s 27 posadkami daleč najbolje zastopana (divizija II je imela na tem reliju zgolj 6 predstavnikov), pač pa je v njej toliko talentov, da jih je kar težava vse izpostaviti. Prvi imeni tega relija sta bila nedvomno Jernej Fakin in Jan Mrak (oba s MG ZR 105). Do predzadnje hitrostne preskušnje sta se borila za vsako sekundo in kljub prednosti 9,2 sekundi je 23-letni Mrak na zadnji HP naredil napako in zletel s ceste. Toda ne glede na to lahko hrabrost in talent obeh mladeničev prav občudujemo, saj je Mrak osvojil tudi tretji in četrti čas v skupni razvrstitvi (!), Fakin pa je prvič sedel v MG-ju in že na prvi dirki osvojil prvo mesto. S tem pa je ponovil dobro predstavo, ki jo je že prikazal na lanskem reliju Idrija v Škodi Fabii R2. Ni kaj, oba si zaslužita boljše pogoje za dirkanje, saj sta svoj talent že večkrat pokazala. Med hrabre lahko omenimo še Luko Kosa in Matjaža Mihevca, ki s VW Polom in Škodo Fabio nimata enakih možnosti kot tekmeci v MG-jih, a se vseeno borita za vsako sekundo. Zato tudi ni čudno, da je Kos osvojil odlično drugo mesto, Mihevc pa kljub težavam (slabo delujoča elektronika in zvito vodilo podvozja) tretje mesto in s tem vodstvo v trenutnem seštevku divizije I. Očitno pa je popušča niti večkratni prvak Andrej Velkavrh (VW Polo 1.4 16V), ki s šestim mestom ni bil najbolj zadovoljen (pred njim sta bila še povratnica Klavdija Senica s Pando in Martin Mlinar z MG-jem), vendar pa je še vedno na odličnem drugem mestu v skupnem seštevku ... Kako napeto je v tej diviziji pove že dejstvo, da smo imeli letos na petih dirkah kar pet različnih zmagovalcev. Pravo dirkanje, torej!

Reli Nova Gorica, ki je kljub trojki pred imenom prvič veljal za državno prvenstvo, je bil kljub težavam s servisnim prostorom (ko je deževna noč travnik spremenila v blatno kopel) in s tem zamudo pri začetku zadetek v polno. Po zagotovilih organizatorja so z varčevanjem porabili samo 40 tisočakov, kar je za reli res skromna številka. Toliko naj bi kljub krizi tudi dobili in zato lahko le upamo, da bo prihodnje leto znova organiziran, mogoče celo s konkurenco De Ceccu in lepšim vremenom? (AMr)

Foto: Žare Modlic

Rezultati:

1. De Cecco-Barigella ITA Peugeot 208 T16 54:50,3
2. Humar-Rus SLO Renault Clio R3 + 1:13,9
3. Premrl-Brešer SLO Citroën DS3 R3T + 2:31,3
4. Trček-Ošlaj SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 2:36,7
5. Fakin-Fakin SLO MG ZR 105 + 3:34,5
6. Novak-Ocvirk SLO Škoda Fabia R2 + 3:56,9
7. Agnič-Verbič SLO BMW M3 E30 + 4:17,6
8. Fontana-Pongan ITA Renault Clio RS + 4:36,8
9. Soravito-Solda ITA Renault Clio RS + 4:48,2
10. Kos-Trinko SLO VW Polo 1.4 16V + 4:50,0

Divizija I:
1. Fakin-Fakin SLO MG ZR 105 58:24,8
2. Kos-Trinko SLO VW Polo 1.4 16V + 1:15,5
3. Mihevc-Bobnar SLO Škoda Fabia 1.4 16V + 3:16,3

Divizija II:
1. Humar-Rus SLO Renault Clio R3 56:04,2
2. Premrl-Brešer SLO Citroën DS3 R3T + 1:17,4
3. Novak-Ocvirk SLO Škoda Fabia R2 + 2:43,0

Vsi rezultati

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja