Reli DP: BP Ultimate Reli Lavanttal

Zaradi recesije v gospodarstvu se je res zmanjšalo število dirkačev, ki jih je dobro tretjino manj, vendar so se pojavili tudi novi obrazi na zmagovalnih stopničkah. Jani Trček (Mitsubishi Lancer EVO IX) je zmagal po kar 12 letih!

14. 4. 2009

Posadka Jani Trček-Mitja Česenj je začela nekoliko previdneje, nato pa izkoristila nesreče in tehnične napake tekmecev. Na začetku relija je najbolje začel Sašo Vusič (Mitsubishi Lancer EVO IX), nato pa naredil napako ter močno poškodoval svoj dirkalnik.

Miha Rihtar je na začetku veliko obetal, nato pa zaradi težav s tehniko zaostal, prav tako ni bil najbolj vesel favorit Darko Peljhan. »Na začetku smo izbrali napačne gume pa še sistem HANS (opora za vrat in glavo) me je motil.

V nadaljevanju relija je bilo bolje, « je reli komentiral hitri Idrijčan, ki je po napovedi državnega prvaka Tomaža Kaučiča, da bo odpeljal le določene dirke, postal glavni favorit za lovoriko najboljšega. A drugi se s tem potihoma nikakor niso strinjali . .

Peljhan je imel veliko dela s Trčkom, ki je pred relijem v smehu zagotavljal, da je njegov dirkalnik vrhunsko pripravljen, vendar pa je voznik bolj zarjavel, in z vedno hitrim Aleksom Humarjem, ki je z novim sovoznikom Darkom Lahom znova ‘mešal štrene’ najboljšim.

Z dirkalnikom Citroën C2 R2 Max, ki ima le prednji pogon in okoli 200 ‘konjev’, se je zopet enakovredno kosal s štirikolesno gnanimi Mitsubishiji s slabimi 300 ‘konji’! Le kdaj mu bo kakšen premetenec ponudil zmogljivejši dirkalnik, saj je Humar že stokrat dokazal, da je vrhunski dirkač? Ali bo moral res počakati, da Citroën predstavi C3 S2000, da bo v kombinaciji z ekipo Target tvoril zmagovalno kombinacijo? Bilo bi lepo . .

Ko smo že pri najnovejših dirkalnikih Super 2000 za reli – na drugem avstrijskem reliju za DP smo lahko videli kar dva. Andreas Waldherr je znova ‘ožemal’ dirkalnik Volkswagen Polo S2000, s katerim je že večkrat slavil pri naših severnih sosedih, do zadnjega trenutka pa je bil v dilemi Raimund Baumschlager, ali bo sploh lahko nastopil s Škodo Fabio S2000.

Večkratni avstrijski prvak namreč pripravlja Fabio za svetovno prvenstvo, zato je moral dobiti zagotovilo od Škode Motorsport, da jo bodo v primeru nesreče lahko popravili do prihodnje dirke. Že po prvih metrih relija po Labotski dolini pa se je videlo, da sta dirkača v dirkalnikih S2000 premočna za druge tekmece, edini, ki se je s klasično tehniko skupine N zmogel kosati z njima, je bil Hermann Gassner jr.

Njihovega tempa nista zmogla držati niti oče (sicer tudi večkratni nemški prvak) Hermann Gassner z najnovejšim Mitsubishijem Lancerjem Evolution niti zvezdnik svetovnega formata Manfred Stohl s plinsko gnano Subaru Imprezo STi.

Po odstopu hitrega Saša Vusiča pa so trojica Trček, Peljhan in Humar uprizorili pravi triler za vsako sekundo, saj so se na robu deseterice izmenjevali v vodstvu med domačimi dirkači kot za stavo. Humar je pri tem priznal premoč le hitremu Danzingerju v močnejšem VW Golfu Kit Car, sicer pa je bil naš Idrijčan zanesljivo drugi med dvokolesno gnanimi dirkalniki.

Nato pa je na predpredzadnji hitrostni preizkušnji relija odpovedal motor tako Darku Peljhanu kot Aleksu Humarju, zato je Trček zanesljivo pripeljal v cilj in osvojil prvo mesto med slovenskimi dirkači in osmo mesto v mednarodni razvrstitvi. »Večjih tehničnih težav nisva imela, prav tako sem ubral svoj tempo, s katerim sem se izogibal vozniškim napakam, « je dejal na cilju presrečni Trček.

V diviziji II je bil daleč najhitrejši Martin Štucin, ki je Škodo Felicio zamenjal za zmogljivejšega Renaulta Clia RS, vendar je bil na 10. hitrostni preizkušnji prehiter. S ceste je zapeljal v jarek, kjer se po prevračanju na streho žal ni mogel več vrniti na cesto in končati reli.

Zato je prvo mesto hvaležno unovčil Uroš Papež, ki je Citroënovo Xsaro skupine A zamenjal za Renaulta Clia RS. »Dirkalnik je še povsem serijski, sčasoma pa ga bomo še dodelali, « so prepričani v ekipi Recaro Slovenija. V diviziji III pa se je dolgo časa bil boj med Rokom Turkom in Urošem Petričem, ki se je na koncu prelevil tudi v boj za drugo in tretje mesto v našem državnem prvenstvu!

Turk je na koncu izkoristil izkušnje iz relija Oberland ter se povzpel na prvo mesto v diviziji, Petrič pa je bil prav tako vesel drugega mesta, čeprav mu je srebro ušlo le za 4, 6 sekunde! In to po kar 200 kilometrih hitrostnih preizkušenj!

No, da recesija le ne bo pokopala domačega relija, pričajo načrti Turka, da bo v kratkem naredil novejšega Peugeota 207 RC (ki ima 1, 6-litrski motor s turbopuhalom! ), in Petriča, ki še ni obupal nad nastopi v italijanskem pokalu Citroënovih C2 R2.

V diviziji I je slavila posadka Oblak-Oblak, ki je znova pokazala, da so dirkalniki VW Polo strup za domače Yuge, v pokalu Yugo pa … kdo drug kot Andrej Velkavrh, ki je bil že lani najhitrejši, a zaradi nezanesljive tehnike tudi najnesrečnejši.

Treba je omeniti še Domna Agniča, ki je v Avstriji prvič pokazal povsem na novo narejenega BMW-ja M3 E30. Izredno atraktiven dirkalnik, ki se lahko pohvali z močnim motorjem in zadnjim pogonom, je prava popestritev državnega prvenstva, a po pričakovanjih je imel Domen na popeskanih avstrijskih cestah veliko dela, da ga je obdržal na cesti. Na Saturnusu, ki se bo odvijal v začetku maja, obljublja, da bo neprimerno bolje . .

Recesija se v Sloveniji pozna tako pri dirkačih, saj jih je kar za dobro tretjino manj, kot se bo verjetno tudi pri organizatorjih. Zato lahko le upamo, da bodo Saturnusu sledili še drugi razpisani reliji, saj sta prireditvi v Velenju in Logatcu na precej trhlih temeljih.

Rezultati

1. Waldherr-Jeitler (AVT, VW Polo S2000) 2.16:45, 2

2. Gassner Jr.-Wüstenhagen (NEM, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 27, 2

3. Baumschlager-Zeltner (AVT, Škoda Fabia S2000) + 1:03, 7

8. Trček-Česenj (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 9:43, 6

16. Turk-Ložnar Kranjc (SLO, Peugeot 206 R3) + 13:42, 0

17. Petrič-Rus (SLO, Citroën C2 R2) + 13:46, 6

18. Rihtar-Cevc (SLO, Mitsubishi Lancer EVO) +14:19, 4

24. Raspet-Raspet (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 19:50, 7

31. Oblak-Oblak (SLO, Volkswagen Polo) + 24:48, 5

33. Papež-Papež (SLO, Renault Clio RS) + 25:16, 8

34. Agnič-Babnik (SLO, BMW M3 E30) + 25:32, 4

. . 43. Velkavrh-Štirn (SLO, Zastava Yugo) + 30:20, 7*

* zmagovalec v pokalu Yugo

DIVIZIJA I:

1. Oblak-Oblak (Volkswagen Polo) 2.41:33, 7

2. Mlekuž-Mlekuž (Volkswagen Polo) 2.42:56, 0

3. Velkavrh-Štirn (Zastava Yugo) 2.47:05, 9

DIVIZIJA II:

1. Papež-Papež (Renault Clio RS) 2.42:02, 0

2. Miklavčič-Volk (Renault Clio RS) 2.43:13, 9

DIVIZIJA III:

1. Turk-Ložnar Kranjc (Peugeot 206 R3) 2.30:27, 2

2. Petrič-Rus (Citroën C2 R2) 2.30:31, 8

Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič