Reli DP: Skromnež, počasnež in pešec

10. 4. 2007 | Aljoša Mrak
Deli
Reli DP: Skromnež, počasnež in pešec

Petindvajsetletni Miha Jezeršek je bil pred sezono previden. »Z novim avtomobilom, Mitsubishijem Lancerjem EVO IX iz Peljhanove delavnice, bi rad zmagal na kakšni hitrostni preizkušnji.« No, zmagal je kar na prvem reliju za DP in si tako priboril zmago, na katero je lahko skromnež računal le v najbolj skritih sanjah.

Najsiloviteje je začela posadka Darko Peljhan-Igor Kacin z Mitsubishijem Lancerjem EVO IX, vendar je že prvi dan Peljhan naredil napako in zapeljal v drevo. »Organizatorji so prestavili obcestni količek, zato sem malce popravil smer vožnje in zaneslo naju je v drevo, « je pojasnil Peljhan v svojem brezbrižnem slogu, vendar je priznal, da mu je škoda točk, ki bi jih osvojil na tem reliju.

Drugi osmoljenec dirke je bil Tomaž Kaučič, ki je s sovoznikom Petrom Zorenčem in Subarujem Imprezo STi doživljal nočne more vsakega dirkača. »Najprej smo ugotovili, da je nekaj narobe z motorjem, ki je na sveže prišel s pregleda iz Anglije. Preprosto ni dovolj moči, ne ‘vleče’ iz ovinkov, kot bi moral. Poskušali smo vse, da bi ga popravili, celo zamudili iz servisa in si nakopali kazenske časovne pribitke, vendar ni šlo. Nato pa sem še prvi dan zletel s ceste in se zaril v blato in sneg, zato mi ta reli ne bo ostal v najboljšem spominu, « je malce žalostno povedal Kaučič. Zato je ‘počasi’, a zanesljivo končal reli na drugem mestu.

Še največ pa se je dogajalo v taboru Mitje Klemenčiča. Zaradi težav z gorivom je začel Lancer EVO IX umirati že na HP (in kasneje na etapi), zato je voznik ustavil ob cesti ter poskušal napako popraviti. Ko je ugotovil, da je le zmanjkalo bencina, si ga je sposodil od prijaznega kmeta, nato pa pritisnil na plin, da ne bi preveč zamudil v časovno kontrolo. A na Klemenčičevo smolo mu je sledil policist, saj so ga zasačili, da je skozi vas vozil 107 namesto 50 kilometrov na uro, kar je bilo dovolj, da je naš voznik dobil povabilo na policijsko postajo. Le 350 evrov kazni ni konec sveta, vendar našega voznika čaka še opomin (če bo sodnik za prekrške prijazen) oziroma odvzem izpita, če predstavnik pravice ne mara hitrih Slovencev. A če mislite, da se je mlada posadka Miha Jezeršek-Marko Potočnik le sprehodila do svoje premierne zmage, se hudo motite. Avstrijski reli Lavanttal se je zopet izkazal za zelo zahtevnega, zato tudi selektivnega, kar je na svoji koži občutil tudi Jezeršek.

»Menjalnik je zdržal le polovico prvega dneva, nato pa smo namestili kar serijskega. Zato bi mogoče šlo še hitreje, če ne bi tri četrt relija vozili s serijskim prenosom, « so še namignili v Jezerškovi ekipi.

V diviziji III, v kateri so bili dirkači po dolgem času spet (pričakovano) hitrejši od tehnično podrejene skupine N do 2.000 kubičnih centimetrov, je s povsem novim avtomobilom zmagala posadka Borut Bratina-Andrej Mrak. »Avtomobil je odličen, na sekvenčni način prestavljanja pa se še privajamo, « je svojega novega modrega Citroëna C2 R2 pokomentiral hitri Primorec. Po prvem dnevu je sicer najbolje kazalo Juretu Erženu (Peugeot 306), vendar je na prvih metrih sobotnega dela relija naredil napako in z izletom v naravo končal svoj nastop, prav tako je moral predčasno parkirati zaradi tehničnih težav hitri Uroš Petrič (Citroën C2 R2).

Na odlično drugo mesto se je prebil zanesljivi Grega Podpečan (Peugeot 306) z novim sovoznikom Juretom, saj je še lani nastopal s svojo soprogo. V diviziji II je znova začela najsiloviteje posadka Marko Kavčič-Andrej Kavčič (Renault Clio RS), vendar je že prvi dan relija (znova) poslušala zvok zvijajoče in trgajoče se karoserije. Upajmo, da imajo doma veliko nadomestnih delov, saj jih nameščajo tako pogosto kot drugi nove gume . .

Zelo dobro je kazalo Mitji Prezlju, ki je premierno nastopil v Fordovi Fiesti ST, saj je po zmagi na zadnji lanski dirki na tem avstrijskem reliju v Labotski dolini lovil drugo zaporedno zmago v našem prvenstvu. »Dirkalnik deluje super, podvozje in zavore so odlične, manjka mu mogoče le še kakšnih 20 ‘konjev’, « je pred suhim sobotnim popoldanskim delom, ko je še vodil, zadovoljen dejal Idrijčan. In imel je prav, saj je Miran Jerman izkoristil močnejšega Peugeota 206 RC in ga popeljal največjemu pokalu v diviziji naproti. Tretji je bil veteran Slavko Komel v podobnem dirkalniku kot zmagovalec. ­

V najšibkejši diviziji, kjer se Yugi počasi poslavljajo in dajejo mesto Fabiam in Feliciam, je bil daleč najhitrejši Primorec Martin Štucin. Voznik Škode Felicie je bil z dirkaškim premorom zaradi lanske kazni (nedovoljeni posegi na dirkalniku) tako znova v vrhu, vendar je proti koncu relija odstopil in s tem priznal premoč zanesljivemu Mihi Preku (Volkswagen Polo). Zanimivo pa je, da je Mlekužu z Yugom do zmage zmanjkalo le dobrih sedem sekund!

Po prvi dirki, kjer so se naši pomerili z močno avstrijsko konkurenco, lahko le ugotovimo tisto, kar smo v napovedi (beri prejšnji Avto magazin) že napisali. Kakovost slovenskega vrha je bistveno slabša, kot je bila lani. Če predpostavljamo, da je lani Kaučič zasedel peto mesto, Peljhan sedmo in tako dalje, je letos Jezeršek pristal šele na osmem mestu. A da je bil vtis še slabši, kažejo zaostanki naših najboljših v primerjavi z najhitrejšimi Avstrijci. Lani (na isti stezi! ) je bil zaostanek dobre 4 minute in 20 sekund, letos pa kar 7 minut in 50 sekund! Če to preračunamo, je bil lanski zaostanek slabo sekundo na kilometer, letos pa kar okoli 2, 5 sekunde na kilometer!

Pirelli Lavanttal Rallye

1. Baumschlager-Zeltner (AVT, Mitsubishi Lancer EVO IX, N) 2.08:42, 7

2. Wittmann Jr.-Ettel (AVT, Mitsubishi Lancer EVO VII, A) +54, 2

3. Saibel-Weissengruber (AVT, Mitsubishi Lancer EVO VIII, A) +2:39, 0

8. Jezeršek-Potočnik (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX, N) +7:49, 8

11. Kaučič-Zorenč (SLO, Subaru Impreza STi, N) +10:30, 9

12. Cilenšek-Brešar (SLO, Subaru Impreza STi, N) +12:18, 4

19. Bratina-Mrak (SLO, Citroën C2 R2, A) +18:31, 9

20. Podpečan-Podpečan (SLO, Peugeot 306, A) +19:03, 3

21. Jerman/Tonejc (SLO, Peugeot 206 RC, N) +19:25, 4

22. Prezelj-Čar (SLO, Ford Fiesta ST, N) +19:49, 1

31. Komel-Širok (SLO, Peugeot 206 RC, N) +21:48, 3

35. Turk-Ložnar Kranjc (SLO, Peugeot 206 S1600, A) +22:23, 8

43. Marc-Logar (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII, N) +25:03, 4

44. Vusič-Levstik (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII, N) +25:10, 2

47. Pajk-Slavec (SLO, Renault Clio RS, N) +25:52, 7

50. Papež-Papež (SLO, Peugeot 309 GTI, A) +27:30, 0

61. Prek-Mršnik (SLO, VW Polo 1.4 16V, A) +33:22, 1

. .

Divizija I:

1. Prek-Mršnik (SLO, VW Polo 1.4 16V, A) 2.42:04, 8

2. Mlekuž-Mlekuž (SLO, Zastava Yugo, A) 2.42:12, 1

3. Grudnik-Horvat (SLO, Renault Clio 1.4 16V, A) 2.46:50, 0

Divizija II:

1. Jerman-Tonejc (SLO, Peugeot 206 RC, N) 2.28:08, 1

2. Prezelj-Čar (SLO, Ford Fiesta ST, N) 2.28:31, 8

3. Komel-Širok (SLO, Peugeot 206 RC, N) 2.30:31, 0

Divizija III:

1. Bratina-Mrak (SLO, Citroën C2 R2, A) 2.27:14, 6

2. Podpečan-Podpečan (SLO, Peugeot 306, A) 2.27:46, 0

3. Papež-Papež (SLO, Peugeot 309 GTI, A) 2.36:12, 7

Besedilo: Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja