Reli SP: Nemčija

30. 8. 2007
Deli

Sebastien Loeb se po reliju po Nemčiji, ki ga je osvojil še šestič zapored, kravam sicer ni zahvalil, čeprav je bilo govedo posredno ‘krivo’, da je odlični Francois Duval premagal Marcusa Grönholma. V Trieru tudi dve slovenski posadki.

Cilj Sebastiena Loeba in Citroëna pred relijem, na katerem je Francoz že od leta 2002 nepremagljiv, je bil jasen: zmaga in zmanjšanje točkovnega zaostanka za vodilnim v prvenstvu Marcusom Grönholmom, ki je dva tedna pred Nemčijo s povsem novim Focusom dominiral na domačem finskem reliju. Fordovci so hvalili novo orožje in bili celo prepričani, da se na asfaltnem reliju po Nemčiji lahko bojujejo za zmago.

Vendar je Marcus Grönholm postal slabe volje že v petek, ko se je reli začel. Loeb je namreč povedel in se brez težav oddal­jeval od tekmecev. Edini, ki je držal korak s francoskim C4 WRC, je bil Francois Duval, nekoč Sebov moštveni kolega, v Nemčiji pa partner Manfreda Stohla v drugi Kronosovi Xsari. Belgijec je po 130 tekmovalnih kilometrih nepredvidljivega nemškega vremena in spreminjajoče se podlage zaradi 1, 3-sekundne prednosti sladko spal v noči na soboto.

V vodstvo ga je katapultirala zadnja petkova preizkušnja, v kateri je Loeb izbral napačne, preveč mehke gume. Podlaga je v Nemčiji izredno zahtevna, saj se izmenjujeta beton in asfalt, ki je pogosto tudi blaten. Vsako leto svoje doda še vreme, zaradi ka­terega je izbira gum takšna loterija kot na slovitem Monteju.

V petek zvečer je tako kazalo, da se Super Seb ne bo preprosto odpeljal do nemške zmage, a je Duval v soboto v svojem slogu izpadel iz neposrednega boja za zmago. V sobotnem jutru je naredil dve večji napaki, zaradi katerih se je zavrtel in izgubil stik z Loebom. Duval je izgubil čas tudi zaradi ugasnjenega motorja. Posledično sta ga prehitela oba Forda.

Vodilni v prvenstvu Marcus Grönholm je tako v petek kot soboto startal preveč zadržano, veliko se je igral tudi z nastavitvami in večkrat izbral napačne gume. Nekaj časa je bil pred njim celo moštveni kolega Mikko Hirvonen, ki se je v Nemčiji boril še s prehladom, ob cestah pa so ga pred trki z drevesi reševali kupi sena. Tudi Chris Atkinson se je nekaj časa dobro držal, vendar pa je po najboljšem času ustreli s ceste in izgubil več kot osem minut.

Citroënovce se je kljub Loebovi zmagi lotil nemir, saj je drugi tovarniški dirkač Daniel Sordo znova odstopil, tokrat spet zaradi okvare motorja (agregat je odpovedal tudi Stohlovi Xsari, Ponsovi Imprezi, Solbergovemu Focusu …). Francozi priznavajo, da gre za napako v materialu, za kar naj bi bil kriv dobavitelj. Časa za popravilo so imeli zelo malo, pravzaprav nič, saj so avtomobili že kmalu po Nemčiji odpotovali na Novo Zelandijo, kjer bo konec meseca reli za SP, na njem pa bosta tekmovala tudi naša Andrej Jereb in Miran Kacin.

Loeb je v Nemčiji poleg zmage potreboval še nekaj - dirkače, ki bi premagali Marcusa Grönholma ter mu tako v boju za prvenstveno krono pomagali zmanjšati zaostanek za Fincem. In Loebu sta na pomoč prišla krava ter tokrat izjemen Francois Duval. Belgijec je v nedeljo zmanjševal zaostanek za drugouvrščenim Fincem. Na 16. HP le za desetinko, po mestni HP 17 v Trierju pa je bila razlika le še 9, 4 sekunde. A do konca sta bili samo še dve preizkušnji. Duval je pritiskal na plin in na 18. HP zmanjšal zaostanek na vsega 5, 6 sekunde. O drugem in tretjem mestu je odločala zadnja preizkušnja, na kateri pa je Marcusu Grönholmu pred enim ovinkom popustila zbranost. »Videl sem varnostnika,

ki je opozarjal na kravo ob cesti, nato pa mi je padla koncentracija in sem preslišal sovoznikovo navodilo za naslednji ovinek, « je svojo napako iskreno priznal Marcus, ki je v skupnem točkovanju izgubil precej prednosti pred Loebom. Focus je bil po izletu s ceste močno poškodovan, zadaj ga je odprlo kot pločevinko, a se je Finec vseeno pripeljal na cilj kot četrti, za Loebom, Duvalom in Hirvonenom.

Tudi za peto mesto se je odvijal srdit boj. Gardemeister je imel v zaključkih relija težave z gumo, tako je s petega padel na sedmo mesto in naredil uslugo (odličnemu) Kopeckyju s podhranjeno Škodo Fabio WRC ter Pettru Solbergu s Subarujem, ki mu spet ni šlo vse po načrtih.

Na cilju vsi Slovenci

Na reliju po Nemčiji sta nastopili tudi dve slovenski posadki. Obe uspešno. Aleks Humar in Edo Čuk (Target motorsport) sta s Citroënom C2 R2 zasedla dobro 36. mesto, med enakovrednimi dirkalniki (C2 R2) pa sta priznala premoč le Bonatu. Ekipa je z debitantskim nastopom na reliju za SP zadovoljna, še posebej, ker je bil to najdaljši reli za posadko.

Tudi Humar je videl ‘Grönholmovo’ kravo. »Na najhitrejšem delu zadnjega brzinca je bila ob cesti krava in občutek ni bil najboljši, saj je bila hitrost res velika. Malce kasneje pa je pred nama cesto prečkal še zajec in imela sva srečo, da ga nisva zadela«. Njun C2, ki je bil narejen po zadnji različici homologacije (največja sprememba je bila pri amortizerjih), se je na reliju izkazal kot vzdržljiv, še posebej na tankovskem poligonu, kjer sta trikrat zletela s ceste.

Po okolici najstarejšega nemškega mesta Trierja je dirkala še ‘slovenska’ Fordova Fiesta ST s posadko Mitja Prezelj in Matej Čar. Idrijčana sta na koncu zahtevne preizkušnje zasedla skupno 64. mesto in v pokalu Fiesta ST priznala premoč le enemu tekmecu, Barryu Clarku, ki je letos dobil vse relije pokala Fiesta ST in je že prvak. V soboto sta predrto gumo zamenjala kar sredi ‘brzinca’ in izgubila štiri minute.

Obe slovenski posadki sta se v Slovenijo vrnili z novimi izkušnjami. »Za nami je resnično težak reli, kar smo sicer pričakovali, toda šele na sami dirki dojameš vso zahtevnost relijev svetovnega prvenstva, « je potrdil Prezelj. Posebej si bosta Prezelj in Humar zapomnila težavno izbiranje pravih gum, saj je bila tudi letošnja Nemčija vremenska ruleta.

Rezultati relija po Nemčiji:

1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3.27:27, 5

2. Duval/Pivato (Citroën Xsara WRC) + 20, 3

3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus RS WRC 07) + 1:19, 1

4. Grönholm/Rautiainen (Ford Focus RS WRC 07) + 1:36, 5

5. Kopecky/Schovanek (Škoda Fabia WRC 05) + 3:07, 1

6. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC 2007) + 3:14, 7

7. Gardemeister/Honkanen (Citroën Xsara WRC) + 3:57, 5

8. Latvala/Anttila (Ford Focus RS WRC 06) + 5:29, 3 …

11. Prokop/Tomanek (Citroën C2 S1600) + 24:59, 4*…

36. Humar/Čuk (Citroën C2 R2) + 40:39, 3 …

64. Prezelj/Čar (Ford Fiesta ST) + 1.01:27, 7

*zmagovalec JWRC

SP v reliju za voznike:

1. Grönholm 80, 2. Loeb 72, 3. Hirvonen 63, 4. P. Solberg 29, 5. Sordo 28, 6. H. Solberg 28, 7. Atkinson 20, 8. Latvala 13, 9. Gardemeister 10 …

SP v reliju za moštva:

1. Ford 143, 2. Citroën 102, 3. Subaru 53, 4. Stobart Ford 50, 5. Kronos Citroën 35, 6. Munchi’s Ford 6

Mitja Reven, foto: Moštva

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja