Svetovno prvenstvo v reliju: GP - na makadamu

Nekoč reli tisočerih jezer je še vedno eden najbolj atraktivnih relijev v celotni karavani. Predvsem seveda zaradi velikih povprečnih hitrosti in številnih skokov. Toda Skandinavci že dolgo niso več edini kralji tega izjemnega relija. Tokrat sta bila na najvišji stopnički Valižana.

Večina vsega je bila sicer končana že v petek, torej na prvi dan relija. Ott Tänak, ki je po lanski zmagi veljal za tihega favorita, je namreč po vodstvu moral odnehati že v drugi preizkušnji (HP), saj je prebil oljno posodo in končal reli predčasno. Tudi njegov kolega v ekipi M Sport Ford Pierre Louis Loubet je na tretji HP končal v gozdu, čeprav je lahko nadaljeval naslednji dan.

Rovanpera spektakularno zletel s ceste

In potem se je pogrom favoritov nadaljeval - na peti HP je bil preveč optimističen Esapkka Lappi (Hyundai) in ravno tako končal ob cesti, toda škoda je bila prevelika, da bi lahko nadaljeval naslednji dan. In naposled je bila osma HP usodna še za vodilnega na reliju in v prvenstvu, domačina Kalleja Rovanpero v Toyoti. Precej spektakularno prevračanje se je končalo z nekaj udarci, toda Yaris Rally1 je bil preveč poškodovan, da bi domačin lahko nadaljeval naslednji dan.

Vsi odstopi so naenkrat na široko odprli pot Valižanu Elfynu Evansu (Toyota) s sovoznikom Scottom Martinom, ki je zagrabil priložnost z obema rokama, že na deveti HP prevzel vodstvo in se potem postopoma otresel še edinega resnega zasledovalca, Belgijca Thierryja Neuvilla (Hyundai), ki mu je obsedeno dihal za ovratnik do konca sobotne etape. Belgijec se je potem umiril in se odločil za taktiko največjega možnega števila točk.

Evans pa je z drugo letošnjo zmago in odstopom vodilnega uspel zmanjšati svoj zaostanek za Rovanpero in napovedal boj za naslov.

Katsuta v dirko življenja ugnal Suninena

Dobesedno do zadnjega metra je bil potem zanimiv le še boj za zadnje mesto na stopničkah. Takamotu Katsuta, Toyotin japonski up, je naposled le pokazal, česa vsega se je naučil med mentorstvom legendarnega Tommija Makkinena. In za dobre štiri sekunde ugnal Teema Suninena (Hyundai). Finec je seveda vedel, da mora končati reli in se znebiti oznake 'razbijač', če želi kandidirati za sedež v prvi ekipi drugo leto.

Peto mesto je bilo tokrat izredno zanimivo - za enkratno vrnitev na vozniški sedež se je namreč odločil šef Toyotine ekipe Jari Matti Latvala, ki se je izjemno zabaval in osvojil nekaj točk - prve po letu 2019. In še - na sovozniškem sedežu je sedel Juho Haninen, sicer uveljavljen dirkač in tudi razvojni voznik v Toyoti, ki je tako prvi, ki je osvojil točke na finskem reliju kot voznik in sovoznik.

Posladek - tako imenovana 'druga liga'

Nedvomno je lahko Oliver Solberg jezen, ker ni bi bil nominiran za osvajanje točk za prvenstvo na tem specifičnem reliju. Šved je namreč suvereno dobil drugo kategorijo pred domačinom Samijem Pajarijem, ki je tako zmagal v razvrstitvi WRC2. To je sicer za 21-letnika, ki je predlani osvojil naslov v juniorskem prvenstvu, najboljši rezultat, potem ko je dolgo bil boj za prvo mesto z Jarijuem Hutunenom, ki je moral odnehati zaradi okvare dirkalnika.

Tudi tretje mesto Adriena Formauxa je najboljši rezultat za francosko posadko z dirkalnikom M-Sport Forda. Četrto mesto favoriziranega Andreasa Mikkelsena je bolj rezultat prebite pnevmatike, toda Norvežan je le ostal v vodstvu razvrstitve v WRC2.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol