WRC: Ogier in Volkswagen v Nemčiji suverena

Trije Volkswagnovi dirkači so bili razred zase, zato letos nismo bili priče lanskemu presenečenju, ko je na njihovi domači dirki prevladal Hyundai. Prvi nastop Tima Novaka na reliju za svetovno prvenstvo se je končal z nesrečo, vendar je dokazal, da je kljub 21 letom dorasel tekmecem v pokalu DMACK Fiesta Trophy.

24. 8. 2015

Če je lani ekipa Hyundaija v Nemčiji dosegla odmevno prvo in drugo mesto, saj so Volkswagnovi aduti odstopili ali imeli težave, letos niso bili tako prizanesljivi do tekmecev. Odnesli so prva tri mesta in največ točk pri zmagi na zadnji hitrostni preizkušnji, poimenovani Power Stage.

Na reliju, na katerem Polo WRC še ni zmagal, sta se prvi dan prvak Sebastien Ogier in njegov največji izzivalec Jari-Matti Latvala borila za vsako sekundo, na zanesljivo tretje mesto pa se je uvrščal tretji tovarniški voznik Volkswagna Andreas Mikkelsen. Drugi dan relija, točneje na sloviti Panzerplatte, ki se je izkazala za prelomnico relija, je Ogier povečal prednost pred Latvalo, ta pa pred Mikkelsenom. Tekmecem so ostale le drobtinice, saj je zelo poveden podatek o zmagah na posameznih hitrostnih preizkušnjah: Ogier je slavil na 14, Latvala na šestih, edino Elfyn Evans (Ford Fiesta RS WRC) je zablestel z eno zmago. Pa še to na nedeljski, ko sta dirkača v Polu WRC že spustila tempo, saj sta imela že ogromno prednosti pred tekmeci. Da je bila mera res polna, je Latvala zmagal še na zadnji HP, poimenovani Power Stage, ko za zmago dobi še dodatne točke. Odličen drugi na tej HP je bil Kris Meeke (DS 3 WRC), tretji pa Dani Sordo (Hyundai i20 WRC).

Najboljši od drugih je bil dolgo časa prej omenjeni Meeke, ki se očitno zelo dobro počuti tudi na asfaltu, saj je moral Mikklesen kar pogosto gledati čez ramo. Na žalost je na šesti HP zletel s ceste in tako poškodoval podvozje svojega DS 3, da si je nabral kar lep zaostanek. Njegov kolega v ekipi Mads Ostberg, ki je sicer znan kot specialist za makadamske relije, se je ukvarjal s težavami z zavorami, zato je izkupiček veliko slabši, kot je kazalo na začetku dirke. Kaj pa Hyundai? V Nemčijo so prišli s kar štirimi dirkalniki, saj je priložnost dobil še Nizozemec Kevin Abbring. Avstralec Hayden Paddon je tokrat prvič dobil v roke dirkalnik najnovejše specifikacije, zato se je zdelo, da bodo predvsem po zaslugi hitrega Belgijca Thierryja Neuvilla in na asfaltu vedno nevarnega Španca Danija Sorda trd oreh za tekmece. Toda po hitrosti so bili večkrat za Citroëni in Fordi, mogoče tudi zaradi številnih težav, ki so pestile njihove voznike. Sordo in Abbring sta imela težave z menjalnikom in diferencialom, Paddon pa s slabo delujočim turbopuhalom. Zato so bili pravzaprav kar zadovoljni s četrtim, petim, devetim in 11. mestom, saj so s tem nabrali kar nekaj pik vsaj za skupno razvrstitev ekip. Veliko več smo pričakovali tudi od hitrega estonskega voznika Otta Tanaka, ki zna presenetiti tako na makadamu kot asfaltu. Toda Estonec je že na prvi HP pretiraval in zadel obcestno varovalno ograjo, nato pa vajo z izletom s ceste ponovil še na 14. in 16. hitrostni preizkušnji. Tradicionalno zelo dejaven je bil tudi Poljak Robert Kubica, saj je že startal s petminutnim časovnim pribitkom (saj so mu pred startom zamenjali motor v Fordu Fiesti RS WRC), nato pa je na sedmi HP zletel v vinograd in poškodoval vetrobransko šipo, na 13. pa še odtrgal kolo. No, da ne bomo opisovali zgolj težav, naj izpostavimo prvaka med mladimi (junior champion) Stephana Lefebvreja, ki je imel prvič možnost preizkusiti dirkalnik WRC. »Dirkalnik je naravnost odličen, ne morete si predstavljati, kako hitro in brezkompromisno se lahko z njim dirka,« kar ni mogel skriti navdušenja Francoz, ki je z 10. mestom v skupni razvrstitvi dokazal, da je iz pravega testa.

Zelo pestro je bilo tudi v tekmovanju WRC2. Že na prvi HP je Naser Al Atijah, lanski najboljši na dakarski dirki in večkratni zmagovalec bližnjevzhodnega prvenstva v reliju, s Škodo Fabio R5 zletel s ceste, podobno pa je bilo tudi na drugi HP, ko je med drevesa zletel Esapekka Lappi (Škoda Fabia R5). Če se mogoče sprašujete, ali je za to kriv tudi nov češki dirkalnik, je odgovor negativen. Škodin tovarniški voznik Jan Kopecky je dokazal, da je Škoda kljub mladosti že zdaj precej hitra, zato Čeha nista ogrožala niti Eric Camille (Ford Fiesta R5) niti Craig Breen (Peugeot 208 T16), ki je izgubil drugo mesto zaradi triminutnega zaostanka po počeni gumi. Med vedno zanimivi dirkalniki RGT je Romain Dumas slavil pred Francoisom Delecourjem (oba Porsche 911 GT3), saj je nekdanji tovarniški voznik najprej imel težave z delovanjem diferenciala, nato s puščanjem hladilne tekočine, na 13. HP pa je še zletel s ceste.

Kot ste lahko prebrali, se je na letošnjem nemškem reliju veliko dogajalo, zato dvojni odstop našega edinega predstavnika Tima Novaka ni bila nikakršna izjema. Novak je skupaj s sovoznikom Urošem Ocvirkom najprej začel v pokalu DMACK Fiesta Trophy bolj pazljivo, saj ni poznal niti dirkalnika (Ford Fiesta R2T z litrskim turbomotorjem) niti gum, nato pa že na drugi HP navdušil s petim mestom med devetimi nastopajočimi. Nato sta morala na tretji HP odstopiti zaradi odpovedi turbopuhala na Fiesti, kar se je menda zgodilo prvič. No, v soboto sta lahko nadaljevala, saj pravila to dovoljujejo (seveda s primernim časovnim pribitkom), dosegla kar dvakrat četrto mesto, nato pa na 16. HP zaradi prepogumnega 'sekanja' ovinka zadela skalo, se zavrtela in z zadnjim delom dirkalnika zadela še drevo. »Do nesreče je šlo odlično, dva dirkača v pokalu sta bila hitrejša, drugi pa smo bili zelo skupaj. Dirkalnik je deloval brezhibno, le gume delujejo povsem drugače kot Pirellijeve, ki sem jih navajen, zato bi za boljše čase potreboval več dirkalnih kilometrov,« je še dejal in ob tem spomnil, da so drugi dirkači samo letos nastopili s Fiestami in omenjenimi gumami že tri dirke. Upajmo, da bo lahko naš 21-letni adut še kdaj pokazal svoje znanje na najvišji ravni, saj je od zadnjega nastopa slovenske posadke minilo šest (predolgih) let.

Prihodnja dirka bo drugi konec tedna v septembru v Avstraliji.

FOTO: Uroš Modlic

Rezultati:
1. Ogier-Ingrassia FRA VW Polo R WRC 3.35:49,5
2. Latvala-Anttila FIN VW Polo R WRC + 23,0
3. Mikklesen-Floene NOR VW Polo R WRC + 1:56,6
4. Sordo-Marti ŠPA Hyundai i20 WRC + 2:09,3
5. Neuville-Gilsoul BEL Hyundai i20 WRC + 2:33,8
6. Evans-Barritt VB Ford Fiesta RS WRC + 2:52,1
7. Ostberg-Andersson NOR DS 3 WRC + 3:12,5
8. Tanak-Molder EST Ford Fiesta RS WRC + 4:26,6
9. Paddon-Kennard AVS Hyundai i20 WRC + 4:46,8
10. Lefebvre-Prevot FRA DS 3 WRC + 4:54,5
13. Kopecky-Dresler ČEŠ Škoda Fabia R5 + 11:29,3*
26. Dumas-Giraudet FRA Porsche 911 GT3 + 37:39,5**
30. De Mevius-Jalet BEL Ford Fiesta R2T + 43:04,5***
*zmagovalec v tekmovanju WRC2
**zmagovalec v razvrstitvi RGT
***zmagovalec v pokalu DMACK Fiesta Trophy

Trenutna razvrstitev med vozniki (po 9. dirki od 13): 1. Ogier 207, 2. Latvala 114, 3. Mikkelsen 98, 4. Ostberg 90, 5. Neuville 80 ...

Trenutna razvrstitev med ekipami (po 9. dirki od 13): 1. Volkswagen 300, 2. Hyundai 161, 3. DS (Citroën) 148, M-Sport (Ford) 138 ...