WRC – Rally Croatia: Na štartu tudi pet slovenskih posadk

Na štartno dovoljenje čaka pet slovenskih posadk (od napvoedanih šestih), ki so že na organizatorjevi listi prijav. Organizatorji medtem bijejo bitko s časom – kot vedno. Kako bo z gledalci?

WRC – Rally Croatia: Na štartu tudi pet slovenskih posadk (foto: Uros Modlic) Uros Modlic
9. 4. 2021

Reli na Hrvaškem, ki ga bodo naši sosedje izvedli med 22. in 25. aprilom in na katerega nestrpno čaka tudi vsa slovenska avtošportna javnost, je tik pred vrati. Kako tudi ne, ko pa gre za daleč največjo tovrstno športno prireditev, ki je kdaj potekala na tem območju. Že v času izdaje te revije, ki jo držite v rokah, je organizator objavil seznam prijavljenih, do zaključka redakcije pa smo izvedeli le, da so na njem tudi vse najboljše posadke v prvenstvu. Vse torej, ki se borijo za naslov. V ekipi Hyundaija bo Craig Breen zamenjal Danija Sorda, pri M-Sport Fordu pa bo v dirkalniku WRC ​debitiral Adrien Formaux.

Sicer pa so organizatorji postavili tudi tudi precej nizko mejo za število prijav; relija se bo po zadnjih informacijah udeležilo 68 posadk, če seveda ne bo prišlo do odpovedi v zadnjem trenutku. Seveda velja za nastop na takšnem reliju, ki je tik pred domačimi vrati, veliko zanimanje tudi med slovenskimi vozniki, toda finančne in logistične zahteve so seveda res­no sito, saj je treba samo za prijavo plačati 3.000 evrov (zasebni vozniki), kjer pa so še zahteve za spremljevalno ekipo, opremo in stroške dirkalnika ..., in to na tako zahtevni dirki, ki ima dobrih 300 kilometrov preizkušenj v treh oziroma štirih dneh.

Povedano drugače, posadke bodo v nepolnih štirih dneh prevozile kakšnih 60 odstotkov kilometrine, ki jo sicer prevozijo v vsej sezoni oziroma na vseh dirkah domačega državnega prvenstva!

Pet slovenskih posadk

Kljub temu je pet slovenskih posadk vendarle našlo dovolj časa, poguma in financ, da so se prijavile organizatorju (Zrinski-Vidmar, Novak-Cevc, Peljhan-Čar, Brazda-Tavčar, Premrl-Brešer), čeprav je bila na seznamu tekmovalcev še prejšnji teden, pa je dva tedna pred dirko nastop na Hrvaškem odpovedala posadka Grossi-Berlot. Seveda pa morajo za nastop v tujini imeti ustrez­no licenco (mednarodna R-licenca) in dobiti še štartno dovoljenje domače zveze. Vendar direktor panoge za reli Miran Kacin za to ne vidi nobene ovire in dodaja, da se relija veseli, saj bo to gotovo ena najzahtevnejših preizkušenj v sezoni. Celoten seznam vseh prijavljenih posadk si sicer lahko ogledate v galeriji.

Pri tem seznamu nekoliko čudi podatek, da posadke državnih prvakov Roka Turka in Blanke Kacin, ki nastopata s podporo Hyundaija, ni na tem seznamu. »Nič posebnega. Želja je bila res velika, ampak ko smo vse postavili na tehtnico, smo videli, da je preveč tvegano štartati sezono s tako zahtevno dirko. Pred mano in nami pa je še cela sezona z desetimi reliji,« je povedal Rok Turk, ki se je ravno vrnil s testiranja novih komponent za dirkalnik i20 Rally2. »Poleg tega sem si rekel, da če bi že štartala, potem samo zares na rezultat. To pa preprosto pobere preveč denarja,« je še povedal Turk, ki se v kratkem odpravlja na nov razvojni test za tovarniško ekipo.

Sicer pa to ne bodo edini udeleženci relija – hrvaška zveza in organizatorji so namreč slovensko zvezo že pred časom zaprosili za pomoč pri funkcionarjih, ki skrbijo za varen potek posameznih hitrostnih preizkušenj. Tako bo na reliju sodelovalo tudi 110 slovenskih funkcionarjev ob progi, kar je lep dokaz kakovosti slovenskih športnih funkcionarjev in dokaz zglednega sodelovanja med zvezama.

Ali bo ogled relija možen?

Medtem pri organizatorju pilijo zadnje podrobnosti. Seveda jih najbolj skrbijo številke okuženih s korona­virusno boleznijo v državi. Tudi zato so že odpovedali četrtkovo hitrostno preizkušnjo (super special) na sejmišču, ki bi naj potekala v Velesejmu in in ob njem ter o kateri je predsednik organizacijskega odbora in duša relija Danijel Šaškin povedal, da bi bila resnično spektakularna. Seveda ta odpoved prav velikega pomena za športni del relija nima, saj bo celoten reli zato krajši le za dobra dva kilometra, še vedno pa daljši od 300. Sicer pa orga­nizatorji še vedno ne vedo natančno, ali bo reli odprt za gledalce, odločitev o tem pa bo sprejeta zelo pozno, menda šele okoli 15. aprila.

Vsi trije proizvajalci bodo vendarle ostali

Zadnji je dogovor o pristopu k triletni pogodbi o sodelovanju v hibridni eri svetovnega prvenstva v reliju podpisal prav Hyundai in tako je jasno, da bodo naslednja tri leta v športu sodelovali isti proizvajalci. WRC čaka leta 2022 prestop v hibridno dobo, saj bodo dirkalniki naslednje generacije priključni hibridi, poleg tega bosta njihova tehnologija in mehanika nekoliko poenostavljeni (med drugim spet brez sredinskega diferenciala), varnostna kletka bo močnejša in poenotena, 1,6-litrskemu motorju pa bo pomagal e-motor s 100 kilovati in 180 njutometri navora ter z baterijo kapacitete 3,9 kilovatne ure (sistem sta razvila Compact Dynamics in Kreisel).

Ni pa še povsem jasno, kako bo hibrid lahko sprostil energijo – ekipe želijo dodatno moč e-motorja za pospeševanja, FIA pa želi več brezemisijske vožnje med hitrostnimi preizkušnjami. Strategija FIE sicer pravi, da naj bi postopno elektrificirali vse razrede, prvi bo z blagohibridno tehnologijo na vrsti Rally2 (predvidoma leta 2023).

Vrnitev Grčije

Po sedmih letih premora se je v koledar svetovnega prvenstva vrnila Grčija! Potem ko so Grki izgubili svojo dirko za svetovno prvenstvo, so zadnja leta vztrajno pošiljali signale promotorju Red Bull Gmbh, da so voljni sprejeti pogoje za ponovno organizacijo, čemur je bila naklonjena tudi vlada. Po dokončni odpovedi relija v Čilu bodo Grki tako spet gostili znameniti reli Akropolis, ki bo potekal v okolici Aten med 9. in 12. septembrom.