Do zdaj še (in le) pod motornim pokrovom A8, odslej tudi v Q7. 4, 2-litrski turbodizel z dovolj navora, da premakne ne le avto, temveč tudi kako hišo.
Motor ni nov, je pa Q7 (zaradi velikosti in mase) pisan na kožo: 4, 2-litrski osemvaljnik, pri dihanju podprt z dvema turbinskima polnilnikoma s spremenljivo geometrijo zmore 760 njutonmetrov navora - že od 1.800 vrtljajev naprej. In tako 326 ‘konjev’, ki so na voljo pri 3.750 vrtljajih, ob tem podatku kar zbledi.
Motor seveda (zlahka) ustreza okolijski normi Euro4, ima filter trdnih delcev, za vbrizgavanje goriva pa skrbi sistem skupnega voda s pieco injektorji in 1.600 bari najvišjega pritiska. Ker zaradi svoje natančnosti zmore cel kup pred- in povbrizgov, je motor prijetno tih in uglajen, v povezavi s šeststopenjsko menjalniško avtomatiko pa iz Q7 naredi že skoraj športnika. Za pospešek do 100 kilometrov na uro potrebuje le dobrih šest sekund, še bolj navduši s prožnostjo, hkrati pa je lahko povprečna poraba ugodno nizka - med 11 in 12 litri na 100 kilometrov, kar je za tako veliko vozilo zelo ugodno.
K novemu motorju sodi tudi višji nivo serijske opreme. Poleg vse preostale opreme, ki je serijska v že šibkeje motoriziranih Q7, je serijsko tudi zračno vzmetenje, usnjeno oblazinjenje in elektrificiran pomik prtljažnih vrat (z nastavljivo zgornjo točko, kar bo razveselilo predvsem tiste, ki so nižje rasti).
Za doplačilo si je mogoče med drugim zaželeti tudi sistem Audi Lane Assist, ki z dvema kamerama spremlja, ali je avto zašel z voznega pasu, in na to voznika opozori s tresenjem volana (na voljo bo jeseni), ter vrhunski Bang&Olufsenov avdiosistem s 14 aktivnimi zvočniki in subwooferjem (skupaj več kot 1000W). Q7 4.2 TDI Quattro je na slovenskem trgu že na voljo, zanj pa bo treba odšteti dobrih 76 tisoč evrov.
Dušan Lukič, foto:? Tovarna