Vozili smo: BMW 6 Gran Coupé

Pravzaprav neverjetno je, kako pozno so se pri BMW-ju odločili vstopiti v avtomobilski razred, v katerem jih do zdaj še ni bilo. Razlog je morda tudi dejstvo, da niso bili prvi!

Vozili smo: BMW 6 Gran Coupé (foto: tovarna) tovarna
20. 7. 2012

Z naskokom let so jih prehiteli pri Mercedes-Benzu z modelom CLS, malo manj pri Audiju z modelom A7, a so že prej teren 'potipali' z manjšim A5 Sportbackom. Seveda je govor o avtomobilih, ki naj bi po zgradbi veljali za kupeje, vendar so jim zaradi večje uporabnosti dodali par zadnjih vrat. Zagovorniki kupejev tako v takšnih avtomobilih ne vidijo več pristnosti in po 'črki zakona' imajo celo prav. Mogoče bi jim lahko rekli limuzinski kupeji.

Vseeno, zdaj je, kar je, in pri BMW-ju so se odločili, da model serije 6 z dodatnim parom zadnjih vrat poimenujejo Gran Coupé. S tem se niso zgolj pridružili zgoraj omenjenima tekmecema (pa roko na srcu, tudi še kakšen bi se našel), temveč je Gran Coupé sploh prvi BMW-jev kupe s četvero vrati. Ja, s četvero, kar pomeni, da se v prtljažnik, ki je, mimogrede, enako velik kot pri osnovnem kupeju serije 6 (460 litrov, a je prek deljeno zložljive zadnje klopi povečljiv na 1.265 litrov), dostopa skozi odprtino, ki nastane ob dvigu pokrova prtljažnika. Seveda s tem ni nič narobe, le dostopnost je težja, oziroma če hočete poenostavljeno – Audijeva peta vrata omogočajo precej lažjo 'komunikacijo' s prtljažnikom.

Sicer pa BMW Gran Coupé v resnici ostaja oblikovno zelo kupejevski. Tudi na račun 113 milimetrov daljše medosne razdalje, katere prirastek so v celoti izkoristili v notranjosti avtomobila. To v praksi pomeni enako velika prednji in zadnji del avtomobila (seveda v primerjavi s serijo 6 Coupé) ter razpotegnjen sredinski oziroma potniški del. Streha je tako še vedno zelo nizka, to pa pomeni, da je kljub dodanim zadnjim vratom do sedežev v zadnji vrsti treba dostopati previdno.

Pri tem omemba več sedežev ni napaka – Gran Coupé je edina šestica, ki zadaj sprejme tri potnike, res pa je, da razvaja le dva. In to dobesedno, saj je prostora za kolena zadaj občutno več, s tem pa se po uporabnosti tudi v resnici loči od kupeja ali kabrioleta.

V notranjosti, predvsem v kokpitu, v primerjavi z osnovnima izvedenkama ni sprememb. Seveda je ta odvisno od želja in debeline denarnice lahko bogata ali še bogatejša, tudi Gran Coupé pa dopušča možnost individualnih potešitev želja – na voljo sta tako paket M Sport kot BMW Individual, ki izpolnita skoraj vsako lastnikovo željo. Tudi prestižno-kičasto, če je treba!

Že znana je tudi motorna paleta. Prva bencinska izbira je trilitrski šestvaljnik, ki s pomočjo tehnologije TwinPower Turbo zmore 235 kW oziroma 320 'konj'. Naslednja stopnja je Gran Coupé z oznako 650i, pri čemer številke govorijo zase – V8, 4.395 cm3, 330 kW/450 'konj', 650 Nm. Morda najbolj racionalna izbira (a ne najcenejša) se zdi Gran Coupé z oznako 640d. Šestvaljni trilitrski dizelski motor ima 230 kW oziroma 323 'konjev' in odličen navor (630 Nm).

Prav vsi motorji sodelujejo z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, že serijsko pa so opremljeni s funkijama Auto Start-Stop in možnostjo varčnega načina vožnje Eco Pro. Kasneje bo na voljo tudi štirikolesni pogon, a le v kombinaciji z večjim bencinskim motorjem. Seveda je Gran Coupé opremljen z vsemi varnostno-udobnostnimi sistemi, tako s serijskimi kot doplačilnimi, izpostaviti pa velja pomoč pri parkiranju s prikazom okolice na osrednjem zaslonu s pogledom od zgoraj (Surround View), opozorilnik pred naletom s funkcijo zaviranja (v povezavi z aktivnim tempomatom), sistem Night Vision s funkcijo prepoznavanja oseb v temi in odličen projicirni zaslon, ki projicira pred voznika pomembne podatke na prednjo šipo.

Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri