Francosko letališče Le Bourget je bilo vzletna točka novega Citroëna C5. Tekmec Mondeu, Laguni (testa v tej številki), pa tudi A4 (vozili smo) je kar pokal po šivih v razkazovanju svoje očarljivosti, za preskus mišic pa bo treba počakati vsaj do začetka prihodnjega leta.
Francozi so prikazali kar dve različici, limuzinsko in kombijevsko. Limuzina je dolga 4, 78 metra, kar jo postavlja ob bok novemu (velikemu) Mondeu, je pa zato široka le 1, 86 in visoka 1, 45 metra. Torej je tudi C5 krepko večji kot Laguna. Medosje ostaja veliki potniški kabini v prid zelo radodarno, saj se lahko pohvali s kar 2, 82 metra. No, preden nehamo navajati številke, naj še povemo, da je kombijevska različica daljša od limuzinske za pet centimetrov, seveda večinoma po zaslugi ogromnega prtljažnika.
A Francozi so verjetno prvi, ki vedo, da se avtomobilov ne kupuje le z metrom v roki, ampak da odločajo oči. Zato je novi Citroën C5 sodobno zašiljen, premišljeno oblikovan, glede na čas in tekmece primerno radodarno opremljen, poleg tega pa ponuja vse tisto, zaradi česar so Citroëni vsaj do zdaj veljali za posebneže.
Največja novost je prav gotovo možnost izbiranja podvozja, saj bodo lahko kupci izbrali med dvema možnostma: klasičnim podvozjem in podvozjem Hydractive 3. S klasičnim želijo privabiti predvsem tiste kupce, ki se do sedaj tudi zaradi (pre)udobnega podvozja niso odločali za Citroëne, medtem ko je podvozje Hydractive 3 namenjeno tistim, ki prisegajo na udobje aktivnega vzmetenja. Da, prav tistega, ki prek hidravlike in pnevmatik uravnava idealno višino ne glede na obremenitev, ki omogoča različno stopnjo odzivnosti, predvsem pa poskrbi za vrhunsko udobje ne glede na podlago, s katero se bojujejo kolesa.
Tako kot pri tehniki tudi v notranjosti ostaja C5 zvest svojemu poslanstvu, to je udobju, začinjenemu s kančkom posebnosti. Zato ima novi C5 volanski obroč, katerega osrednji del se ne vrti skupaj z obročem, za doplačilo vam ponuja sedeže, ki imajo možnost masaže, predvsem pa razvaja z zvrhano mero opreme. V serijski opremi obljubljajo ESP, kar sedem varnostnih blazin (in še dve kot dodatno opremo), da o pomoči pri speljevanju v klanec, samodejni parkirni zavori, tipalu za pomoč pri parkiranju, aktivnih prednjih ksenonskih žarometih, navigaciji itd. sploh ne govorimo.
Pri Citroënu so zelo ponosni na slišno udobje: vrata imajo dvojno zaščito, poleg akustičnega vetrobranskega stekla so ušesom prijazne tudi stranske ‘laminirane’ šipe (pri boljših opremah v serijski odpravi), posebno pozornost pa so namenili tudi podvozju in karoseriji, tako da povzročata čim manj hrupa (oziroma ga omilita). Eden glavnih virov trušča je prav gotovo motor. Vsaj za zdaj bodo v C5 vgrajevali tri bencinske motorje, medtem ko boste imeli pri turbodizlih na voljo štiri možnosti.
Osnovni motor, ki mu za primerno dihanje pomaga bencin, je 1, 8-litrski 16V (92 kW/127 KM), sledita pa mu močnejša dvolitrski (103 kW/143 KM) in trilitrski V6 (155 kW/215 KM). Verjetno pa bo glavnina prodaje padla na ramena turbodizlov, ki se lahko pohvalijo s serijskim filtrom trdih delcev. Izbirate lahko med 80-kilovatnim (110 KM), 100-kilovatnim (138 KM) in 125-kilovatnim (173 KM) strojem, za tiste voznike, ki prisegajo na kraljevsko razvajanje z navorom, pa vsekakor priporočamo 150-kilovatni (208 KM) motor V6. Večinoma se bodo prodajali ročni menjalniki, bo pa Citroën ponudil tudi samodejnega.
Citroën C5 prihaja na slovenski trg predvidoma marca 2008, medtem ko bo treba za kombijevsko različico počakati še približno dva meseca več. Glede na napovedi, da bodo cene konkurenčne Mondeu in Laguni ter da bo kakovost bistveno boljša, mu po glamuroznem vzletu iz Pariza lahko želimo le varen in nežen pristanek.
Aljoša Mrak, foto: Tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del