Dacijin Duster je (tudi v Sloveniji) prodajna uspešnica. Nova generacija prinaša novo obliko in novo vsebino.
Dacijini modeli se vse bolj oddaljujejo od koncepta 'opazno poceni sestavljanka iz delov starih Renaultov'. Novi Duster je dober primer: tako zunaj kot znotraj boste težko našli večje površine, ki bi jih nedvoumno prepoznali kot dele starejših Renaultovih modelov. Dobil je novo zunanjo podobo (ki pa, to je treba priznati, in to sploh ni slabo, še vedno spominja na prejšnjo generacijo), predvsem tudi povsem novo notranjost. Armaturna plošča je zdaj višja in bolj sodobnih oblik, v njej pa se lahko skriva tudi za dotik občutljiv LCD-zaslon informativno-razvedrilnega sistema MediaNav Evolution, ki (na srečo) ni v sorodu z Renaultovim R-Linkom. Nima obilice funkcij, deluje pa hitro in tekoče.
Novi so prav tako sedeži (zaradi daljšega sedalnega dela so zdaj udobnejši), volan je nastavljiv tudi po globini, novi Duster pa se ponaša še z obilico odlagalnih površin v kabini. Izboljšali so kakovost materialov, opazni sta boljša končna obdelava ter zvočna izolacija (vključno z debelejšim vetrobranskim steklom), ki zdaj bolje duši hrup motorjev.
Ti seveda ostajajo znani Renaultovi agregati: 1,5-litrski dizel dCi je na voljo z 90 ali 110 ’konji’, tu pa sta še 1,6-litrski atmosferski bencinec SCe (115 ’konjev’) in 1,2-litrski, podprt s turbinskim polnilnikom in 125v’konji’. Štirikolesni pogon ostaja enak, a si ga je mogoče omisliti z vsemi motorji (razen z 90-’konjskim’ dizlom), prav tako ga na žalost ne moremo kombinirati z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom, ki je na voljo ob močnejšem dizlu.
Nov je še servoojačevalnik volana, ki je po novem električen, pa tudi sicer novosti pod kožo ne manjka. Več je bolj čvrstih jekel (hkrati so na novo zasnovali poti, po katerih se giblje energija ob trčenjih), karoserija je bolj toga (kar je pomembno ne le ob trkih, temveč tudi za zvočno izolacijo in lego na cesti), kabina pa je zaradi tega, ker so sprednji stebrički v primerjavi s predhodniki potisnjeni 10 centimetrov bolj naprej, tudi bolj zračna. Prtljažnika je za 478 litrov (pri dvokolesnem pogonu, pri štirikolesnem ga je za 11 litrov manj), novih je prav tako precej asistenčnih sistemov.
Tako je Duster dobil kamere za 360-stopinjski pogled okoli vozila, ima sistem za nadzor hitrosti pri vožnji navzdol (HDC), pametni ključ (kartico), sistem za nadzor mrtvih kotov, dobil je omejevalnik hitrosti ter seveda osnovne povezljivostne funkcije novega informativno-razvedrilnega sistema. Sistemov Apple CarPlay in Android Auto ni. Pri Dacii pravijo, da njihovi kupci po tem ne sprašujejo, vendar lahko, če bo povpraševanja dovolj, obe funkciji zlahka dodajo.
Ker je novi (ali močno prenovljeni, če hočete) Duster ohranil platformo predhodnika, se podvozje ni spremenilo, ravno tako so (kljub precej spremenjeni karoseriji) enake mere z medosjem vred.
Novi Duster v Slovenijo prihaja že nekaj dni po izidu te številke Avto magazina, kljub vsem izboljšavam in več osnovne opreme (ko ga primerjamo z enako motoriziranim in opremljenim predhodnikom) pa se cene niso spremenile: osnovni Duster z bencinskim motorjem SCe 115 in osnovno opremo bo na voljo od 12.990 evrov. Najcenejšega dizla boste dobili od 13.990 evrov, najcenejši Duster s štirikolesnim pogonom pa bo na voljo od 14.990 evrov (SCe 115 4 x 4). Doslej je imelo 68 odstotkov Dusterjev štirikolesni pogon, 62 pa dizelski motor. Pri Renaultu Slovenija pričakujejo, da bo zadnja številka pri novi generaciji nižja, zrasel naj bi delež Dusterjev s štirikolesnim pogonom ter boljših paketov opreme, saj so zdaj v njih na voljo možnosti, ki jih prej ni bilo – kartica za odklepanje in zagon motorja.
besedilo: Dušan Lukič · foto: Dušan Lukič, tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere