Vozili smo: Fiat 124 Spider v Sloveniji spomladi. V čem se razlikuje od Mazde MX-5?

Kakih 50 let je od takrat, ko so pri Fiatu predstavili prvi, originalni 124 Spider. Legendarna oznaka se zdaj vrača z avtomobilom, ki je v tesnem sorodstvu z Mazdo MX-5.

Vozili smo: Fiat 124 Spider v Sloveniji spomladi. V čem se razlikuje od Mazde MX-5? (foto: Saša Kapetanović) Saša Kapetanović
26. 1. 2017

In to seveda ni nič slabega. Mazda MX-5 je namreč legendarni roadster, ki je v svoji četrti generaciji ponovno dokazala, da za zabavo za volanom ni potrebnih nekaj 100 ’konjev’ in dirkaško trdo podvozje. Dovolj je le podvozje, ki ob še znosni trdoti avtomobil naredi natančno vodljiv, odziven in zabaven. Fiat 124 Spider je italijanska različica MX-5, nekaj mehkejša, a v resnici ne dosti manj zabavna.

Fiat je malenkost mehkejši

Nastavitve vzmetenja in blaženja pri 124 Spider so mehkejše kot pri MX-5, namenjene bolj uživaškemu križarjenju kot natančnemu seciranju ovinkov na gorski cesti. Seveda je 124 Spider še vedno zabaven in hiter, le zmanjka mu tistega občutka, da lahko voznik avto pelje z milimetrsko natančnostjo. Za to se oddolži z bolj mirno lego, ko je cesta slaba, kar na slovenskih cestah ni nepomembno.

S turbino več možnosti za predelave

Za razliko od Mazdinega atmosferskega štirivaljnika ima 124 Spider v nosu nekoliko težji (tudi zato ima 124 Spider za 50 kg večjo maso od Mazde), a s turbinskim polnilnikom podprti že dolgo znani 140-'konjski' 1,4-litrski štirivaljnik. Poleg tega, da omogoča več lenarjenja pri prestavljanju, saj ima precej več navora, razveseli tudi dejstvo, da ne manjka rešitev za naknadno povečanje moči – tuning za turbo motorje je mnogo preprostejši od tistega za atmosferske motorje. Dejstvo, da se da moč, ko se voznik malce naveliča zmogljivosti svojega 124 Spider, dokaj preprosto in poceni povečati, zna imeti precej vpliva na nakupne odločitve.

Fiat 124 Spider bo na slovenske ceste zapeljal spomladi, takrat pa bodo seveda znane tudi cene – ugibamo pa lahko da se bodo začele nekaj nad 20 tisočaki.

Dušan Lukič
foto: Saša Kapetanovič

Podatki

Model: Fiat 124 Spider

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1.368
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103/140 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 240 pri 2.250
Menjalnik, pogon: R6 ali S6, zadaj
Prednja prema: dvojna prečna vodila, vzmetna noga
Zadnja prema: večvodilna prema
Medosna razdalja (mm): 2.310
Dolžina x širina x višina (mm): 4.075 × 1.740 × 1.230
Prtljažnik (l): 204
Masa praznega vozila (kg): 1.050 (1.070)
Največja hitrost: 217 (212)
Pospešek (0-100km/h): 7,5 (7,6)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,4 (6,6)
Izpust CO2(g/km): 148 (153)
Opombe:

Podatki v oklepaju veljajo za različico s samodejnim menjalnikom.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri