Če nam je Rimska cesta še vedno velika uganka, je zato precej več znanega o novem Fordu Galaxyju.
No, lahko bi rekli, da je tudi Ford Galaxy med slovenskimi kupci avtomobilov precej velika neznanka, saj ni ravno pogost pojav na naših cestah. Tu pa tam kot zvezdni utrinek opazimo kakšnega, drugače pa smo ga bili bolj vajeni iz prvih dveh generacij, ko si je delil platformo z VAG-ovima Sharanom in Alhambro.
Nova, četrta generacija tega največjega Fordovega potovalnika (če izvzamemo Transita) je doživela nekaj sprememb, ki jih je mogoče takoj opaziti. Prednji konec ni ušel osvežitvi oziroma poenotenju na trenuten Fordov oblikovalski navdih. Če se pošalimo, bi lahko rekli, da ko po slikarsko z roko pokrijemo zadnji del avta, ne opazimo razlike med Fiesto in Galaxyjem. Številke nam povedo, da avto v dolžino ostaja popolnoma enak predhodniku, le v višino so mu na račun bolj avtomobilske (oziroma manj kombijevske) linije znižali streho za šest centimetrov. Enak razlog navajajo tudi pri odločitvi, da se zadnji par vrat odpira s klasičnim vzvodom, in ne drsno, kot smo to vajeni pri nekaterih tekmecih.
Ker je bistvo tovrstnih avtomobilov dobro počutje v notranjosti, je bilo razumljivo največ sprememb narejenih ravno tu. Novi Galaxy je pravzaprav prevzel celotno armaturno ploščo ter ves komplet naprednih tehnologij iz popolnoma novega S-Maxa. Tako zdaj pred voznikom namesto običajnega sklopa merilnikov lahko uzremo 10-palčni digitalni zaslon z animiranim merilnikom hitrosti in števcem motornih vrtljajev v analognem slogu. Tudi osrednji del armaturne plošče je prečiščen množice gumbov, ki so zdaj skriti v novem večopravilnem multimedijskem sistemu Ford SYNC. Za lajšanje parkirnih tegob poskrbi napreden sistem za bočno parkiranje ter prednja kamera, ki zajame 180-stopinjski kot pregleda pred avtom, med samo vožnjo pa nam je med drugim v pomoč tempomat, ki zaznava prometne znake in tako prilagaja hitrost vožnje. Tudi za prijetno počutje potnikov za voznikovim hrbtom je dobro poskrbljeno. Novi Galaxy se pohvali s popolnoma ločeno klimatsko napravo za zadnji del avta, nov pa je tudi sistem zlaganja sedežev. Tu na pomoč priskoči nadzorna ploščica v prtljažniku, ki omogoča, da s preprostim pritiskom na gumb podremo vse sedeže in zagotovimo kar 2.339 litrov prostora ob popolnoma ravnem dnu prtljažnika. Z istimi stikali pa je sedeže v tretji vrsti mogoče tudi zravnati.
Med samo vožnjo je bilo zaznati velik napredek pri udobju. Novi Galaxy ima precej boljše vzmetenje, ki skupaj z dolgo medosno razdaljo požira vse neravnine na cesti. Tudi zaradi boljše zvočne izolacije je raven hrupa v notranjosti kar se da majhna. V motorni paleti lahko najdemo štiri izpeljanke iz dvolitrskega turbodizla (88, 110, 132 ter 154 kW) ter dva bencinska motorja (1,5-litrski EcoBoost s 118 kW moči in 2-litrski EcoBoost s 176 kW moči), ob tem pa velja poudariti, da prav vsi motorji izpolnjujejo zahteve standarda izpustov Euro 6.
Naš zastopnik za znamko Ford še nima pripravljenih cen, saj naj bi Galaxy k nam zapeljal šele v zadnjem četrtletju letošnjega leta. Smo pa pokukali v cenik za nemški trg in tam se cene za Galaxyja začnejo pri 32.810 evrih za model 1.5 EcoBoost Trend. Še neka razumna orientacija: 110-kilovatni turbodizel z opremo Titanium po nemškem ceniku stane 38.260 evrov.
Besedilo Saša Kapetanovič, foto: tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere