Ford S-Max: Maksimalen v vse smeri

22. 12. 2015
Deli

Skoraj desetletje je Ford zadovoljeval dinamične kupce, ki so si želeli imeti prostoren enoprostorec, ki se tudi dobro pelje in ima zanimiv videz. Zdaj je tu njegov naslednik.

Za to, da so drugo generacijo S-Maxa začeli prodajati šele zdaj, je razlog tudi v Fordovi ukinitvi tovarne v Belgiji. Genk je bil še pred dvema letoma tovarna, od koder so prihajali Fordovi Mondei, Galaxyji in S-Maxi. Prestavitev izdelave v špansko Valencio je zamaknila začetek izdelave vseh treh, ki pa so v letošnjem letu vsi na trgu. Stvar je imela za S-Max tudi prednosti. Napolnili so ga s tehnološkimi novostmi, ki so sicer doslej pogosteje vgrajene v avtomobile premijskega razreda. A pri Fordu so jih večino vgradili že v Mondea. S-Max pa je vseeno tudi dobil nekaj premiernih dodatkov. Drugi rod avtomobila, ki je kot prvi večji enoprostorec osvojil tudi naslov avta leta 2007, bo prvič s turbodizelskim motorjem na voljo tudi v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, pa tudi z zelo močnim biturbodizelskim motorjem. Nasploh velja, da so se fordovci potrudili s prenovo vseh motorjev (zaradi novih zahtev EU6, ki so začele veljati letos septembra). Tudi napravo start-stop so namenili vsem motorjem.

Bo pa S-Max prvi Fordov model z aktivnim tempomatom z inteligentnim omejevalnikom hitrosti za upoštevanje omejitev hitrosti na cestah.

Ponudba asistenčnih sistemov je res precej bogata. Ponujajo samodejno preprečevanje naletov v avtomobile ali pešce, s hitrostjo prilagodljivo volansko pomoč, prilagodljive LED-žaromete s samodejnim zasenčenjem, parkirni asistent za vodenje v vzporedne in pravokotne parkirne prostore, odpiralo in zapiralo prtljažnih vrat na tipalo za gib z nogo, asistent za stranski promet in mrtvi kot, infozabavni sistem Ford Sync 2 z osempalčnim zaslonom na dotik ter govornimi ukazi za upravljanje navigacije, gretja in zračenja ter avdionaprave ‒ to so le najpomembnejše novosti.

Serijsko bo kupec našel varnostne blazine in zavese za potnika spredaj, za kolena voznika, za glavo in ramena potnikov v drugi vrsti, nekaj tistih za boljše varovanje potnikov zadaj ponujajo dražji opremski paketi.

Seveda je S-Max dobil novo zunanjost in notranjost. Morebiti se komu zdi, da je na prvi pogled razlik malo, a karoserija je povsem nova in tudi nagib vetrobranskega stekla je drugačen. Videz predrugači poudarjena prednja maska in dokaj ozek pas žarometov. S-Max je tudi v merah ostal v tem, kar je ponudil še že prejšnji rod, je predvsem eden najširših osebnih avtomobilov. V slogu posodabljanja je največ pridobil voznikov prostor. Namesto številnih nepreglednih gumbov v sredini armaturne plošče je zdaj tu osempalčni zaslon na dotik. Seveda je nekaj gumbov vendarle ostalo, tudi tisti na volanskih krakih. Za tiste, ki so že vajeni novega Fordovega pristopa k oblikovanju notranjosti, se bo zdelo že vse na svojih mestih, kot pri vseh novih ali prenovljenih modelih zadnjega leta.

Pri podvozju lahko ravno tako poročamo o posodobitvi. S-Max pač temelji na Mondeovi platformi in tako je tudi ta dobil posodobljeno zadnjo premo.

Novi rod S-Maxa je torej zdaj tu. Medtem ko je leta 2006 imel le malo tekmecev, jih je zdaj že kar nekaj, k Fordu pa bo S-Max verjetno še naprej privabljal kupce, ki iščejo vse tisto, kar smo omenili že v uvodu.

besedilo Tomaž Porekar foto tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del