Hondin Accord je bil v svojem segmentu vedno med bolj športnimi limuzinami, kar ni nič presenetljivega glede na značko na njegovem nosu in na športni prizvok pa tudi glede na zunanji videz.
In tudi z novo generacijo Accorda ne bo nič drugače. Accord je namreč v primerjavi s predhodnikom malenkostno zrasel ? a le v limuzinski različici. Odslej imata tako limuzinska različica kot Tourer (torej kombi) enako medosno razdaljo, kar pomeni, da se je ta pri limuzini povečala za 35 milimetrov, pri kombiju pa je za 15 milimetrov krajša (limuzina je zdaj na zunaj daljša za pet, kombi pa je krajši za 30 milimetrov).
Tako ima limuzina zdaj več prostora na zadnjih sedežih, razveseli pa tudi podatek, da je avto za kar 80 milimetrov širši ? notranja širina namreč doslej ni bila ena od Accordovih močnejših strani, zdaj pa je v višini ramen zrasla za 65 milimetrov. Sedi se nižje, saj je dno avtomobila za centimeter bližje tlom, kar seveda spet pomeni malce bolj športen položaj voznika. Seveda pri Hondi niso vsega stavili na športnost, zato je krepko dodelana tudi notranjost, kjer so veliko pozornosti namenili boljši kakovosti materialov (z izdelavo že doslej niso imeli težav) pa tudi višjim ravnem opreme. Večji občutek prestiža dajejo novi merilniki skupaj z LCD-zaslonom med njimi (za podatke potovalnega računalnika, tempomata in podobnega), vse komande zanj (in za avdiosistem) pa so seveda na volanu.
Klimatska naprava je seveda dvopodročna, zvočna izolacija je, vsaj sodeč po izkušnjah po prvih prevoženih kilometrih, boljša kot pri predhodniku, že osnovni avdiosistem premore (pohvalno) priključek za iPod (in dodaten priključek za preostale avdionaprave), za povezavo z mobilnikom (in varno prostoročno telefoniranje) pa skrbi povezava Bluetooth.
S prostornino prtljažnika Accord že doslej ni imel težav in tudi pri novem glede na konkurenco ni zaostanka. Limuzina premore 467-litrskega, kombi pa (v osnovi) 406-litrskega, k čemur je treba prišteti še 53-litrski prostor pod dnom. Ta je s svojimi 25 centimetri globine dovolj uporaben, da bo znal pogoltniti recimo torbo s prenosnikom.
Zunanji videz je še bolj športen kot pri predhodniku. Poteze so ostrejše, blatniki očitneje izbočeni, maska izrazitejša. Pri kombijevski različici se je morala tokrat praktičnost malo podrediti videzu. In ker so serijsko večja tudi kolesa, Accord še izraziteje ostaja med najbolj športnimi limuzinami (in zdaj tudi kombiji) svojega razreda.
Novi Accord bo na začetku na voljo s tremi motorji, z dvema bencinskima in enim dizlom. Bencinska sta sicer že stara znanca, znana iz dosedanjega Accorda, a so ju Hondini inženirji dodatno obdelali, predvsem s ciljem manjše porabe in čistejšega izpuha (vsi trije motorji zdaj ustrezajo normi Euro 5). Dvolitrski bencinar je tako ostal približno enako močan kot predhodnik, zmore 156 'konjev', ob tem pa je poraba padla na 7, 2 litra za 100 prevoženih kilometrov v normnem ciklu. 2, 4-litrski štirivaljnik seveda ni tako varčen, se je pa zato kar krepko povečala njegova največja moč ? zdaj namreč zmore 201 'konja', kar novega Accorda s tem motorjem postavlja približno tja, kjer je bil pred leti najbolj športni TypeR. Morda pa pri Hondi vendarle razmišljajo tudi v tej smeri.
Novost je 2, 2-litrski turbodizel. Gre za novo generacijo motorja, zato se je poslovila dosedanja oznaka i-CDTI. Novi dizel se imenuje i-DTEC, zmore pa 150 'konjev', kar je sicer res deset več, kot jih ima predhodnik, a še vedno precej manj, kot zmorejo nekateri, predvsem bolj športni tekmeci ? res pa je, da proti koncu leta prihaja močnejša, 180-'konjska' različica tega motorja (šibkejše ne bo, neuradno pa so namignili, da namesto nje prihaja bencinski hibrid). Novi dizel je predvsem izjemno čist, saj so emisije trdnih delcev in dušikovih oksidov precej pod ravnjo, ki jo predpisuje nova norma Euro 5 (in nekajkrat nižje od zahtev sedanje norme Euro 4). V primerjavi s predhodnikom ima i-DTEC nov sistem skupnega vod s pritiskom 1.800 barov in pieco vbrizgalnimi šobami, ki zmorejo pet ločenih vbrizgov v enem ciklu. Filter trdnih delcev so zdaj pomaknili bližje motorju.
Vsi motorji so serijsko na voljo v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pri obeh bencinskih pa si je namesto tega mogoče zaželeti petstopenjskega samodejnega z možnostjo ročnega pretikanja z ročicama ob volanu.
Accord je lahko (glede na opremo in doplačila) opremljen s kupom varnostne opreme. (Vsaj) šestih verjetno ni treba posebej omenjati, sistema ABS in ESP (pri Hondi mu rečejo VSA) tudi ne, omeniti pa velja sodelovanje med slednjim (stabilnostnim) sistemom in električnim volanskim servom. Ta zna (po navodilih VSA) z rahlim sunkom na volanu vozniku nakazati, v katero smer ga je treba (kadar ga je treba) zavrteti v kritičnih položajih. Vse skupaj je komaj opazno, a Hondini inženirji pravijo, da je tak rahel impulz pri večini voznikov dovolj, da jih spodbudi k pravilnemu odzivu.
ADAS (Advanced Driving Assist System) je kratica, ki jo pri Hondi po novem uporabljajo za skupek varnostnih sistemov, ki skrbijo za večjo aktivno (in deloma pasivno) varnost. Sestavljajo ga sistem LKAS, ki opozarja voznika, da je nehote zapustil svoj vozni pas (sistem zna tudi pomagati vozniku obrniti volan v pravo smer), aktivni radarski tempomat ter že znani sistem za preprečevanje in blaženje trčenj (CMBS), ki zna voznika opozoriti na verjetno trčenje, samodejno zavirati in zategniti varnostne pasove še pred trkom, če je ta neizogiben.
Novi Accord bo na slovenske ceste zapeljal junija (Accord Tourer pa jeseni), cene pa se bodo začele pri 25.500 evrih oziroma 28.500 evrih za srednje opremljeno dizelsko različico, ki bo za slovenske kupce nedvomno najbolj zanimiva.
Dušan Lukič, foto: tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del