Jeep Renegade je majhen, pa kaj potem!

Renegade tudi po prenovi navdušuje. Čeprav najmanjši v družini, je njegovo poreklo jasno: čistokrvni Jeep.

Prvi Jeep Renegade je na svet pripeljal leta 2014. Občutki so bili mešani, hkrati je bil prvi Jeepov križanec, ki so ga izdelovali v Italiji. A že kmalu se je izkazalo, da je bil Renegade zadetek v polno. Navdušil je z obliko pa tudi z voznimi lastnostmi. Tako ne čudi, da ga zdaj izdelujejo tudi na Kitajskem in v Braziliji. Ne nazadnje se je zanj v štirih letih odločilo že več kot 800.000 kupcev.

Prenovljeni Renegade večjih (oblikovnih) sprememb ne ponuja. Jasno, tudi zato, ker je avto star šele štiri leta, pa tudi sicer je dovolj izstopajoč, da se ga ljudje sploh še niso imeli možnosti naveličati. Vseeno je prenova poskrbela za novo masko (s katero se je Renegade oblikovno še bolj povezal z legendarnim Wranglerjem), nova platišča in povsem nova LED-žarometa. Njuna svetilnost je v primerjavi s klasičnimi halogenskimi žarometi boljša za 50, v primerjavi s ksenonskimi žarometi pa za 20 odstotkov. Hkrati sta všečna tudi oblikovno in lepo dopolnjujeta podobo sprednjega dela. Prenovljene so tudi zadnje luči, ki se prav tako ponašajo z LED-tehnologijo in prepoznavno obliko v črki X.


Nekaj prenove pa Renegade ponuja tudi v notranjosti. Sredinska konzola ima zdaj poseben žepek za pametne telefone ter dodaten prostor za drobnarije, hkrati so premestili USB-vtičnico, ki je s pomikom na zadnji del sredinske konzole dosegljiva tudi potnikom zadaj. V koraku s časom bo osrednji sistem Unconnect četrte generacije lahko ponujal tudi Apple CarPlay in Android Auto, pri čemer bodo kupci lahko izbirali med tremi velikostmi zaslonov (5, 7 ali 8,4 palcev).

A glavna novost se skriva pod motornim pokrovom. Jeep Renegade je prvi avtomobil v skupini FCA, ki bo na voljo s povsem novim litrskim in 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem. Večji, 1,3-litrski bo na voljo v dveh različicah, s 150 ali 180 'konji', še bolj pa je, vsaj na prvih testnih vožnjah, navdušil litrski turbobencinski trivaljnik s 120 'konji'.


Klasičnega zvoka, ki je značilen za trivaljne motorje, se skoraj ne sliši. Morda pri speljevanju, sicer pa se ga med vožnjo, ko delujeta klimatska naprava in radio, sploh ne zazna. A bolj kot to je pomembno dejstvo, da se ne zazna nikakršnega primanjkljaja moči. 120 'konj' in 190 njutonmetrov navora je povsem dovolj, da se z Renegadom lahko peljemo spodobno in ugodno. Jasno, tudi zato, ker litrski motor sodeluje z ročnim šeststopenjskim menjalnikom, pogon pa je speljan k sprednjemu kolesnemu paru. Večji, torej 1,3-litrski bencinski motor v osnovni različici sodeluje s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko in prav tako s sprednjim pogonom, močnejši različici pa sta namenjena devetstopenjski samodejni menjalnik in opcijsko tudi štirikolesni pogon. Med preizkusnimi vožnjami smo ob litrskem preizkusili še manjši, 1,3-litrski motor. Zadnji je seveda občutno močnejši, hkrati pa se je sicer med kratko testno vožnjo izkazal tudi s porabo goriva.


V ponudbi pa ostajajo prav tako dizelski motorji. Ti so že znani, vseeno naj ponovimo: 1,6-litrski ponuja 120 'konjev', večji, dvolitrski turbodizel pa je na voljo v različici s 140 ali 170 'konji'. Pri manjšem dizlu se je mogoče odločiti za ročni ali samodejni menjalnik z dvojno sklopko, pri večjem pa je ob ročnem menjalniku na voljo devetstopenjski samodejni. Prav zadnja kombinacija je na voljo še v različici Trailhawk, ki je namenjena predvsem terenski vožnji. Za boljšo terensko izkušnjo skrbijo posamično vzmetenje, Jeepov štirikolesni pogon s sistemom Jeep Active Drive Low in sistem za nadzorovano spuščanje (Hill-Descent), s katerim se spuščamo po strmem klancu navzdol, ne da bi bilo treba pritiskati na zavoro. Pri opremi oziroma različici Trailhawk je dodana še dodatna opcija Rock pri izbiri načina vožnje. Zadnjega izbiramo prek vrtljivega gumba Selec-Terrain, ta pa poleg ekstremnega načina Rock pri vseh preostalih različicah po vrsti ponuja še Auto, Snow, Sand in Mud (avtomatski, sneg, pesek, blato).

Renegade bo v Evropi sicer naprodaj šele jeseni, tudi zato zdaj še niso znani vsi tehnični podatki ter, jasno, tudi cene ne. A kaj bistveno dražji novinec od predhodnika ne bo, kar pomeni, da bo Renegade še naprej odličen paket všečnega avtomobila, ki bo ponujal prijetno mestno vožnjo pa tudi razburljivo terensko. Seveda tistemu kupcu, ki se bo z njim na teren sploh podal. Večina se jih bo tako ali tako z njim držala le asfaltne podlage.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja