Kia Sportage

11. 8. 2010 | Tomaž Porekar
Deli

Kia je s prihodom nemškega oblikovalskega asa Petra Schreyerja postala opažena znamka. To, kar je prvič postavil s Cee'dom, zdaj s tretjim rodom nadaljuje Sportage.

Iz neopažene znamke, kjer je dodatek korejska veljal že skoraj za psovko, se je razvila nova, presenetljiva zgodba, ki še nima svojega konca. Neučakanost Kijinih Korejcev, s katerimi lahko govorite na predstavitvah avtomobilov, je neizmerna.

»Ali nismo enakovredni najboljšim, « je kar preveč pogosto vprašanje (čeprav zavito v kak bolj posreden miselni omot). Kia se vzpenja, o tem ni dvoma, zanjo govori tudi oblika novih modelov.

To velja tudi za novega Sportagea, zelo všečen in skladno oblikovan precej mestno usmerjeni terenec (SUV). Močan vtis pa podkrepi še paket, ki se skriva pod prijetno oblikovano pločevino.

Pravzaprav gre, predvsem pod pločevino, za znani obrazec iz industrijskega in podjetniškega partnerstva med Kio in Hyundaiem.

Ker Hyundaia ix35 že dobro poznamo, smo bili še toliko bolj presenečeni, da Sportage ni le klon prej omenjenega, ampak tudi v tehničnih in konstrukcijskih rešitvah dokaj samostojen brat.

Tudi videz obeh je povsem različen, in ne tako podoben, kot je bilo pri prejšnjem Sportageu in Hyundaievem Tucsonu.

Še največ podobnosti bi lahko našli v podvozju obeh, saj uporabljata enako osnovno konstrukcijo.

Ko govorimo o vidnih razlikah v kabini, so te kar temeljite, le kakšen pikolovec bi lahko ugotovil, da so seveda najpomembnejši sestavni deli (na primer prezračevalne šobe, postavitev informacijskega zaslona ali upravljavski sklop prezračevanja in klimatske naprave) na enakih mestih.

Tudi motorna oprema, čeprav Kia in Hyundai 'kuhata z isto vodo', ni povsem enaka, vsaj ne za zdaj. Pri Kii namreč (še? ) ni mogoče dobiti najmočnejšega turbodizelskega motorja (iz ix35).

Z novo skonstruirano karoserijo, novimi motorji ter svežim in bolj neposrednim videzom je novi Sportage precej bolj dinamičen avtomobil kot predhodnik, ki je pri evropskih kupcih že doživel prav dober sprejem.

Od skupno 850.000 izdelanih jih je pri kupcih s stare celine kar 150.000. Novi Sportage je sicer daljši (za 9 cm), širši (za 1, 5 cm) in nižji (za 6 cm), podaljšala se je tudi medosna razdalja (+ 1 cm). Pomembna (tudi za boljšo lego na cesti) sta tudi prirastek prednje (+ 7, 4 cm) in zadnje (+ 7, 5 cm) medkolesne razdalje ter znižanje dna od tal (– 2, 5 cm).

Izboljšal se je tudi aerodinamični količnik, in sicer z 0, 40 na 0, 37. Za zmanjšanje porabe goriva in manjši izpust CO2 v ozračje pa je pomemben tudi podatek, da je novi Sportage za več kot 90 kilogramov lažji od predhodnika.

Predstaviti celoten spekter motorjev, ki bodo na voljo, še ni mogoče. Kia obljublja za začetek prodaje le dve različici motorjev, oba dvolitrska. Manjši 1, 7-litrski turbodizelski motor (v različici s prednjim pogonom) bo na voljo jeseni, kdaj bo ponudbo dopolnil še manjši bencinski (1, 6 litra), pa za zdaj še ne napovedujejo.

Glede voznih izkušenj z obema dvolitrskima pa lahko zapišemo, da gre v obeh primerih za precej poskočna stroja, pri čemer se zdi, da bencinski dvolitrski stroj po občutku zaostane za obljubljeno največjo močjo, z veliko zmogljivejšim navorom pa turbodizel skoraj povsem nadoknadi navidezni zaostanek po moči.

To je opazno tudi pri prvem vtisu glede gospodarnosti obeh različic, predvsem z majhno porabo preseneti turbodizelska.

Vozni vtis (po primerno luknjastih madžarskih cestah) je zelo zadovoljiv, udobje pa primerno (tudi zaradi po občutku dokaj kakovostnih sedežev).

Kia se lahko pohvali tudi s svojo različico štirikolesnega pogona, ki so ga razvili pri dobavitelju, kanadski Magni, in ima oznako Dynamax AWD.

Magna to novost predstavlja kot pameten aktiven štirikolesni pogon, ki predvideva, kakšno razmerje prenosa moči bo potrebno, in se ne prilagaja razmeram kot odgovor na trenutno stanje (akcija, in ne reakcija).

Dynamax stalno opazuje (prek tipal za nadzor avtomobila) vožnjo in predvideva, kakšen prenos bo potreben. Z analizo podatkov električno-hidravlični pogon vklaplja večlamelno sklopko, s katero se pogon prenaša na prednji kolesi ali pa poljubno še dodatno na zadnji par koles.

Kot je za Kio že običaj, bo tudi v prihajajočem Sportageu kar bogata serijska oprema, na primer ročna klimatska naprava, elektrificiran dvig in spust stekel, predeljena zadnja klop (40 : 60), RDS-radio s predvajalnikom CD in MP3 (Aux, Usb in iPod), ABS, elektronski nadzor stabilnosti ASC, sredinska ključavnica in še kaj, med drugim seveda tudi enkratna 'oprema', Kijina sedemletna garancija.

Sportage že takoj!

Pri nas bosta v nekaj dneh na voljo že prvi dve motorni različici, 2.0 s prednjim pogonom za 19.990 evrov, s štirikolesnim za 21.990 evrov, 2.0 CRDi pa za 22.890 (dvokolesni) in 24.590 (štirikolesni). Pri slo­venski Kii za letos načrtujejo, da bodo prodali okoli 200 avtomobilov, kaj več pa jih zaradi odličnega odziva po Evropi za zdaj iz tovarne v Žilini na Slovaškem ne pričakujejo.

Tomaž Porekar, foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol