Vozili smo: Hyundai i30N - korejska cestna raketa

31. 10. 2017 | Matija Janežič
Deli

Severnokorejski voditelj se rad pohvali z raketami, ki so plod domačega razvoja, njegovi rojaki na južni strani 38. vzporednika pa ostajajo bolj pri tleh in navdušujejo z avtomobili. Njihov zadnji dosežek morda ne leti po zraku, po zemlji pa se vsekakor pelje zelo hitro. Imenuje se Hyundai i30 N in silovito napada avtomobilski razred, ki ga najraje označujemo s tujko 'hot hatch'.

Silovitosti je kar precej, saj se Hyundai i30 N s svojo močjo postavlja ob bok tekmecem, kakršni so Volkswagna, Golfa GTI in R, Honda Civic Type R ali Renault Megane R.S. In prav tako kot marsikateri tekmec je na voljo v dveh različicah z različno stopnjo športne neposrednosti ali vsakdanje civiliziranosti.


V vsakem primeru se pod motornim pokrovom skriva dvolitrski turbobencinski štirivaljnik z neposrednim vbrizgavanjem bencina v izgorevalne komore. Motor 2.0 T-GDI v obeh različicah sicer razvija največji navor 363 njutonmetrov – z možnostjo začasnega, do ose sekundnega povečanja na 378 njutonmetrov – pri moči pa je precejšnja razlika. V osnovni različici je namreč na voljo največ 250 'konjskih moči', medtem ko močnejši Hyundai i30 N Performance na cesto prenaša še dodatnih 25 'konjev' in je nasploh bolj pripravljen na izlete po dirkališču.

Poleg prilagojene oblike in aerodinamike karoserije v značilni svetlo modri barvi oddelka N, neposrednega elektromehanskega volana, uskladitve zvoka motorja z vrtljaji in načinom vožnje, izpušnega sistema, ki v najbolj športni nastavitvi tudi prijetno poka, elektronsko nastavljivih blažilnikov, okrepljenih sklopke in menjalnika, Launch Controla in drugih lastnosti so močnejšemu i30 N namenili tudi še bolj ostre športne zavore, 19-palčne gume namesto običajnih 18-palčnih in elektronski diferencial z omejenim zdrsom, ki vozniku dovoli, da lahko skozi ovinke dirja tudi s popolnoma izključenim ESP, ki pri 'navadnem' Hyundaiju i30 N tudi v najbolj športnem programu vedno ostane vključen v vlogi nevidnega varuha.


Programov je pet, izbirajo pa se z dvema stikaloma v modri barvi oddelka N, ki sta prikladno vgrajeni na volanski obroč. Z levim se lahko voznik sprehaja med načini, ki jih poznamo tudi iz 'navadnih' avtomobilom, torej Normal, Eco in Sport, stikalo na desni pa je namenjeno načinoma N in N Custom, v katerih se podvozje, motor, izpušni sistem, ESP in prikazovalnik vrtljajev prilagodijo športni vožnji. Vozniku lahko pritisne dodatni gumb, s katerim med prestavljanjem iz višje v nižjo prestavo začasno poveča vrtljaje motorjev, da ne izgubi momenta.


Športnost je sicer zelo zaželena, ni pa edina vloga, ki jo lahko opravlja Hyundai i30 N. Dobro se namreč znajde tudi v vlogi vsakdanjega prevoznika, ko vozniku pomaga vrsta varnostnih pripomočkov, podvozje, čeprav nikoli povsem ne izgubi trdote, je veliko bolj udobno, vozniku in potnikom pa je na voljo tudi popoln nabor infozabavnih pripomočkov.


Hyundai i30 N je le prvi izmed nove linije športnih avtomobilov, ki jih bo korejska znamka ponujala pod skupno oznako N, ki so jo leta 2015 v Frankfurtu napovedali s študijama N 2025 Vision Gran Turismo in RM15, do danes pa je popolnoma dozorela. Še nekaj o črki N v imenu: po eni strani označuje Hyundaijev globalni razvojni center v korejskem Namyangu, kjer snujejo tehniko, po drugi dirkališče Nürburgring, kjer avtomobile izbrusijo v športnike, simbolizira pa tudi šikano na dirkališču.


Koliko bo Hyundai i30 stal pri nas, za zdaj sicer še ni znano, gotovo pa je, da bo k nam pripeljal še pred koncem letošnjega leta.

Besedilo: Matija Janežič · Foto: Hyundai