Novinec ima dva predhodnika: Demia in Mazdo2 prve generacije. Vendar pa pri Mazdi poudarjajo, da bodo v bistvu začeli znova, saj je bila povprečna starost prejšnjih kupcev kar 49 let!
Nova Mazda2 si mora zato utirati pot pri novih, mlajših kupcih, ki jim izvrstna kakovost izdelave ne pomeni vsega! Medtem ko sta predhodnika zadovoljevala le z zanesljivostjo, hoče nova Mazda ugajati tudi očem (lepota karoserijskih oblin), zraku (ekologija), predvsem pa želi ponuditi veliko več pri dinamiki vožnje (voznost tudi zaradi skromne mase). In prvi kilometri v italijanski Toskani so pokazali, da je Mazda2 dejansko povsem drug avtomobil.
V nasprotju z večino tekmecev je manjša - očitno so pri Mazdi šli v isto smer kot pri Toyoti z Yarisom, ko so hoteli ohraniti skromne zunanje mere, hkrati pa ponuditi nekaj več v notranjosti. Pri Toyoti so zadovoljni s to odločitvijo, saj letno samo v Sloveniji prodajo okoli 1.200 Yarisov; prav zato se zdi Mazdina napoved o prodaji 600 Mazd2 na slovenskem trgu v prihodnjem letu zelo realna. Bojijo se le, da bo večja težava pravočasna in primerno velika dobava avtomobilov kot pa pomanjkanje kupcev . .
Skratka, nova Mazda2 je krajša kar za štiri centimetre, vendar je zato tudi precej lažja. Od predhodnika je lažja kar za deset odstotkov oziroma 100 kilogramov, kar se pozna predvsem pri voznosti in vedno pomembnejši ekološki sprejemljivosti. A da veselje ne bo prehitro, naj napovemo, da 1, 4-litrski turbodizelski motor z 68 ‘konji’ (plod sodelovanja med skupino PSA Peugeot-Citroën in Fordom) prihaja k nam skupaj s trivratno različico šele prihodnje leto.
Masa pod tono pomeni manj škodljivih izpustov, saj 1, 3-litrski bencinski motor oddaja v zrak le 129 gramov emisij ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer, zaradi skromne in športno oblikovane čelne površine (Cx je samo 0, 31) pa porabi samo 5, 4 litra neosvinčenega bencina na 100 prevoženih kilometrov. A pojdimo lepo po vrsti, od spodaj navzgor . .
Mazda2 si deli platformo s prihajajočo Fordovo Fiesto, verjetno pa bo na platformi z oznako B2E slonel tudi prihodnji Fusion. Mazda2 je celo manjša od predhodnika, a smo na salonu v Frankfurtu lahko videli, da je prototip Verve precej večji, zato lahko malce pošpekuliramo, da bo Fiesta vseeno večja od japonskega brata. Podvozje je kompromis med udobjem, ki ga mora Mazda2 kot mestni avtomobil zagotavljati, in varno dinamično vožnjo, ki je v Evropi še kako pomembna.
Spredaj so namestili McPhersonovi vzmetni nogi in zadaj pritaknili večvodilno zadnjo premo, skupaj z nemotečim in natančnim električnim servovolanom ter zanesljivimi zavorami pa so ustvarili paket, ki zahtevne voznike ne pelje žejne čez vodo. Mogoče lahko le pristavimo, da stabilnostni sistem DSC (beri Mazdin ESP) dobite le v najbolje založenih opremah TE Pro, TE Plus in GT, pri preostalih pa ga ne morete niti dokupiti. Je pa recimo sistem ABS serijski v vseh paketih. Pri preskusnih trkih naj bi Mazda2 dobila vseh pet zvezdic, vendar so to za zdaj le govorice, saj uradnega obvestila o tem še nismo dobili.
A verjamemo na besedo . . Japonec Ikuo Maeda, glavni oblikovalec Mazde2, ki že 20 let dela pri Mazdi in je oblikoval tudi športnega RX8, je na kratko opisal pot od idej do končnega izdelka. Zanimivo je bilo, kako različno so se odzivali na obliko potencialni japonski in evropski kupci, saj je na Daljnem vzhodu veliko bolj zaželena škatlasta, ostra oblika karoserije. »Upam, da smo naredili dober kompromis, saj so z novo obliko zadovoljni tako zahtevni Evropejci kot tudi z avtomobili zasičeni Japonci, « je še dodal Maeda, prvi odzivi pa le potrjujejo njegove želje.
Mazda2 tudi v živo navdušuje z lepoto, ne razočara pa niti v notranjosti. Na prednjih sedežih zlahka sedijo vozniki, visoki do 185 centimetrov, medtem ko so zadnji sedeži udobni za potnike, visoke do 150 centimetrov. Merilniki, predvsem tisti velik za hitrost, so pregledni, prestavna ročica je po vzoru Mazde5 dobila mesto v osrčju sredinske konzole, velik poudarek pa so posvetili tudi uporabnim odlagalnim površinam.
Tako je pred zaprtim predalnikom (pred sovoznikom) prostor tudi za časopise ali atlas, ženska torbica pa je dobila svoje mesto med prednjima sedežema. V prtljažniku si lahko omislite še polico, ki ločuje prtljažni prostor na dva dela: osnovni in tisti z uporabnim prostorom v zaprtem predalniku. A potem je sicer radodarnega 250-litrskega osnovnega prtljažnika bistveno manj . .
Mazda2 ima lahko tri motorje. No, če smo natančni, sta motorja samo dva (1.3 in 1.5), vendar prostorninsko manjši motor ponuja dve možnosti. Izbirate lahko med 55 kW (75 KM) in 63 kW (84 KM), medtem ko večji motor zadovoljuje s kar 62 kW (84 KM). Oba motorja imata spremenljivo odpiranje sesalnih ventilov in optimizirano delovanje izpušnih, poleg tega pa je večji točnosti in hitrejšemu delovanju v prid tudi stopalka za plin, ki je elektronsko povezana z motorjem. Za bolj športne voznike za zdaj ponujajo le lepotne dodatke, a v prihodnosti lahko pričakujemo tudi kakšno bolj njim namenjeno različico. Mazda2 MPS? Ne bi bilo slabo, kajne?
Vse različice Mazde2 bodo imele na slovenskem trgu dnevne luči, varnostni blazini za voznika in sovoznika
ter ABS, vendar pri slovenskem zastopniku pričakujejo, da bo najbolje prodajana različica 1.3 (62 kW/84 KM) TE. To pa pomeni še električno nastavljivi vzvratni ogledali, samodejno klimatsko napravo, električni pomik prednjih šip, bočni varnostni blazini, stranski varnostni zavesi, usnjen volanski obroč s stikali za upravljanje radia in dandanes skorajda nepogrešljivi radio s CD- in MP3-predvajalnikom. Mazdo2 boste lahko kupili za ceno od 9.990 do 14.890 evrov, že prej omenjena različica 1.3 TE pa bo stala 12.490 evrov.
Mazda je z novincem naredila velik korak naprej. Da pa kljub novim ciljem še vedno zahtevajo kakovost, priča tudi preselitev izdelave iz španske Valencie v japonsko Hirošimo, kjer ne pričakujejo začetnih težav, ki so bile prisotne pri prejšnjem modelu.
Ogledate si lahko še krajši videoposnetek
Aljoša Mrak
Foto: Tovarna