Mercedes-Benz razred E kabriolet je izpopolnjena klasika

Že dolgo niso bili Mercedesi oblikovno tako privlačni kot so v zadnjem času. Z novim kabrioletom razreda E seveda ni nič drugače. Je eden od lepših kabrioletov, kar so jih Nemci kdaj izdelali.

V primerjavi s predhodnikom pa novinec ni le lepši, ampak je tudi daljši (123 milimetrov) in širši (74 milimetrov) pa tudi medosna razdalja je za 113 milimetrov daljša. To seveda pomeni, da je novi kabriolet prostornejši in zdaj resnično nudi zatočišče štirim odraslim osebam. A bolj kot prostornost preseneti vožnja z odprto streho. To je ne nazadnje tudi poslanstvo kabrioleta, vendar niso vsi tako dobro kos nalogi kot novi E kabriolet. Mercedes ostaja zvest platneni strehi, za katero pa moramo priznati, da se avtomobilu odlično poda, sploh če je temno rdeče oziroma modre barve. Roko na srce, tudi s črno ni prav nič narobe, a novosti so vseeno bolj zanimive. Tako kot je zanimivo upravljanje s streho. Za postopek odpiranja oziroma zapiranja je potrebnih 20 sekund, opravlja pa se ga lahko do hitrosti 50 kilometrov na uro. No, v praksi se je izkazalo, da se lahko pelje tudi kakšen kilometer hitreje, pa se vseeno da odpirati oziroma zapirati streho, kar seveda izdatno pripomore k uporabnosti avtomobila. 20 sekund se sicer zdi malo, a pri avtomobilih, ki morajo za manevriranje s streho stati na mestu, je lahko za voznika 20 sekund cela večnost, sploh ko se na hupo obesi nestrpni voznik zadaj.

Prijetna vožnja z odprto streho pa je toliko bolj presenetljiva, če vemo, da novi E nima več klasične vetrne zaščite, ki jo je bilo treba ročno natakniti za sprednja sedeža. Zdaj se med zglavniki zadnjih dveh sedežev dvigne sicer manjša, a vseeno dovolj učinkovita, hkrati pa se lahko v avtu peljejo štiri osebe, kar prej seveda ni bilo mogoče. Izdatno si zasluge za odlično vožnjo pripisujeta sistema Aircap in Airscarf. Prvi nad vetrobranskim steklom dvigne nekakšen spojler, ki piš vetra preusmeri za avto, in ne v potniško kabino, drugi pa med sprednjima sedežema in zglavnikom v voznikov in sopotnikov vrat usmeri topel veter, s čimer se lahko z odprto streho (preizkušeno) vozi brez težav tudi pri nižjih temperaturah. Morda najbolj pomembno pa je dejstvo, da se lahko z odprto streho brez težav in pretiranega pihanja vozimo vse do hitrosti 130 kilometrov na uro, zaradi česar je avto uporaben kadarkoli in kjerkoli.

Novi E kabriolet bo v začetku prodaje na voljo z dvema dizelskima in tremi bencinskimi motorji. Za prestavljanje bo skrbel devetstopenjski samodejni menjalnik 9G-Tronic, prvič pa bo kabriolet na voljo tudi s štirikolesnim pogonom 4Matic. Že osnovni dizelski motor z oznako 220d ponuja 194 ‘konj’ in med preizkusnimi vožnjami se je izkazalo (kljub malce večji masi kabrioleta v primerjavi s kupejem), da je moči več kot dovolj. Druga dizelska različica bo 350d z 258 ‘konji’, pri čemer pa se bo moč prenašala na vsa štiri kolesa. Na bencinski strani je vstopni model E 200, ki je s 184 ‘konji’ najšibkejši v ponudbi. Družbo mu delata še motorja z oznako E 300 (245 ‘konj’) in E 400 4Matic, ki upravičeno predstavlja vrh ponudbe. Ne le da je 333 ‘konj’ več kot dovolj tudi za zelo športno in dinamično vožnjo, med preizkušanjem je motor navduševal še s šestvaljnim brbotanjem, odločnim pospeševanjem in na račun štirikolesnega pogona nadpovprečno dobro lego.

Novi E kabriolet je tudi v Sloveniji že mogoče naročiti, in sicer osnovni model E 220 d, za katerega bo potrebnih vsaj 59.390 evrov. Slovenski zastopnik pričakuje, da bo letos v Sloveniji z njim osrečil vsaj pet kupcev.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Mercedes

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja