Mitsubishi Lancer Sportback

3. 7. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Želja po drugačnosti. Vzrok je jasen: v zahodni Evropi je petvratna kombilimuzina mnogo bolje prodajana karoserijska različica (v segmentu C, deloma tudi v D) kot limuzinska. In ker je imel Lancer doslej le zadnjo, je moral dobiti tudi bolj zaželeno izvedenko.

Seveda so tehnične osnove, od motorjev do prenosa moči in podvozja, ostale povsem enake, spremenil se je le zadek. Pri Mitsubishiju pravijo, da nočejo imeti klasičnega ali bolj športnega kombija, ker so ti priljubljeni pri konkurenci. Ravno tako si niso želeli klasične petvratne kombilimuzinske oblike. Zato so si izmislili nekaj novega. Natančneje nekaj, kar smo v preteklosti že videli, a ni bilo najbolj uspešno.

Se spomnite Toyotine Corolle Liftback tam s konca osemdesetih in začetka devetdesetih let? Ne? Verjetno zato, ker ni bila ravno prodajna uspešnica ? videz je bil pač preveč nenavaden. A pri Mitsubishiju pravijo, da bo kar tri četrtine v zahodni Evropi prodanih Lancerjev prav Sportbackov. Zanimivo, da so si pri avtu, od katerega torej v prodajnem smis­lu pričakujejo največ, dovolili oblikovalsko eksperimentiranje.

Sportback pravzaprav ni nič večji ali prostornejši od limuzinskega Lancerja in ima manjši osnovni prtljažnik (344 litrov). Prednost so seveda peta vrata in s tem povezana uporabnost, h kateri sodi tudi dvojno dno prtljažnika. In ker gre za avto, ki je razen po obliki pravzaprav enak limuzinskemu Lancerju (velja seveda tudi za zmogljivosti oziroma tehnične podatke), bodo enake kot pri zadnjem tudi cene, ko bo Sportback septembra zapeljal na slovenske ceste. Še to: spomladi leta 2009 se bo dvolitrski dizel, ki izvira iz koncerna VW, poslovil iz Lancerja, nasledil pa ga bo Mitsubishijev 1, 8-litrski turbodizel, ki bo verjetno zmogel dobrih 140 'konjev'.

Druga novost med Lancerjevimi različicami je model Ralliart. Gre za drugi najbolj športni model Lancerja, ki je stopnico pod Evom, ta pa je v nasprotju z Ralliartom na voljo le v limuzinski različici karoserije (Ralliarta si lahko zaželite tudi kot izvedenko Sportback). Ideja je preprosta: inženirji (in oblikovalci) so vzeli karoserijo in notranjost 'navadnega' Lancerja z nekaj športnimi dodatki ter dodali volan, motor in prenos moči iz Eva ? in to je to.

Seveda je presaditev Evove mehanike v Ralliarta spremljalo tudi nekaj sprememb, saj bi bil Ralliart sicer tehnično preblizu Evu. Zato Ralliart nima inteligentnega (AYC), temveč navadni, samozaporni zadnji diferencial, menjalnik z dvema sklopkama SST pa je izgubil prestavni način Race (in ima le še samodejnega Normal in ročnega Sport). Tudi zavore so nekoliko šibkejše (a še vedno zadosti vzdržljive), podvozje je mehkejše, na srečo pa je Ralliartu ostal aktivni sredinski diferencial. In motor, ki je sicer povsem enake zasnove kot v Evu, ima v tej različici 'le' 240 'konjev'.

Prvi vtis: če želite Sportbacka, vzemite Ralliarta (mimogrede, v Slovenijo prihaja spomladi prihodnje leto, cene pa še niso znane), če imate raje limuzino, pa raje varčujte za 'pravega' Eva. Ralliartov korak navzdol je namreč odnesel prav tisto, ker je med vožnjo z Evom krivo za največ zabave.

Dušan Lukič, foto:? tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del