Mitsubishi Lancer (Sports Sedan)

Na tiskovni konferenci ob krstni vožnji so Mitsubishijevi možje odkrito in brez ovinkov priznali: zadnje generacije Lancerjev so bile odlične, a dolgočasne. Odslej bo – menda ? drugače.

Mitsubishi Lancer (Sports Sedan) (foto: Vinko Kernc) Vinko Kernc
11. 10. 2007

Odslej bodo torej Mitsubishiji v osnovi za vse trge enaki, razlikovali se bodo le v podrobnostih. Osnova bodo, kot je zadnje čase pri globalnih igralcih v navadi, platforme. Toda te ne bodo vezane na en razred, saj so zamišljene drugače: skupni bodo prednje dno, prednje vzmetenje in (kar je danes izjemno pomem­bno) električna arhitektura. S tem bodo njihove platforme dosti bolj prilagodljive, takšne pa bodo lahko služile več avtomobilskim razredom. V osnovi bodo s tem v prihodnjih petih letih zmanjšali število platform svojih modelov iz 14 (leta 2004) na šest, te pa bodo služile kakim 20 novim modelom.

Sodelovanje! Že pričujoči Lancer je rezultat sodelovanja med MMC in Chryslerjem (Caliber! ), s katerim bodo delili 12 motorjev, šest menjalnikov, prednji ter štirikolesni pogon in še kaj. V igri pa je tudi Hyundai, ki je z obema koncernoma sodeloval pri razvoju štirivaljne bencinske družine motorjev prostornin 1, 8, 2, 0 in 2, 4 litra. Beseda globalno je torej tako s stališča razvoja kot prodaje povsem upravičena.

Kaj pa Lancer? Čisto prvi avtomobil s tem imenom je nastal leta 1973; in ta ima kaj za povedati: bil je prvi v Evropi predstavljeni Mitsubishi (1974), bil je japonskega dizajna, a všeč tudi Evropejcem, bil je zanesljiv in kakovosten, kot različica za reli je dosegal dobre športne uspehe in kot civilni avtomobil je bil igriv v vožnji. Tudi zaradi zadnjega pogona. Dinamičen.

Nekaj tega, predvsem ‘fun to drive’, se je skozi generacije povsem izgubilo. Med ‘civilnimi’ Lancerji in vedno uspešno dirkaško različico (Evo) je bil prevelik razkorak, kar poskušajo pri MMC popraviti. Lancerji bodo zdaj čedni, zanesljivi, agresivni in prijetni v vožnji. Vsi po vrsti.

Lancerjev bo namreč več kot doslej. Poleg pravkar predstavljenega prihajajo v slabem letu še petvratni Sportback ter seveda Evo in po novem tudi vmesni člen Ralliart z 240 ‘konji’ v motorju. Ne glede na različico bo poskušal novi Lancer poiskati kupce, ki se za nakup odločajo s čustvi, in ne z razumom. Pri tem sta mu velik vzor Alfa 159 in Volvo S40, ki pa ju bo poskušal preseči v večini lastnosti, tudi glede moči motorjev (Evo bo imel 295 ‘konj’) in cene, pri čemer se bo ‘naslonil’ na Mazdo3.

Pri novem obrazu Mitsubishija (v Evropi) je pomembno še nekaj: namesto na prodajne količine se bodo osredotočili na profit in na imidž. In zdaj se lahko zgodba o Lancerju začne.

Po vsem tem ni več kaj dosti za dodati. Vsekakor velja opozoriti na nos, ki spominja na morskega psa ali na vojaško lovsko letalo, čeprav je tudi preostala zunanjost vredna večkratnega ogleda. Zaradi neskladja v filozofiji je manj navdušujoča umirjena notranjost, ki pa je sodobnih, čistih potez, armaturna plošča pa ravno zato navdušuje s preprostostjo uprav­ljanja (večine) funkcij drugotnega pomena.

Lancer ima lahko vso sodobno tehnologijo ? vse do pametnega ključa, več kot odličnega avdiosistema Rockford Fosgate (osemkanalni ojačevalnik s 650 vati, devet zvočnikov), sedem varnostnih blazin, stabilizacijskega sistema zadnje generacije, avdiosistema s trdim diskom (30 GB) za navigacijo in predvajanje glasbe v formatu mp3, sedempalčnega, za dotik občutljivega osrednjega zaslona, modrega zoba, sledljivih žarometov z biksenonsko tehniko in še česa.

Sprva bosta na voljo dva pogonska motorja: bencinski 1.8 MIVEC, in na kar so ob začetku evropske prodaje še posebej ponosni (čeprav računajo z le 25-odstotnim deležem med vsemi Lancerji) Volkswagnov dvolitrski, 16-ventilski TDI, ki tu sliši na ime DI-D. Le nekoliko kasneje se bo obema pridružil še 1, 5-litrski bencinar iz Colta, s tem pa bo ponudba zaokrožena navzdol. Veliko si obetajo tudi od za pomlad 2009 napovedanega Mitsubishijevega 1, 8-litrskega turbodizla s skupnim vodom, a to je že precej oddaljena prihodnost.

Lancer, ki je sicer uvrščen v avtomobilski segment C, se z zunanjimi merami rahlo spogleduje z za razred večjimi avtomobili, kar je nekoliko opazno tudi v notranjosti. Vseeno pa si vsaj v Evropi lahko največ obetajo od petvratne različice, čeprav bo ta po prvih pokazanih fotografijah sodeč manj skladna in manj agresivna kot štirivratna.

Je pa tu najpomembnejša celotna slika: Lancer navdušuje z videzom, z obljubljenimi prihajajočimi zanimivimi ter ostrimi različicami, in sicer zahvaljujoč pogledu v preteklost. Ki je bila tudi tu očitno poučna.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    Tradicionalistom morda ne bo všeč, je pa čistih potez, ravnih površin, ostrih robov in ima agresiven nos.

  • Motorji

    Bencinski 1.8 je miren in tih, a zahteva vrtljaje; turbodizel je že rahlo za časom, a vseeno zelo uporaben, zmogljiv in prijazen.

  • Notranjost in oprema

    Zelo dobra ergonomija, korektne poteze, a s pretežno črnino rahlo dolgočasna oziroma pusta.

  • Cena

    Evropsko vodilo so cene Mazde3. Veliko opreme in ne posebej ugodno.

Prva ocena

Že zunanji videz pritegne pozornost, tudi tehnika je pretežno zelo dobra, le notranjost pusti človeka hladnega.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri