Dolgo je trajalo - toda zdaj je tu. Zato pa je cena bolj prijazna ...

16. 2. 2024 | Janoš Pečnik
Deli

Ariya je Nissanov veliki met med električno gnanimi družinskimi križanci. Najhitreje bo privabila tiste, ki cenite prefinjen ambient, prostornost in uravnotežene vozne lastnosti.

V Slovenijo je prišel avtomobil, na katerega bi skoraj pozabil še pred prvo vožnjo. Nissan je Ariyo predstavil v serijski obliki predstavil že leta 2020, proizvodnja se je zaradi težav z dobavo polprevodnikov pričela januarja 2022, k nam pa prihaja torej še dve leti kasneje. In čeprav se imenuje Ariya, je (skoraj) neslišna.

Janoš Pečnik

Zanimiv križanec s samosvojimi rešitvami

Pa da ne izgubljam preveč besed zakaj in kako - gre za zanimiv SUV segmenta C  z električnim pogonom in minimalističnim enoprostorskim vzdušjem v kabini. Dolga je 4,595 metra, široka 1,85, visoka 1,655, medosna razdalja pa meri 2,755 metra. V prtljažniku je 466 litrov prostora, spredaj prtljažnika nima. Ariyo sem pravzaprav prvič videl v živo že med epidemijo. V dobrem spominu mi je ostal pridih prefinjenega japonskega občutka za ambient in prostor.

Janoš Pečnik

No ja, v tem času je navdušenje le malo zbledelo. Ampak vzdušje je zračno in prijetno, tako spredaj kot zadaj je prostora na pretek, materiali zanimivi in mehki na otip, oblikovanje zanimivo. Čeprav nisem ljubitelj stikal na dotik, je v Ariyi vse skupaj le narejeno z občutkom. Nezgrešljiv je vtis kumika, japonske veščine sestavljanja lesenih izdelkov brez uporabe žebljev. Za vsem skupaj po prvem vtisu nekoliko zaostaja infozabavni sistem.

Prefinjen ambient gre dobro skupaj z uravnoteženimi voznimi lastnostmi

Prvi vtis v vožnji? Prefinjeno, uravnoteženo, udobno, s solidno obteženim in natančnim krmiljenjem za kvaliteten občutek med umirjeno vožnjo. Poraba energije do Kranjske Gore in nazaj? Povprečno dobrih 23 kWh na 100 prevoženih kilometrov. Vozil sem najmočnejšo, štirikolesno gnano Ariyo, ki je serijsko bogato založena z opremo.

Janoš Pečnik

Na voljo bo sicer v treh pogonskih različicah. Osnovna z motorjem na sprednji osi (160 kilovatov) in baterijo zmogljivosti 63 kWh obljublja 404 kilometre dosega po WLTP ciklu. Različica z večjo baterijo (87 kWh) ima tudi nekoliko več moči (178 kilovatov) ter 536 kilometrov dosega. Najmočnejša, štirikolesno gnana različica e-4ORCE pa z enako baterijo zmore 225 kilovatov oziroma 301 konjsko moč in 600 Nm navora. Z neposrednim tokom se sicer lahko polni največ z močjo 130 kilovatov.

Vstopna cena presega pogoj za najvišjo subvencijo

Za vstopno različico z opremo Engage je treba odšteti 39.900 evrov (pri tej ceni velja državna subvencija v višini 4.500 evrov). Zmogljivejši pogonski različici imata serijsko najvišjo stopnjo opreme Evolve. Dvokolesno gnana stane od 53.400, štirikolesna pa od 56.400 evrov. Seznam doplačil je kratek. Zanimivo je to, da je za tisočaka dodatno na voljo 22 kilovatni polnilnik za izmenični tok.

Janoš Pečnik

Zanimiva, četudi zakasnela pridobitev za slovenski trg električnih vozil. Več pa takrat, ko se Ariya zglasi pri nas na testni vožnji.

Preberite še: