Oznako mestni terenec je kot eden prvih te vrste pomagal uveljaviti tudi Nissan Murano. Zdaj že drugi rod (predstavljen leta 2008) je dobil še pomembno dopolnilo, turbodizelski štirivaljnik.
Nissan svojim mestnim terencem, ki bodo v ponudbi kmalu trije, ob Muranu in Qashqaiu še Juke, pravi križanci. Za Murana lahko rečemo, da je križanec med terencem in avtomobilom z dokajšnjo mero luksuznega občutka, kar je doslej podarjal tudi le en sam, zmogljiv bencinski šestvaljnik. Zdaj so pri Nissanu skupaj z rahlo prenovo zunanjosti v ponudbo dodali še turbodizelsko različico.
Pravijo, da se lahko le tako potegujejo za večji delež prodaje na večini evropskih trgov. Spremembe pri bencinski različici V6 so le malenkostne na zunanjosti (prednji del z masko je toliko daljši, da so lahko pod motorni pokrov sploh postavili turbodizelski stroj). Ima pa tudi nekaj drugih sprememb, od katerih velja omeniti predelan štirikolesni pogon All Mode 4x4i (ki je seveda tudi v različici z dizlom).
Najpomembnejša novost pa je vsekakor Nissanov turbodizel. Doslej so motor z enako prostornino že uporabljali v Navari in Pathfinderju, za potrebe v Muranu pa so ga inženirji iz Nissanovega evropskega konstrukcijskega oddelka (v angleškem Cranfieldu) precej predelali. Najpomembnejša cilja predelave sta bila seveda delovanje po okoljskih normah Euro 5, povečanje moči in navora, pa tudi tišje delovanje.
Pomembna novost je tudi, da zdaj skupni vod deluje s tlakom 2.000 barov. Tehnični podatki pričajo, da sta jim okrepitev in manjša vrednost CO2 v izpuhu uspeli, vozne izkušnje pa kažejo, da je tudi miren tek oziroma čim manj hrupa tisto, kar lahko pri Muranu pohvalimo. Skoraj ves čas uporabe se zdi, da se vozimo v kakšnem bolj kultiviranem avtomobilu, ki ga poganja motor z več valji, in da ne gre za močno 'navrtan' štirivaljnik.
Nissan upa, da bo Murano z novim motorjem prepričal tiste kupce, ki so se doslej zanimivemu in lepo oblikovanemu križancu (sicer precej po ameriškem okusu) v Evropi izogibali prav zaradi zgolj bencinske ponudbe. Ali bo prepričal tudi slovenske, pa bo bolj odvisno od njihovega dobrega računanja pri nakupnih cenah Murana (2.5 dCi za 50.990 evrov) in od njegovih veliko bolj uglednih tekmecev (prestižnih nemških znamk). Po ceni, ki je pri Muranu že skoraj končna, namreč drugi (X3, Q5 ali GLK) na slovenskem trgu ponujajo šele svoje osnovne različice.
Komur torej prestiž kakšne znamke ne pomeni veliko, bo z Muranom vsekakor naredil dober nakup.
Tomaž Porekar, foto: tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere