Nissan Qashqai+2

17. 9. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Nissan je svoje šport­ne terence oblikovno ­osvežil in jim namenil novo vsebino. Zelo priljubljeni Qashqai je poleg večje dolžine pridobil še dva ­sedeža v prtljažniku.

In vročo žemljico je treba izkoristiti, zato so se domislili, da bi naredili še daljšo različico, ki bi ob podobnem videzu ponudila nekaj več prostora v prtljažniku in dva dodatna sedeža. Zato je nastal Qashqai+2, oblikovno poznan avtomobil z zapletenim imenom in neizvirno oznako, a z dodatnimi centimetri in dvema sedežema v prtljažniku, ki večjim družinam omogočata prevoz kar sedmih potnikov.

Model Qashqai+2 so, podobno kot manjšega brata, oblikovali v londonskem Nissanovem evropskem centru za oblikovanje. Čeprav se na fotografijah ne vidi, je Plus dva enak le do A-stebrička, nato pa so ga morali zaradi večjega zadka drugače oblikovati. Nova so vrata, ki so (predvsem zadnja) družinski tlaki v prid večja, drugače so oblikovana stekla, nova so prtljažna vrata in seveda oblika strehe, ki (serijsko) gosti tudi za 140 milimetrov daljše panoramsko strešno okno v primerjavi z navadnim Qashqaiem.

V serijski opremi so tudi vzdolžni strešni nosilci in zatemnjene šipe za prednjimi vrati. Na sedežih v drugi vrsti je več prostora, saj so medosje povečali za 135 milimetrov na 2.765 mm, zasluge za podaljšanje pa ima tudi po tretjini deljiva zadnja klop, ki je vzdolžno pomična. Šesti in sedmi sedež se lahko namestita iz dna prtljažnika brez večjega napora, zato tudi ženske ne bodo imele težav.

Seveda je prtljažnik velik, saj je ob petih sedežih prostora v njem kar za 550 litrov, medtem ko pri nameščenih sedmih sedežih ostane za naše potovalke le skromnih 130 litrov. A bodimo pošteni: če bi dejali, da lahko zdajle s Qashqaijem+2 odpeljete na pijačo kar šest prijateljev, bi se zlagali. Prostora na zadnjih dveh sedežih je zelo malo, saj ga zmanjka tako za glave kot za stopala, ob tem pa vam grizenje kolen ne uide.

Rešitev je seveda na dlani: sovoznik premakne svoj sedež naprej do armaturne plošče, potnik v drugi vrsti izkoristi vzdolžni pomik svoje klopi in se zapelje naprej, da bo vaš prijatelj v tretji vrsti lahko vsaj sedel, sicer bi zmanjkalo prostora za njegova stopala.

A to je le salomonska rešitev, saj bo potem celotna desna stran avtomobila bentila nad pomanjkanjem prostora za noge, revež v zadnji vrsti pa bo še vedno tvegal, da ga bo na cilju bolel vrat. Zato velja, da je podaljšani Qashqai primeren le za pet velikih in dva zelo majhna potnika, seveda pa morate takrat razmišljati tudi o strešnem kovčku.

Čudežev pri 4, 5 metra dolgem avtomobilu pač ne morete pričakovati, na žalost tudi pri Nissanu ne. So pa Nissanovi inženirji elegantno odpravili še eno pomanjkljivost: pod osnovno dno prtljažnika, v katero lahko pospravimo vso odvečno drobnarijo, so namestili rolo, ki se pospravi prečno na avtomobil in se ga lahko tudi priročno pritrdi, da ne drsi po prtljažniku ob vsakem zaviranju.

Pri tehniki niso odkrivali Amerike, saj je bila ponudba do zdaj pisana na kožo evropskim kupcem. Štirje motorji, dva bencinska in dva turbodizelska, dve možnosti pogona in trije menjalniki pač ponujajo vse, kar bi si aktivni dopustniki ali številčnejše družine želele ali potrebovale. Motorji so stari znanci iz manjše različice, 1, 6-litrski štirivalnik s 84 kilovati (115 'konji') in dvolitrski štirivaljnik s 104 kilovati ali bolj domačimi 140 'konji'.

Zaradi izdatnejšega navora in manjše porabe sta kljub cenam goriva (ko dizel ni več poceni) še vedno zanimivejša 1, 5-litrski in dvolitrski motor dCi, ki sta v Nissane prišla z Renaultovih polic. Zato – če se malce pošalimo – lahko zavijete tudi na Renaultov servis, čeprav bi vas verjetno kar malce postrani gledali.

V prometnem dovoljenju turbodizelskih različic s sistemom skupnega voda bodo zapisane številke 76 ali 110 kilovatov, kar bo dovolj tudi za tiste, ki včasih zamenjajo športne terence za tovorne različice ali pa vlečejo za seboj prikolico. A na motorje, ki jim diši dizel, bo treba počakati vsaj do januarja 2009. Zanimiv je podatek, da se veliko ljudi (tudi v Sloveniji) odloča za sprednji pogon in bencinsko različico, manj pa za štirikolesnega in turbodizel.

Razlog je seveda denar: če ne boste prezahtevni, boste imeli lepega novega Nissana Qashqai+2 že za dobrih 20 tisočakov, z večjimi zahtevami pa boste zlahka prilezli do 30 ali več tisoč evrov. Vendar boste pri tem uživali zaradi pripomočkov, kot so samodejno delovanje brisalnikov, samodejno zaklepanje vrat, tempomat, električno pomična stekla, pametni ključ, 16- ali 17-palčna aluminijasta platišča, prostoročni sistem Bluetooth, šest varnostnih blazin in klimatska naprava.

Vse to dobite v podaljšani različici serijsko. Seveda pa lahko dokupite še usnje, naprednejšo navigacijo z barvnim sedempalčnim zaslonom, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji itd.

Ker je različica s sedmimi sedeži približno za 100 kilogramov težja, predvsem pa omogoča večjo nosilnost, so ji spremenili tudi nastavitve vzmetenja, namenili zmogljivejši servovolan in namestili večje prednje zavore. Pogon ostaja enak kot pri manjšem bratu, to je že znani All Mode 4 x 4.

V osnovi deluje kot prednji pogon, ker tako zmanjšuje porabo goriva. Šele ko zdrsneta prednji kolesi, se moč prek sklopke na zadnjem diferencialu samodejno prenese še na zadnji kolesni par. Voznik na delovanje nima vpliva, lahko pa prek vrtljivega gumba uzakoni le prednji ali stalni štirikolesni pogon v razmerju 50 : 50.

Čeprav je Qashqai oborožen z dobrimi pet- ali šeststopenjskimi menjalniki, lahko ljubitelji samodejnega načina pretikanja izberejo tudi neskončnostopenjski CVT, ki omogoča tudi ročni ('sekvenčni') način pretikanja.

Nissan je s Qashqaiem+2 zapolnil vrzel med Muranom in petsedežnim Qashqaiem. Glede na uspeh omenjenih mehkih terencev že napovedujejo še manjšo različico, ki pa ji na srečo ne bo ime Qashqai-2.

Aljoša Mrak, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja