Dva pogleda. Spredaj ali zadaj? Od strani ali od znotraj? Spodaj ali zgoraj?
Na (novega) A4 Avanta lahko gledate kot na (novega) A4, ki ima kombijevski zadek (ob pravzaprav nespremenjeni zunanji dolžini), mehaniko ter opremo pa je podedoval od limuzine. To drži. Trditev, zapisana v novinarskem gradivu, da je to najlepši kombi v svojem razredu, je že bolj stvar debate in osebnih okusov, spet pa nesporno drži, da so zadnjih 20 let Avanti čedni in da so prav Avanti naredili iz kombijev to, kar danes so: uporabnejši (čeprav ne nujno prtljažniško prostornejši) od limuzin in znak nekega osebnega sloga, ki še zdaleč ni obrtniški ali dostavniški. V začetku so bili avantgardni in trendni, danes pa so le še zrcalo časa. Pa vendar je A4 Avant tudi tokrat navdušil: z obliko, ki je modna in sledi lastnima filozofiji in tradiciji, ter z dovršenostjo zasnove in izdelave, ki sta značilni za Audije.
Pri tem velja spomniti na nekaj podrobnosti: da je pogon Quattro še vedno eden izmed najboljših, da je zaradi pred sklopko postavljenega diferenciala prednja prema lahko potisnjena za 154 milimetrov naprej (zato je prednji previs manjši in zato je masa vsaj nekoliko bolje razdeljena med osi), da se zadnja prema zgleduje po večjih Audijih, da je Audi Drive Select odlična kombinacija enotnega elektronskega nadzora nad pogonom in podvozjem ter da tudi z Avantom ponujajo številne avantgardne dodatke ? od radarskega tempomata, pomoči za parkiranje, opozorila pri nenačrtovani menjavi pasu, nadzora nad mrtvimi koti, tripodročne klimatske naprave in sledljivih žarometov do sistema Audi Music Interface (iPod! ) ter 505-vatnega in 14-zvočniškega sistema Bang & Olufsen. Tudi osnovni paketi opreme so enaki kot pri limuzini: Attraction, Ambition in Ambiente. Plus dodatni S line.
Nič ni tudi narobe, če na (novega) A4 Avanta gledate kot na naslednika (starega) A4 Avanta. V tem primeru je zrasel zunaj (v dolžino za 12 centimetrov) in znotraj (kolenskega prostora zadaj in prostora v višino obljubljajo več kot tekmeci), je varnejši in lažji (za deset odstotkov v primerjavi s staro tehniko zasnove) zaradi smotrnejše zasnove jeklene karoserije, ima pa tudi večji prtljažnik ? ki je menda med luksuznimi kombiji tega razreda tudi največji: v osnovi (in ne glede na pogon) meri 490 litrov (50 litrov več kot stari Avant), po zaslugi serijsko tretjinsko deljive klopi pa ga je mogoče postopno povečati do 1.430 litrov, kar je 75 litrov več kot pri prejšnjem Avantu.
Zanj ponujajo ? podobno kot za večjega A6 Avanta ? številne uporabne rešitve za varovanje ali le za odlaganje najrazličnejše prtljage. V osnovi meri ravno toliko, da vanj pospravite (recimo) dve torbi za golf: v dolžino dober meter, v širino pa natanko en meter. Vzdolžna strešna nosilca sta serijska, za električno odpiranje in zapiranje pa je treba doplačati.
To je torej novi A4 Avant. Možni so seveda tudi številni drugi pogledi, ampak bistveno več od teh dveh nobeden ne zmore povedati. Tako je v avtomobilizmu že nekaj časa.
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere