(Novi) Opel Corsa

14. 9. 2006
Deli
(Novi) Opel Corsa

Devet celih štiri milijona avtomobilov s tem imenom so prodali od leta 1982. Številka ni majhna in je Oplovcem v ponos, a tudi zavezuje. Zato so tudi za četrto generacijo cilji visoki: v vrh svojega razreda!

Kaj je v novi Corsi novega? Z izjemo motorjev – vse. Od spodaj navzgor: nova je platforma (ki si jo sicer v osnovi deli z Grande Puntom), novo je podvozje (zadnja prema je konstrukcijsko povzeta po Astrini, njena zasnova pa omogoča tri stopnje prečne togosti) in nov je volanski mehanizem, ki daje že zelo dober, dinamičen in kar nekoliko športen povratni občutek.

Nova je seveda tudi ’obleka’. Karoseriji sta dve, tri- in petvratna, po dolžini sicer enaki, a različni v obliki zadnje polovice; s tremi vrati je bolj športnega videza (zgleduje se po Astri GTC), s petimi pa bolj družinskega. Med njima ni le razlika v pločevini in šipah, ampak tudi v zadnjih lučeh. Obe karoseriji slogovno povezujejo podobne osnovne poteze znotraj silhuete, ki se med seboj povezujejo in ustvarijo sliko kompaktnega majhnega avtomobila, pri trivratni še nekoliko izraziteje. Pri Oplu veliko stavijo prav na Corsin (zunanji) videz, ki je v tem trenutku zagotovo med privlačnejšimi v svojem razredu.

Ampak tudi nova Corsa ni več tako majhna; zrasla je za 180 milimetrov, od tega za 20 milimetrov med osema, 120 milimetrov pa pred prednjo osjo. Le milimeter je zdaj krajša od štirih metrov, s čimer so (v primerjavi s prejšnjo generacijo) pridobili tudi nekaj novega notranjega prostora. Še bolj kot notranje mere pa znotraj navdušujejo oblika, materiali in barve. Zdaj Corsa ni več tako dolgočasno siva in ni več tako togih potez, kot smo sicer vajeni pri Oplih. Monotonost razbijajo tudi barve; poleg nežno sive so armaturni plošči namenili tudi modro in rdečo barvo, ki se pri tako izbrani kombinaciji nadaljuje tudi na sedežnih in vratnih površinah. Če izvzamemo (v obe smeri nastavljiv) volanski obroč, so tudi notranje poteze mladostne in živahne, a še vedno po nemško pospravljene in urejene. Verjetno Corsa še nikoli ni delovala tako mladostno kot prav zdaj.

Tipično Oplova so imena paketov opreme: Essentia, Enjoy, Sport in Cosmo. Serijska oprema v njih je po zagotovilih Oplovcev podobna kot pri prejšnji Corsi (natančna vsebina opreme v posameznih paketih še ni znana), je pa nekaj več možnosti pri izbiri dodatne opreme. Zdaj so na voljo recimo tudi navigacija, ogrevan volanski obroč, sledljivi žarometi (AFL, Adaptive Forward Lightning) in prtljažniški dodatek Flex-Fix. Njegova posebnost in prednost je, da zahteva le ’poteg’ iz zadka (torej odpadejo vselej neljubo pritrjevanje in težave z odlaganjem delov), zmore pa sprejeti dve kolesi ali drugo prtljago podobnih mer in mas. Flex-Fix smo sicer prvič videli na prototipu Trixx, je pa prvi takšen sistem v osebnih avtomobilih in na prvi pogled tudi nadvse uporaben.

Pa še nekaj besed o motorjih. Sprva bodo na voljo trije bencinski in dva turbodizelska, prihodnje leto pa se jim bo pridružil še 1, 7-litrski CDTI z 92 kilovati največje moči. Ta motor je v Corsi prijeten in prijazen za vožnjo, nikoli neprijetno agresiven in brutalen, a kljub temu nekoliko športen. Tak bo zadovoljil širok krog voznikov. Prijazna sta tudi oba šibkejša turbodizla, bencinski motorji (na krstni vožnji najmanjšega niso ponudili v preizkus) pa z razmeroma majhnim navorom silijo voznika v vožnjo z višjimi vrtljaji, saj je sicer njihova prožnost dokaj slaba. Tudi pri trenutno najzmogljivejšem, 1, 4-litrskem. So pa motorji, upoštevaje tehnične podatke, s porabo skromni, izstopa pravzaprav le s (štiristopenjskim) samodejnim menjalnikom opremljena Corsa 1.4. Menjalniki so sicer serijsko ročni petstopenjski, le dva najmočnejša turbodizla imata šest prestav. Ob bencinskem motorju 1.2 bo na voljo tudi robotizirani Easytronic.

Nedavno so Corso preizkusili na trčenju Euro NCAP, kjer je osvojila vseh pet možnih zvezdic, njen (doplačilni) stabilizacijski ESP pa je (enako kot ABS) zadnje generacije, kar pomeni, da vsebuje podsisteme EUC (izboljšan nadzor pri podkrmiljenju), HSA (pomoč pri speljevanju navkreber) in DDS (zaznavanje zmanjšanja tlaka v gumah). Koristen dodatek je tudi utripanje zavornih luči v primeru, ko voznik tako močno zavre, da vklopi (serijski) zavorni ABS, ki vsebuje tudi sistema za nadzor zaviranja v ovinku (CBC) ter za stabilnost pri zaviranju naravnost (SLS). Sledljivi žarometi se odzivajo na kot zasuka volanskega obroča in na hitrost vozila, največ pa se žarometi zasučejo za 15 (notranji) oziroma osem (zunanji) stopinj. Zasuk deluje tudi pri vzvratni vožnji.

Zato ni težko na kratko povzeti: tako oblikovno kot tehnično je nova Corsa zanimiv avtomobil in takšen povsem dostojna konkurenca med sebi podobnimi pa tudi napovedane cene se zdijo (ker ne poznamo seznama opreme) privlačne. Kmalu bomo tudi videli, ali bo to dovolj za osvojitev razrednega vrha. Saj veste – zadnjo besedo ima vselej kupec?

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja