Predstavitev: Novi Volkswagen Multivan z dodatnimi talenti

Le malo velikoprostorskih vozil z dostavniškimi koreninami ima tako izrazito karizmo kot Volkswagen Multivan. Zdaj prihaja že sedma generacija, ki se duhovno naslanja na originalnega Bullija T1 izpred sedmih desetletij, hkrati pa je jasno usmerjena v prihodnost.

Novi Multivan je del Volkswagnove trojice, ki jo bo prihodnje leto zapolnil električni ID.Buzz, v njej pa bo še nekaj časa ostal tudi sedanji T6.1.
Pri Volkswagnu so že s prvimi skicami nakazali razmeroma temeljito preobrazbo zunanjosti, ki Multivana vleče stran od dostavniške genetike in ga približuje odpisanim limuzinskim enoprostorcem. Kar pomeni, da bi utegnil biti zanimiv tudi za tiste, ki so iskali avtomobil podoben upokojenem Sharanu.

Sedma generacija je lažja in s količnikom zračnega upora 0,30 bolj aerodinamična, dolžinski prirstek je skoraj sedem centimetrov in Multivan je zdaj dolg 4,97 in širok 1,94 metra (plus 3,7 cm), ob tem pa je z 1,90 metra višine za 4,7 centimetra nižji od predhodnika. Občutno se je povečala medosna razdalja ki je zdaj 3,12 metra - to je 12,4 centimetra več in zato je v notranjosti več prostora.

Kot alternativa je na voljo podaljšana različica z enako medosno razdaljo in s 5,17 metra dolžine, kar je za dobrih 13 centimetrov manj kot pri T6. Prtljažni prostor se iz osnovnih 469 z odstranjevanjem sedežev poveča na orjaških 4053 litrov, kar je pomemben podatek za tiste, ki bi v Multivanu prevažali tovor.
Kot vsi Volkswagnovi najnovejši modeli, je bi tudi Multivan deležen električne podpore, ki je del priključno hibridno različico, imenovano eHybrid, s sistemsko močjo 160 kilovatov (218 KM). Pogonske naloge družno opravljata 1,4-litrski turbobencinski motor s 110 kilovati (150 KM) in elektromotor s 85 kilovati (115 KM), ki ga z energijo oskrbuje baterija z zmogljivostjo 13 kilovatnih ur (kWh). S povsem napolnjeno bo Multivan brez hrupa in izpustov lahko prevozil okoli 50 kilometrov, kar bo primerno predvsem za mestne vožnje.

Po dolgotrajnem obdobju prevlade dizelskih motorjev je zanimivo, da so tokrat (vsaj zaenkrat) v ospredju bencinski pogonski stroji. Ob prihodu bo T7 na voljo z 1,5 litrskim ali 2,0-litrskim prisilno polnjenim štirivaljnikom s 100 kilovati (136 KM) oziroma 150 kilovati (204 KM), prihodnje leto pa se jima bo pridružil še 2,0-litrski štirivaljni turbodizel s 110 kilovati (150 KM). Pri vseh bo za prenos moči serijsko zadolžen 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik DSG. Kakšni motorji bodo še na voljo in ali je v načrtu štirikolesni pogon, še ni znano.

Vstop v notranjost skozi bočna drsna vrata olajšuje elektrificirani odpiralni mehanizem, ki se tako kot pri dvižnih prtljažnih vratih odziva tudi na zamah z nogo. Novi Multivan ima povsem prenovljen notranji ambient, kjer je v zadnjem delu pet posameznih sedežev, vključno z zložljivimi mizami. Sedežne klopi v tretji vrsti torej ni več, sedeža v drugi vrsti je mogoče obrniti za 180 stopinj in ju po tirnicah premikati naprej in nazaj v potniškem prostoru. Srednji sedež v tretji vrsti je po potrebi mogoče potisniti povsem naprej in z zloženim naslonjalom se spremeni v sredinsko konzolo v prvi vrsti. Odstranjevanje sedežev je lažje zaradi krepkega znižanja teže, skupno so namreč lažji kar za 29 kilogramov.

Voznikovo delovno mesto je zdaj zelo podobno kot v Golfu, na instrumentni plošči so virtualni okrogli merilniki, na sredini velik 10-palčni komunikacijski zaslon in namesto prestavne ročice stikala za upravljanje samodejnega menjalnika. Nov sistem kamer s 360-stopinjskim pogledom, projicirni zaslon in kar 24 asistenčnih sistemov bodo zagotovilo za varno in udobno vožnjo, prilagodljivi tempomat in opozorilni sistem za zapustitev voznega pasu pa bosta omogočila avtonomnost druge stopnje do hitrosti 210 km/h.
Novi Multivan bo naprodaj v drugi polovici leta, slovenski trg bo dosegel predvidoma jeseni. Za cene in druge podrobnosti je še prezgodaj.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja