Opel Astra Sports Tourer: Več kot uporaben prostor

Z le štirimesečnim zamikom je k petvratni Astri (evropskemu in slovenskemu avtu leta 2016) Opel dodal še karavansko različico. Odlikuje jo ogromen prtljažnik in dobra uporabnost ter okusna oblika.

Opel Astra Sports Tourer: Več kot uporaben prostor (foto: GM) GM
14. 4. 2016

Oplova Astra Sports Tourer je deseti rod karavanskega modela te znamke. Pravzaprav je dal tej vrsti karoserije svoje ime, čeprav so ga pred dvema rodovoma pri Oplu za označevanje svoje različice zavrgli. Prvi je bil Kadett Car A Van, ki so ga predstavili leta 1963.

Podobno kot tudi nova petvratna Astra je Sports Tourer v primerjavi s prejšnjim rodom izgubil občutno količino kilogramov, v najboljšem primeru celo 190. Konstruktorji so ohranili skoraj nespremenjene mere zunanjosti v primerjavi s prejšnjo generacijo, kar je drugače kot pri petvratni različici. Astra Sports Tourer je zaradi bolje izkoriščene notranjosti tako pridobila še nekaj prostornosti, za noge (+2,8 cm) in glave (+2,6 cm) potnikov zadaj ter predvsem za večji prtljažni prostor (dodatnih 80 litrov), v primeru preklapljanja zadnjih sedežnih naslonjal (ki so lahko trojno deljena v razmerju 40 : 20 : 40 in tvorijo povsem ravno dno) celo 1.630 litrov. To pomeni celo za 100 litrov več kot pri občutno daljši Insignii! Pri Astri ST bodo na voljo dodatki za dodatno oplemenitenje oziroma boljšo izrabo prtljažnika, različne mreže, tirnice, pritrdila in letve (Flex-Organizer). Pametni ključ pa ima še dodatek s tipalom za odpiranje prtljažnih vrat z zamahom noge. Seveda je tudi pri Astri ST mogoče dobiti udobnejše in učinkovitejše prednje sedeže z oznako AGR, zdaj so ti lahko dopolnjeni celo z masažnim delovanjem, gretjem in zračenjem. Pri Oplu pravijo, da se lahko zdaj celotni sestavni del sedežev v avtomobilu povzpne do desetine vrednosti avtomobila.

Veliko truda so ob dokaj jasnih in enostavnih potezah zunanjosti namenili tudi aerodinamičnim lastnostim. Karavanska Astra ima tako enak aerodinamični količnik kot petvratna, torej 0,272. Videz pa bo verjetno tudi prispeval k temu, da se bo Sports Tourer vrnil na spiske kupcev, ki iščejo nekaj več kot le uporaben prostor.

Seveda je novost pridobila vse tiste dodatke, ki so namenjeni tudi petvratni Astri, torej precej naprednemu pristopu povezljivosti avtomobila z zunanjim svetom, kar pri General Motorsu, Oplovi 'materi', imenujejo Onstar (ki naj bi v Sloveniji bil na voljo od letošnjega septembra). Poleg tega je na voljo še vrsta elektronskih pomočnikov, tehnologij, za katere pri Oplu trdijo, da jih le v Astri dobite v tem avtomobilskem razredu. Različni elektronski pomočniki pri svojem delovanju uporabljajo prednji kameri oziroma radarsko tipalo. To sta na primer samodejni sistem prepoznavanja nevarnosti naleta ali matrični žarometi s svetlečimi diodami (IntelliLux LED).

Astra ST bo na voljo z enakimi motorji kot petvratna, na vozni predstavitvi Sports Tourerja pa je premiero imel tudi Oplov novi motorni dosežek – 1,6-litrski turbodizel z dvojnim puhalom. Ta je nadomestilo za dosedanji dvolitrski turbodizelski motor, z zelo podobnimi voznimi značilnostmi, a zdaj z manj, le 160 'konji' in kar 350 njutonmetri navora v območju med 1.500 in 3.000 vrtljaji v minuti, vendar s skoraj enim litrom boljšo povprečno normno porabo oziroma do 25 gramov na kilometer manjšo vsebnostjo CO2 v izpuhu.

V voznem poskusu se motor zelo dobro izkaže tako glede zmogljivosti kot tudi gospodarnosti, saj ob bolj vzdržnem pritiskanju stopalke za plin brez občutnejšega zmanjšanja povprečne hitrosti lahko dosežemo povprečno porabo tudi pod petimi litri dizelskega goriva. Dobrim zmogljivostim je kos tudi podvozje, tako da Astra ST ugodno preseneti tudi z odlično lego na cesti.

Poleg tega motorja so tudi vsi drugi pri Astri povsem nove konstrukcije, kar je pravzaprav v sodobni avtomobilski gradnji zelo redek dosežek. Astra ST je tako na voljo s po štirimi različnimi turbobencinskimi ter turbodizelskimi motorji. Pri bencinskih seže izbira števila valjev in prostornine od treh do štirih oziroma od enega litra do 1,6 litra, vse različice pri Oplovih dizlih pa izhajajo kar iz enotne prostornine 1,6 litra.

V dokaj sprejemljivih mejah se giblje tudi doplačilo za podaljšani zadek, večji prtljažnik in večjo uporabnost, Sports Tourer bo mogoče dobiti za 750 evrov več kot identično opremljeno in motorizirano petvratno različico.

besedilo Tomaž Porekar foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Posrečena oblika z dovolj samosvojim videzom.

  • Motorji

    Široka izbira sodobnih motorjev.

  • Notranjost in oprema

    Uporabna notranjost in bogata oprema.

  • Cena

    Veliko avtomobila za solidno ceno.

Prva ocena

Oplu je karavanska različica Astre še bolje uspela kot petvratna, do pete zvezdice pravzaprav ne manjka veliko.

Podatki

Model: 1.6 CDTI BITurbo

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.589
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 118/160 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.500-2.250
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema z Wattovo zvezo, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.662
Dolžina x širina x višina (mm): 4.702 x 1.809 x 1.510
Prtljažnik (l): 540/1.630
Masa praznega vozila (kg): 1.435
Največja hitrost: 220
Pospešek (0-100km/h): 8.9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,1-4,2
Izpust CO2(g/km): 109-112

Model: 1.6 CDTI (110 kW)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.589
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 100/136 pri 3.500-4.00
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 2.000-2.250
Menjalnik, pogon: R6, S6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema z Wattovo zvezo, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.662
Dolžina x širina x višina (mm): 4.702 x 1.809 x 1.510
Prtljažnik (l): 540/1.630
Masa praznega vozila (kg): 1.403
Največja hitrost: 205
Pospešek (0-100km/h): 10,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,8-3,9
Izpust CO2(g/km): 101-104

Model: 1.6 CDTI (81 kW)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.589
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 81/110 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 280 pri 1.500-1.750
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema z Wattovo zvezo, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.662
Dolžina x širina x višina (mm): 4.702 x 1.809 x 1.510
Prtljažnik (l): 540/1.630
Masa praznega vozila (kg): 1.403
Največja hitrost: 195
Pospešek (0-100km/h): 11,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,6-3,8
Izpust CO2(g/km): 96-99

Model: 1.6 CDTI (70kW)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.589
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 70/95 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 280 pri 1.500-1.750
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema z Wattovo zvezo, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.662
Dolžina x širina x višina (mm): 4.702 x 1.809 x 1.510
Prtljažnik (l): 540/1.630
Masa praznega vozila (kg): 1.388
Največja hitrost: 185
Pospešek (0-100km/h): 12,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,6-3,8
Izpust CO2(g/km): 96-99

Model: 1.6 Ecotec DI Turbo (110 kW)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.399
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 147/200 pri 5.700-5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 300 pri 1.700-4.700
Menjalnik, pogon: R6, S6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema z Wattovo zvezo, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.662
Dolžina x širina x višina (mm): 4.702 x 1.809 x 1.510
Prtljažnik (l): 540/1.630
Masa praznega vozila (kg): 1.393
Največja hitrost: 215
Pospešek (0-100km/h): 8,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,5–5,6
Izpust CO2(g/km): 139-142

Model: 1.4 Ecotec DI Turbo (110 kw)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.399
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 5.000-5.600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 245 pri 2.000-4.000
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema z Wattovo zvezo, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.662
Dolžina x širina x višina (mm): 4.702 x 1.809 x 1.510
Prtljažnik (l): 540/1.630
Masa praznega vozila (kg): 1.322
Največja hitrost: 215
Pospešek (0-100km/h): 8,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,5–5,6
Izpust CO2(g/km): 127-130

Model: 1.4 Ecotec DI Turbo (92 kW)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.399
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 92/125 pri 4.000-5.600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 245 pri 2.000-3.500
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema z Wattovo zvezo, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.662
Dolžina x širina x višina (mm): 4.702 x 1.809 x 1.510
Prtljažnik (l): 540/1.630
Masa praznega vozila (kg): 1.322
Največja hitrost: 205
Pospešek (0-100km/h): 9,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,5–5,6
Izpust CO2(g/km): 127-130

Model: 1,4 Ecotec

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.399
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 74/100 pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 130 pri 4.300
Menjalnik, pogon: R5; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema z Wattovo zvezo, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.662
Dolžina x širina x višina (mm): 4.702 x 1.809 x 1.510
Prtljažnik (l): 540/1.630
Masa praznega vozila (kg): 1.273
Največja hitrost: 185
Pospešek (0-100km/h): 13,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,5–5,7
Izpust CO2(g/km): 127-131

Model: 1.0 Ecotec DI

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 170 pri 1.800-4.250
Menjalnik, pogon: R5, S5; spredaj
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema z Wattovo zvezo, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.662
Dolžina x širina x višina (mm): 4.702 x 1.809 x 1.510
Prtljažnik (l): 540/1.630
Masa praznega vozila (kg): 1.288
Največja hitrost: 195
Pospešek (0-100km/h): 11,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,3-4,5
Izpust CO2(g/km): 100-103

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri