Opel Insignia ecoFlex

Eko, eko, eko, Insignia pije . . Mleko? Ne, seveda ne mleko. Po zaslugi Oplovih inženirjev Insignia zdaj 'pije' precej manj goriva.

Glavni cilj pri razvoju Insignie ecoFlex je bil ohraniti osnovo skupaj z vsemi tehničnimi priboljški in iz tega narediti do okolja (in lastnikove denarnice) čim bolj prijazen avtomobil. Lep dokaz za to je, da so se pri Oplu odločili vgraditi najmočnejšo različico turbodizelskega motorja, čim bolj ekološki avto pa so želeli doseči tudi z nekaterimi izboljšavami.

In za katere izboljšave so se odločili? Motorja niso preveč dodelali, saj gre za sodoben turbodizelski motor zadnje generacije, so pa izboljšali sistem vbrizga goriva, in sicer s tehnologijo Cleantech. Tako vam še zmeraj ostaja na voljo bogatih 118 kW ter 380 Nm navora.

Menjalnik ima malce spremenjena prestavna razmerja ? prvi dve prestavi so skrajšali in dodali diferencial z nekoliko večjim razmerjem. Na armaturni plošči zdaj najdemo tudi kazalnik najbolj racionalne prestave za vožnjo.

Največ sprememb pa zadeva aerodinamiko. Na prvi pogled tega ni opaziti, vendar naj bi bilo po zagotovilih Oplovih inženirjev na avtu narejenih več kot 50 takšnih ali drugačnih izboljšav. Naj omenimo najpomembnejše. Za večino sprememb bo treba pokukati na dno avtomobila, tam so namreč s posebnimi pokrovi zaprli nekatere neravnine na podvozju, ki so ustvarjale zračne vrtince.

Naslednjo izboljšavo najdemo pri prednji hladilni maski, ki je zdaj zaprta (za hlajenje motorja še zmeraj ostajata dve odprtini v odbijaču). Spremenjen je tudi sprednji spojler, ki ima nekoliko krajše plastične podaljške, celotna karoserija pa je primaknjena malce bližje tlom. Tako je koeficient zračnega upora znižan za 0, 02 točke (skupaj 0, 26), kar Insignio naredi eno najbolj aerodinamičnih limuzin na trgu.

Zanimiv je podatek, da manjšo vlogo pri zračnem uporu igrajo tudi napisi na bokih pnevmatik, vendar pa se jih pri Michelinu, kjer so v sodelovanju z Oplom izdelali posebne ekološke pnevmatike, namenjene Insignii, niso odločili odstraniti.

V drugem pa se Insignia ecoFlex ne razlikuje od navadne različice. Gre za prijetno in uporabno limuzino, ki resnici na ljubo ne poskrbi za gromozanske užitke v vožnji, vendar povsem korektno premaguje kilometre. K udobju med nizanjem kilometrov pripomore tudi poseben ergonomski sedež, na katerega so pri Oplu zelo ponosni.

Notranjost je skladna, je pa armaturna plošča, ki se lepo zlije od vrat do vrat, nekoliko nepraktična, saj navigacijo lahko upravljate z dvema sklopoma gumbov in zato včasih pride do zmede.

Insignia ecoFlex je pri naših prodajalcih že na voljo, in sicer v limuzinski in kombilimuzinski različici, jeseni pa se jima bo pridružil še Sports Tourer. V primerjavi s podobno opremljeno navadno različico Insignie je izvedenka ecoFlex dražja za približno 350 evrov, kdaj boste amortizirali to razliko, pa lahko izračunate kar sami.

Model: Opel Insignia ecoFlex

motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski, skupni vod

gibna prostornina (cm? ): 1.956

največja moč (kW/KM pri 1/min): 118 (160) pri 4.000

največji navor (Nm pri 1/min): 350-380 pri 1.750? 2.500

menjalnik, pogon: R6, prednji

prednja prema: posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator

zadnja prema: večvodilna prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator

medosna razdalja (mm): 2.737

dolžina × širina × višina (mm): 4.830 x 1.856 x 1.498

prtljažnik (l): 530? 1.465

masa praznega vozila (kg): 1.613

največja hitrost (km/h): 211

pospešek 0–100 km/h (s): 9, 5

poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 5, 2

Saša Kapetanovič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja