Pri Oplu so se odločili: adijo, Vectra, klasični predstavnik zgornjega srednjega razreda. Pozdravljena, Insignia, njena bolj športna, dinamična naslednica.
Da so pri Oplu zavili v povsem novo smer, je jasno že na prvi pogled. Bolj zašiljen nos (ki bo, o tem smo prepričani, jasno delil opazovalce na tiste, ki jim je všeč, in one, ki enostavno zamižijo), zelo kupejevska streha (še posebej pri petvratni različici), športen zadek. In v notranjosti se zgodba nadaljuje. Armaturna plošča se (kar je za Opla tega razreda novost) lepo prelije v vrata, linije privlačijo oko, vse je na svojem mestu. V tem pogledu je Insignia res velik korak naprej v primerjavi z dosedanjimi ostrimi, oglatimi potezami, ki so zaznamovale Vectro, Astro . .
Seveda oblika ni edina novost, veliko novega je tudi pod kožo. Popolnoma na novo so, recimo, zasnovali sedeže. Ti so, vsaj po prvih nekaj sto prevoženih kilometrih, udobni, in to precej bolj, kot smo bili vajeni iz Vectre. In tudi zadaj, kjer so na razpolago trije sedeži, je prostora več kot prej – seveda, saj je tudi medosna razdalja, ki na te stvari vpliva najbolj, za slabe štiri centimetre daljša.
Kljub kupejevski strehi zadaj ni pretiranih težav s prostorom za glave, usta pa se v nasmeh raztegnejo tudi ob pogledu v prtljažnik – tam je pri petvratni različici (hatchback) za 520, pri štirivratni (notchback) pa za 500 litrov prostora.
V obeh primerih je pokrov prtljažnika na zadnjem robu športno zavihan v majhen spojlerček in v obeh primerih je treba priznati, da je oblika res športna, poleg tega pa tudi aerodinamična, saj je koeficient zračnega upora zelo ugodnih 0, 27 (pri nekaterih različicah pa še nižji).
Za ekološko prijaznost Insignie skrbijo tudi dodelani motorji, ki vsi že ustrezajo standardu Euro5. Ponudba se pričenja z 1, 6-litrskim štirivaljnikom z elektrohidravličnim prilagodljivim krmiljenjem ventilov in prilagodljivo dolžino sesalnega dela. Le 118 kilogramov težki motor (kar je za okoli 25 kilogramov manj kot pri predhodniku) zmore 85 kilovatov oziroma 115 'konjev', njegov 1, 8-litrski brat (z enakimi tehničnimi dodatki) pa 25 'konjev' več.
Za tiste, ki od bencinskega motorja zahtevate več, je na voljo dvolitrski turbo (iz modelov OPC), ki pa so ga nekoliko civilizirali in sedaj zmore 220 'konjev', kar je 20 manj kot recimo v Oplu GT. Neposredni vbrizg goriva, turbopuhalo z dvema vhodoma (TwinScroll, vhoda sta ločena za 1. in 4. ter 2. in 3. valj, največji tlak je 1, 38 bara) poskrbita za izjemno ravno 'krivuljo' navora, saj je ta med 2.000 in 4.000 vrtljaji popolnoma ravna. Vrhunec bencinske ponudbe je 2, 8-litrski V6, podprt s turbinskim polnilnikom in 191 kilovati oziroma 260 'konji'.
Na dizelski strani so trenutno na voljo tri različice motorja 2.0 CDTI z 81 (110), 96 (130) in 118 (160) kilovati ('konji'). Združeni s 70-litrsko posodo za gorivo omogočijo tudi več kot 1.000 kilometrov vožnje med dolivanji goriva. Prihodnje leto se jim bo pridružila še četrta, biturbo različica tega motorja, ki naj bi imela okoli 190 'konjev', na bencinski strani pa bodo dodali (že znani, a na novo obdelani) 1.6 turbomotor s 180 'konji'.
Insignia je na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, najmočnejša bencinska motorja in najmočnejša dizla pa si je mogoče zaželeti tudi v kombinaciji s šeststopenjsko avtomatiko.
Pogon je (na žalost, saj se pri najmočnejših motorjih pozna vpliv gnanih koles na volanu) ostal speljan na prednji kolesni par, si je pa mogoče pri bencinskem turbu zaželeti štirikolesni pogon (ta je ob šestvaljnem motorju serijski, v obeh primerih je na voljo ob ročnem ali ob samodejnem menjalniku), ki deluje s pomočjo elektronsko nadzirane večploščne sklopke za porazdelitev navora med prednjo in zadnjo premo. Za doplačilo ga je možno opremiti še z elektronsko zaporo zadnjega diferenciala (eLSD).
Poleg klasičnega vzmetenja sta na voljo še dve različici: Sport za tiste, ki si želijo nekaj trši in nižji avto, ter sistem FlexRide z elektronsko nadziranimi blažilniki, ki ga je mogoče tudi ročno preklapljati med normalnim, udobnim (Tour) in športnim (Sport) načinom delovanja. Mimogrede: pri zadnjem se merilniki osvetlijo s popolnoma rdečo, športno napadalno svetlobo, poveča se odzivnost stopalke za plin in volanskega serva, dvigne se meja, pri kateri posreduje ESP, če pa je avto opremljen s štirikolesnim pogonom, se na zadnji kolesi v osnovi prenese več navora kot pri običajnih nastavitvah.
Bogata je (seveda glede na paket opreme in doplačila) tudi (varnostna) oprema. Smerni žarometi so povsem nove generacije in se poleg ovinkom zmorejo prilagajati tudi devetim različnim tipom vožnje (od mestne do avtocestne), hkrati pa znajo tudi sami (seveda s pomočjo računalnika) prižigati ali ugašati dolge žaromete, ko srečamo ali dohitimo drugo vozilo.
Sistem Opel Eye prepoznava prometne znake in vozniku na večfunkcijskem zaslonu lahko prikaže podatek o trenutni omejitvi hitrosti in podobnih informacijah s prometnih znakov, ki so pomembne za voznika. Insignia ima lahko tudi opozorilnik za nenamerno zapuščanje voznega pasu (ne pa, za čuda, tudi za asistenco vozniku, kakršno poznajo nekateri tekmeci) . .
Nova Insignia v Slovenijo prihaja predvidoma marca prihodnje leto, zato tudi vse cene še niso potrjene; že zdaj pa lahko rečemo, da bo cenovni položaj Insignie v primerjavi s konkurenco precej ugoden, saj naj bi se njene cene pričele tik pod 21 tisočaki, seveda s klimatizacijo, ESP-jem in podobno nepogrešljivo opremo že na seznamu serijske opreme. Če bo res tako, potem ima Insignia tudi cenovno odlično izhodišče. In mimogrede: nov je tudi znak na nosu – če ga pogledate natančno, boste videli, da se je vanj (zgoraj) vrnil napis Opel.
Karavan bo Sports Tourer
Prihodnje leto, kmalu po predstavitvi na slovenskem trgu, bo Insignia dobila še kombijevsko različico – in tudi tu so se Oplovci odločili za gladek rez in opustili oznako Caravan. Insignia bo namreč Sports Tourer. V dolžino bo daljša za osem centimetrov, zanimivo pa je, da tokrat (v nasprotju z Astro in Vectro) ne bo daljša medosna razdalja. Prtljažnik bo večji kot pri preostalih dveh različicah, saj bo že v osnovi 540-litrski. Sports Tourer bo seveda na voljo z enakimi kombinacijami motorjev, menjalnikov in pogona.
Sredi leta 2009 bo Insignia dobila še različico EcoFlex. Poganjal jo bo dvolitrski CDTI s 160 ‘konji’, prirejen predvsem večjemu navoru in manjši porabi, nekaj karoserijskih dodatkov po poskrbelo za koeficient zračnega upora 0, 26 in manj kot 140 gramov CO2 iz izpuha na prevoženi kilometer.
Dušan Lukič, foto:? Tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del