Oplovi novi motorji

22. 8. 2018 | Dušan Lukič
Deli

Proti stotici. Ali pa že čez njo. Toliko je namreč pri Oplu modelov v ponudbi, ki že ustrezajo prihajajočemu okoljskemu standardu Euro 6d-Temp, ki bo začel veljati 1. septembra.

To seveda pomeni meritve emisij po novem standardu WLTP, ki je veliko zahtevnejši od predhodnika, ki smo ga bili dolga leta vajeni, z oznako NEDC, poleg tega pa še meritve v odprtem prometu RDE. Razlika med slednjimi in rezultati WLTP je lahko 2,1-kratna, ko pa bo leta 2020 začel veljati dokončni standard Euro 6d, bo lahko ta faktor le še 1,5.

Pri Oplu so se na nove standarde in meritve, ki jih je zdaj mnogo več, saj je treba izmeriti emisije za vse kombinacije motorjev, karoserij, pogonov itd., dobro pripravili. To dokazujejo z več kot 90 modeli, ki so postopke že prestali in standardom ustrezajo. Med njimi so tudi nove pogonske različice za njihove križance, torej modele z oznako X.

Najstarejša Mokka X, ki pa je med X trojico edina, ki si jo je mogoče omisliti s štirikolesnim pogonom, je dobila novo različico 1,4-litrskega turbobencinca. Tega je imela v ponudbi že do zdaj, a s 140 'konji', zdaj pa so mu dodali še nekoliko manj zmogljivega, 120-'konjskega' brata, ki je zamenjal stari atmosferski 1,6-litrski štirivaljnik. Na voljo je v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.

Crossland X je dobil novo različico oziroma generacijo PSA-jevega 1,2-litrskega turbobencinskega trivaljnika (s 110 ali 130 'konji'). Temu so dodali filter trdnih delcev GPF (Gasoline Particulate Filter), povečali pritisk goriva v sistemu vbrizga na 250 barov in dodelali proces izgorevanja v valju. Obe različici motorja sta povezani s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, tako kot novi 1,5-litrski (spet PSA-jev) turbodizel, ki je zamenjal starega 1,6-litrskega. 1,5-litrski turbodizel je na voljo v večjem Grandlandu X (kjer se podobno kot večji, dvolitrski 180-'konjski' brat izkaže z nizkim nivojem hrupa) tako z ročnim kot osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Slednji je po novem na voljo v kombinaciji z močnejšo različico 1,2-litrskega turbobencinca. Vsi novi motorji so pri nas že na voljo v avtomobilih modelskega leta 2019.


 

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere