Peugeot 1007 1.6 HDi

29. 3. 2007
Deli

Tale 1007 je poseben patron; zanimiv, nekaj posebnega, morda napačno marketinško naravnan. Od predstavitve (april 2005) so jih prodali približno 100.000, z njimi pa 45.000 kompletov Cameleo. Ampak prijazen avtomobilček.

Nima posnemovalcev, zato z originalnostjo in rešitvami ostaja enako oddaljen od konkurence kot ob predstavitvi. Je pa že povsem iz navade potreboval osvežitev.

Ta je prišla v obliki znanega (207, 307, 407), 1, 6-litrskega turbodizla (HDi), ki ima vse osnovne dele iz aluminija, 16-ventilsko tehniko, drugo generacijo skupnega voda (do 1.600 barov), po šest 120-mikrometrskih luknjic v šobah za vbrizg, do šest vbrizgov na delovni cikel, oljni hladilnik in turbopuhalo s prilagodljivim kotom lopatja. Risba navora prikazuje lepo krivuljo, ki jo v zadnjih treh prestavah voznik lahko s pohojenim plinom med 1.500 in 3.750 vrtljaji še dvigne za 20 njutonmetrov za manjšo obremenitev srca med tesnimi prehitevanji.

Zaradi težjega in zmogljivejšega motorja so prilagodili prednje vzmetenje in značaj električnega servovolana, večje so zavore in stabilizacijski ESP, izklopljiv do 50 kilometrov na uro, je zadnje generacije. Vse Tisočsedmice so dobile novo (CAN) električno omrežje za nove dodatke: večopravilni zaslon, volanske gumbe, tipala za tlak v gumah in še kaj. Rahlo so tudi spremenili opremo v posameznih paketih – Trendy, Sporty in Sporty-Pack.

Ampak daleč najpomembnejša in najzanimivejša novost je seveda motor. Na kratki preizkušnji je naredil odličen vtis, predvsem zaradi navora: najbližji zasledovalec, motor 1.4 HDi, ima kar za 80 njutonmetrov manjši največji navor.

Kaj to pomeni v praksi, menda ni treba (več) posebej razlagati. Na kratko pa: tak 1007 je vozniku med vsemi najbolj prijazen. Vseeno pa ga bo treba, če ste se slučajno zakurili, posebej naročiti v Sloveniji. Majhen trg pač . .

Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja