Če slučajno niste opazili: sedmic je pri Peugeotu zmanjkalo. Na vrsti je torej osmica. Tak je pač pri njih red.
Strogo tehnično gledano in z nekaj zlobe, bi lahko rekli, da je 308 le malo intenzivnejša prenova Tristosedmice, saj gre pri obeh modelih za enako platformo. Pa vseeno - 308 zaradi pošteno spremenjenega videza tako zunaj kot znotraj deluje na oko kot povsem nov avtomobil.
Nekaj na videz malenkostnih sprememb pa se sešteje med verjetno najpomembnejše lastnosti; znotraj znane platforme z 2, 61-metrskim medosjem so za 308 razširili koloteka (spredaj za 30, zadaj za 16 milimetrov pri 15-palčnih platiščih) in karoserjo (za 53 milimetrov), zmanjšali skupno višino (za 12 milimetrov), spustili težišče za pet milimetrov ter na novo nastavili elektrohidravlični volanski servo. Naštete spremembe vodijo ob drugih drobnih dodelavah (predvsem podvozja) k opazno boljši vozni dinamiki.
Tem trem vedno najpomembnejšim lastnostim avtomobila (zunanji in notranji videz ter vozna dinamka) je treba, ko govorimo o Tristoosmici, prišteti še motorje, ki jih v 307 še niso ponujali (predvsem bencinska generacija, ki je rezultat sodelovanja koncernov BMW in PSA), nov robotiziran menjalnik za 2.0 HDi in še celo vrsto drugih sprememb, izboljšav in novosti.
Sem sodijo možnost do devetih varnostnih blazin, nekaj dodatnih notranjih milimetrov v širino in dolžino, panoramska streha s 4, 86 kvadratnega metra steklene šipe, kompaktnejši in varnejši sedeži (protipodmorniški učinek tudi zadaj), 42 mest za drobnarije v kabini, izboljšana aerodinamika, izboljšana vidna kakovost in kakovost na otip (materiali), kombinirani sistem RT4 (predvajalnik MP3, 30 gigabajtov velik trdi disk, navigacija, radijski sprejemnik s tremi sprejemniki, telefon GSM, klici v sili ter sedempalčni barvni zaslon 16/9), tempomat, nadzor tlaka v gumah, opozorilnik zapuščanja prometnega pasu (enak sistem kot pri Citroënih), biksenonska žarometna tehnika z zasukom v smeri vožnje, PDC zadaj in spredaj, kup zvezdic na preskusnih trčenjih Euro NCAP (tudi za otroke in pešce) in še kaj. Seveda nekaj od naštetega pride šele v večjih paketih opreme ali celo le z doplačilom.
Zato velja: osmica v imenu zaradi naštetega upravičeno napoveduje nov model z levom na maski hladilnika. Da nove stvari, posebej tehnične, stanejo, smo pa tudi že nekako navajeni.
Slovenija
Uradne podatke o prodaji na našem trgu bo Peugeot Slovenija posredoval že 5. oktobra, prodajati pa ga bodo začeli deset dni kasneje. Od petih možnih paketov opreme bodo pri nas na voljo trije iz sredine, od tod tudi dokaj visoka vstopna cena. Ta (15.340 EUR) je tudi edina, ki je v tem hipu znana, velja pa za trivratni 308 1.4 VTi Comfort Pack. Čeprav smo na predstavitvi peljali le petvratne 308, naš zastopnik zagotavlja, da bodo trivratni modeli ob domači predstavitvi že na voljo. To pa ne velja za vstopni motor, ki ga skupaj s samodejnimi menjalniki pričakujemo ob koncu leta.
Zadek in spredek
Tudi Tristoosmica ima različne obraze zadka in prednjega dela, razlika pa je izključno v odbijačih. Pri manjših paketih opreme sta oba bolj umirjenega videza, pri srednjem je prednji odbijač bolj športne oblike, pri višjih paketih pa je bolj športen tudi zadnji odbijač.
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc