Pomlajena in prestižnejša Ford Kuga tudi z različico Vignale

19. 12. 2016 | Dušan Lukič
Deli

Pri Fordu so pred kratkim prenovili Kugo, svojega predstavnika v razredu mestnih terencev oziroma križancev.

S spremembami na zunanjosti se je predvsem približala večjemu Edgeu in drugim Fordovim najnovejšim modelom. Spredaj izstopajo šesterokotna maska hladilnika z dvema vodoravnima letvicama, žarometa z zašiljenimi LED-dnevnimi lučmi in preoblikovani odbijač, zadaj pa preoblikovana zadnja vrata z ustrezno svetlobno tehniko. V osveženi notranjosti je na voljo info-zabavni sistem tretje generacije Sync 3. Na voljo je tudi vrsta sodobnih pripomočkov, kot sta inteligentna osvetlitev ceste in izčrpen nabor pripomočkov za pomoč vozniku. Pod motornim pokrovom bodo že znani dvolitrski turbodizelski in 1,5-litrski turbobencinski motorji, novost pa je varčni 1,5-litrski turbodizelski motor z močjo 120 'konjev'.

A zadnjega v novi Kugi Vignale ne boste našli – gre namreč za najbolj prestižno različico Kuge in četrti Fordov model z oznako Vignale.

Vignale pri Fordu pomeni nekaj več, blagovno znamko, ki kupcem nudi občutek prestižnega udobja, kakovosti in pripadnosti znamki. Pri Fordu ne skrivajo kaj veliko, da jim je bil za vzor tudi Apple, zato odpirajo posebne avtomobilske salone, imenovane FordStore. V njih kupcem ponujajo Forde z najboljšo mogočo opremo, poseben kotiček, Vignale Lounge, pa bodo imeli kupci in lastniki modelov Vignale. Hkrati bodo deležni še nekaterih drugih privilegijev in ugodnosti, kot so 24-urna osebna obravnava, brezplačno pranje, pa na primer tudi posebni servisni protokol ...

Tako kot Mondeo, S-Max z oznako Vignale tudi Kugo Vignale izdelujejo v Fordovi španski tovarni v Valencii. Seveda modeli s to oznako na koncu doživijo še dodelave in ne nazadnje posebne kontrole kakovosti izdelave z več kot 100 točkami, pri tem pa je izkušenim očem mojstrov v pomoč tudi sodobna laserska in video tehnologija.

Kuga Vignale se od drugih Kug razlikuje še po značilni šesterokotni maski hladilnika v motni črni barvi z aluminijasto obrobo ter posebnem šivanju usnja na sedežih in oblogah vrat, v usnje pa je prav tako oblečena armaturna plošča – glede na Kugo z najbogatejšo opremo Titanium je seveda daljši tudi seznam dodatne opreme.

Na voljo so štirje motorji, 1,5-litrska bencinska z močmi 150 in 182 'konjev' ter 2,0-litrska dizelska z močmi 150 in 180 'konjev'. Kuga Vignale bo na trg zapeljala malce za svojo manj prestižno sestro, cene pa zato še niso znane – a glede na preostale modele bo verjetno za kakih osem do devet tisočakov višja.

Sodobne tehnologije za višjo kakovost

Ob dodatni končni kontroli za kakovost modelov Vignale, proizvedenih v tovarni v Valencii, skrbi še nekaj novih tehnologij, ki so jih tam uvedli v zadnjih letih. Ena od njih je računalniški nadzor kakovosti izdelave glavnih in odmičnih gredi. Prav vsako namreč poseben sistem kamer poslika (naredijo okoli 25 tisoč slik posamezne gredi oziroma okoli 75 milijonov na dan, zato je temu primeren sistem shranjevanja podatkov), analizira in delavcu na kontroli na zaslonu označi, kje je zaznal napake. Te nato preveri delavec, saj sistem ne razlikuje med madežem in prasko – a prav zaradi tega sistema delavcu ni treba iskati napak po celotnem izdelku, temveč le tam, kjer je potencialne poškodbe zaznal računalnik. Tako prihranijo precej časa, kar je ob dejstvu, da preverijo prav vsako od na primer 2.000 izdelanih odmičnih gredi na izmeno, zelo pomembno. Podoben sistem uporabljajo pri nadzoru dokončno izdelanih motorjev (prav vsak od njih, v tej tovarni izdelujejo 2- in 2,3-litrske 'turbobencince'), ki gredo za dve do tri minute še na testno mizo.

Zanimiva inovacija je prav tako sistem, ki z ultrazvočnimi mikrofoni posluša, ali je delavec dobro sestavil vse konektorje na motorju. Če jih ni, se namreč značilni klik ob priklopu konektorja ne sliši in računalnik ne dovoli, da bi šel motor na naslednjo stopnjo izdelave. Ker je v posameznem avtomobilu okoli 700 konektorjev, pri Fordu že razvijajo sistem, s katerim bi nadzorovali sestavo prav vsakega, pri tem pa bodo pomagali roboti, ki bodo premikali mikrofone sistema.

besedilo: Dušan Lukič · foto: Ford