Več užitka za manj vložka . . Ne veselite se prehitro. Čeprav je recesija in avtomobilski industriji ne gre najbolje, pri Porscheju zaradi tega še ne razmišljajo o popustih. Bistvo uvodnega stavka se skriva drugje.
Porsche je ena redkih znamk, če ne kar edina, pri kateri za užitke vetra v laseh plačate manj, kot če si zaželite trdo streho nad glavo. To sicer ne velja za vse njihove modele, zagotovo pa, ko kolebate med Caymanom in Boxsterjem. Torej če ste tik pred novim letom prebrali prve vtise s predstavitve Caymana in se že odločili, kako si boste popestrili letošnje poletje, potem previdno s prebiranjem tega teksta. Morda se boste premislili.
Le nekaj tednov po Caymanovi prenovi je to doživel tudi Boxster. Nekoliko nelogično, bo rekel kdo, ki natančno pozna datume prihodov obeh, toda verjemite, prenova je prišla ob ravno pravem času. Boxsterjeva sezona namreč šele prihaja.
Če se najprej lotimo kozmetičnih popravkov, ki so mu jih namenili, lahko zanje, podobno kot za Caymanove, rečemo, da so diskretni. Ali z drugimi besedami: če niste lastnik Boxsterja ali vsaj navdušenec nad tem avtom, jih morda sploh ne boste opazili.
Prednji del je dobil nov odbijač in večje reže za zajemanje zraka, nova sta žarometa, ki spominjata na tiste pri Carreri GT, pozicijske luči so zdaj podprte s tehnologijo LED, stranski ogledali sta večji in na novo vpeti (na 'esu' z dvema pecljema), ko stopite k zadku, pa ugotovite, da se tam skoraj v celoti ponovi zgodba s sprednjega dela – tudi ta je dobil nove luči (LED), prenovljen videz in bolj športno podobo, za kar skrbita nova difuzorja.
Da to ni zadosten magnet za kupce, pa čeprav gre za Porscheja, je gospodom iz Zuffenhausna popolnoma jasno, zato so prave novosti skrili. Kam drugam, seveda, kot pod pločevino. Tako je tudi Boxster, podobno kot Cayman, dobil na novo uglašeno podvozje, večja zavorna koluta spredaj, širša kolesa, izboljšan volanski mehanizem in novo vpetje motorjev.
Nova sta tudi oba motorja. V Boxsterju 2, 9-litrski bokserski šestvaljnik (188 kW/255 KM), ki je nadomestil 2, 7-litrskega, v Boxsterju S pa 3, 4-litrski agregat s sodobnim (neposrednim) načinom vbrizga. Ker gre za Porscheja, je seveda jasno, da so inženirji podrobno pogledali tudi v njuni drobovji, ju olajšali (manj sestavnih delov), dodelali sistema sesanja in krmiljenja ventilov, jima zmanjšali izgube in izboljšali mazanje ter hlajenje ter povrh vsega dvignili kompresijsko razmerje in tako zagotovili več moči in manjšo porabo goriva.
Ampak tisto pravo, kar so mnogi lastniki Porschejev pogrešali ves ta čas, je pritrjeno ob motor. Pri Porscheju mu s kratico rečejo PDK, za njo pa se skriva mehanski menjalnik z dvema sklopkama. Ta je za zdaj svoje mesto našel le na seznamu doplačil (serijsko sta oba Boxsterja še vedno opremljena z različnima šeststopenjskima, vendar novima ročnima menjalnikoma), za kako odličen izdelek gre, pa povedo številke.
Oba Boxsterja z njim pospešujeta hitreje, porabita manj goriva, zagotavljata vrhunske užitke v vožnji in se nekoliko slabše odrežeta le pri največji hitrosti. Boxster namesto 263 doseže 261 km/h, Boxster S pa 272 namesto 274 km/h.
Če vam podatek o največji hitrosti ne bo dal miru, potem ne razmišljajte – vzemite ročni menjalnik. Sicer pa 'tvegajte' še nekaj tisočakov, doplačajte za PDK, 18- oziroma 19-palčna platišča (zraven vam pritaknejo tudi delno zaporo diferenciala), paket Sports Chrono Plus, s katerim v kombinaciji s PDK-jem dobite še startno elektroniko (Launch Control), dirkaški način odzivanja menjalnika (Race Track Gearshift Strategy) in gumb za odpiranje loput v izpušnem sistemu (dirkaški zvok), zložite streho in se prepustite užitkom, ki jih zagotavlja novi Boxster.
Da se med ovinki bolje počuti kot njegov večji brat, že dolgo ni več skrivnost. Le na glas vam tega ne bodo povedali.
Matevž Korošec, foto: tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere