Predstavljamo: Volkswagen Golf R

8. 10. 2013
Deli

Volkswagen je Golfa R javnosti prvič predstavil na avtomobilski razstavi v Frankfurtu (od 12. do 22. septembra), kjer je seveda vzbudil še posebno pozornost, saj je zdaj močnejši in še prepričljivejši.

Bo pa ta najmočnejša različica sedmega rodu Golfa v marsičem res nekaj posebnega, tokrat bodo prvič iz dvolitrskega štirivaljnika 'iztisnili' kar 300 'konj', na cesto pa jih bo prenašal štirikolesni pogon, ki kot sredinski diferencial uporablja peti rod sklopke Haldex.

Najmočnejši Golf bo na slovenski trg prišel letos novembra. Na njem je pravzaprav vse novo, če ga primerjamo s predhodnikom z oznako R. Motorna moč se je povečala za 30 'konj' na okroglih 300. Ob tem se je povprečna poraba goriva zmanjšala za 18 odstotkov (pri različici z menjalnikom DSG bo v povprečju le 6,9 litra na 100 km, z izpustom 159 g na km). Tudi največji navor prepriča, kar 380 Nm ga je na voljo v območju med 1.800 in 5.500 vrtljaji v minuti. Za doseganje moči so temeljito predelali nov dvolitrski bencinski motor. Prepričljivi so tudi pospeški, od 0 do 100 km/h Golf R z ročnim šeststopenjskim menjalnikom potrebuje 5,3 sekunde, tisti z dvosklopčnim DSG zgolj 4,9 sekunde.

Precej so Volkswagnovi konstruktorji spremenili tudi podvozje, tako je dno karoserije Golfa R za dva centimetra bliže tlom kot navadni Golf (in 0,5 cm v primerjavi z Golfom GTI). Za bolj športen način obnašanja med vožnjo je na voljo progresivna volanska električna servopomoč. Prilagodljivo vzmetenje (DCC) je povezano s celotno elektroniko avtomobila, ta pa ima nov podporni program z oznako Race. Ta podpira dodatno nastavitev elektronskega stabilizacijskega programa – ESC Sport, nova pri tej različici Golfa pa je tudi možnost, da ESC povsem izklopimo. Na preizkusih predserijskega prilagajanja avtomobila je preizkusni voznik Hans-Joachim Stuck z njim na severni, daljši zanki Nürburgringa dosegel prepričljiv čas osem minut in 15 sekund, kar je okoli 15 sekund bolje kot pri prejšnjem Golfu R (in za 11 sekund boljši čas od sedmega rodu Golfa GTI Performance)..

Golf R ima štirikolesni pogon 4Motion. Peti rod sklopke Haldex kot sredinski diferencial omogoča nekaj zanimivih novosti. Ob delni obremenitvi gre vsa motorna moč samo na prednji kolesi, štirikolesni pogon pa je na voljo še hitreje kot do zdaj, in če je treba, gre samodejno ves navor na zadnji kolesi.

Na zunaj se Golf R od drugih loči po spremenjenih odbijačih, prednji maski (z dvojnimi ksenonskimi lučmi in dvojimi dnevnimi lučmi LED v obliki črke U, je pa tudi brez meglenk), drugačnimi pragovi pa tudi zaradi 18- ali 19-palčnih kolesnih obročev. V serijski opremi je skoraj vsa podporna elektronika, ki je pri običajnih različicah Golfa sicer na voljo za doplačilo. R bo na voljo kot tri- ali petvratna limuzina, v Nemčiji pa bo zanj treba odšteti vsaj 38.325 evrov.