Puder. Čisto narahlo . . Asociacija s kozmetiko je pri avtomobilih več kot le umestna. Vsake toliko jih je treba na novo 'naličiti'.
Tudi ko gre za avtomobile, ki se na prvi pogled zdijo kot delovni stroji. To pravzaprav tudi so, saj so zaradi zasnove podvozja, pogona in tovornega dela univerzalni, toda Američani so tovrstne avtomobile že davno preoblikovali v trendne. In Evropa je sledila.
Kljub vsesplošni (in ne le avtomobilski) recesiji se zdi kot čudež, da delež prodanih pickupov v Evropi počasi, a vztrajno raste, prodaja Mazd BT-50 pa raste celo z 10-krat večjo hitrostjo. Leta 2006 rojeni BT-50 pri tem vztrajno pridobiva nove kupce, zato pri Mazdi načrtujejo kar 15-odstotno rast prodaje v prihodnjem letu glede na letošnjo prodajo.
Da se (jim) še ne zdi tehnično zastarela, priča tokratna osvežitev, ki je ravno dovolj izdatna, da je ne moremo šteti kot le 'modelno leto'. Zunaj so ji namenili novo masko in odbijač, dodali nekaj srebrnine v žarometa, spremenili zadnje luči, namestili ogrevalne žičke v zunanji ogledali, namenili nova platišča, jo ponudili v petih novih barvah in treh novih dvobarvnih kombinacijah, v barvo karoserije odeli zaščite blatnikov in spremenili še nekaj malenkosti tu in tam.
Znotraj so zeleno osvetlitev (merilniki, gumbi) spremenili v jantarjevo, sedežnim oblekam spremenili teksturo (pri bolje opremljenih različicah je v sredini sedežev drugačen vzorec), v celoti v srebrno barvo odeli osrednjo konzolo na armaturni plošči, ponudili možnost črnega sedežnega usnja ter avdiosistemu dodali vhod za glasbene igračke, kot je iPod.
Tehnika ostaja nespremenjena; karoserije so tri: dvosedežni Standard Cab, štirisedežni Freestyle Cab (s prepoznavnim sredinskim odpiranjem vrat) in petsedežni Double Cab, motor je le eden (2, 5-litrski turbodizel s 105 kilovati največje moči) in pogona sta dva – zadnji in priklopljivi štirikolesni z reduktorjem. Glede na namembnost, pa naj gre za delovni stroj ali za vozilo za prosti čas, se v tem trenutku zdi ponudba dovolj pestra.
Kozmetike je zato za zdaj dovolj. Zagotovo pa to ni zadnja beseda Mazde, ko gre za BT-50.
Slovenija
Po zagotovilih slovenskega uvoznika se prenovljeni BT-50 ne bo podražil kljub nekaterim dodanim elementom in izboljšani kakovosti notranjih materialov. Natančne cene bodo znane že konec meseca, ko ga bodo pričeli prodajati.
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc