Primerjamo: MB S 400 Hybrid proti Tesla Model S Performance

16. 12. 2013
Deli

Tradicija najstarejše avtomobilske znamke se zlahka sreča z najmlajšo kalifornijsko avtomobilsko družbo, ki pa svoj navdih raje črpa pri računalničarjih.

Verjetno najboljši avtomobil na svetu in najboljši električni avtomobil vseh časov sta pridevka, ki ju vodstvi Mercedes-Benza in Tesle rada slišita ob njunih najnovejših avtomobilih. Zdaj sta oba začela osvajati kupce. Daimlerjevci so hkrati nad tistim, kar obeta Tesla, tako navdušeni, da so kupili celo nekaj odstotkov delnic te kalifornijske družbe z imenom, ki postavlja spomenik velikemu srbsko-ameriškemu izumitelju Nikoli. Kot na dlani se zdi torej priložnost v tej povezavi preizkusiti dva izdelka, ki sta neposreden rezultat prizadevanj za popolnost pri enih in drugih – Mercedesovega razreda S in Teslovega Modela S.

S 400 Hybrid je zdaj najosnovnejša različica Mercedesovega prestižnega avtomobila, za katerega so poskušali najti zares vse najboljše in najnovejše, da bi zasnovali avtomobil, ki bo spet merilo v razredu. Vodilni pri Mercedesu so tako novi razred S napovedali kot avtomobil, ki bo boljši kot vse, kar smo poznali do zdaj.

Cilj gonilnega člana (in tudi največjega lastnika) mlade računalniško-avtomobilske tovarne Tesla, Elona Muska, je bil v resnici podoben, njihov Model S mora izpolniti vse zahteve, ki naredijo električni avtomobil takšen, da bo boljši od konvencionalnega.

Zgodbi o tem, kako so enega ali drugega skonstruirali, bo treba povedati kdaj drugič, tokrat pa si poglejmo primerjavo, ko sedemo za volan dveh Esov. V marsičem sta si kar podobna, na primer v velikosti. A tudi glede tega ni vse v isto smer. Če lahko za Teslo ugotovimo, da je s svojimi slabimi petimi metri dovolj velik, je Mercedesov S še za človeško dlan daljši. Tesla prepriča s preprosto obliko sodobne kombilimuzine, kakršna je tudi Porsche Panamera. Ambicije pri razredu S pa so drugačne – limuzina je namenjena predvsem, da naredi primeren vtis, ko njen voznik prispe na cilj. Pri obeh torej namen posvečuje sredstva (oblikovanja) – Model S je narejen bolj za voznikovo in lastnikovo zadovoljstvo, razred S mora poudarjati veličastnost avtomobila.

Tudi za notranjost velja podobno. Mercedes-Benz ponuja za svojega S (za zdaj) dve dolžini karoserije, mi smo uporabili osnovno, za katero pri stuttgartskem izdelovalcu pravijo, da je edini namenjen lastnikom, ki so tudi vozniki. A svetlo siva notranjost preizkušenega avtomobila vsekakor dokazuje odraslost in izkušnje, pa tudi eleganco. Sicer klasične merilnike je na armaturni plošči zamenjal zaslon, ki jih pod volanskim obročem zdaj nadomešča, v sredini plošče pa je drugi zaslon, prek katerega skupaj s pripravo na sredinskem grebenu uravnavamo večino funkcij v Mercedesu. Teslova notranjost v črnem usnju je z estetskega vidika manj prepričljiva, a ne moremo mimo kar 17-palčnega (34-centimetrskega) pokončnega zaslona na dotik, ki nadomešča vse upravljavske gumbe in še marsikaj drugega v Modelu S. Z njim smo skoraj ves čas vožnje 'omreženi', internet je vozniku v pomoč, čeprav obstaja dvom o tem, kako voznik med vožnjo s pogledom navzdol na zaslon in s tresočimi se prsti to res lahko vedno stori varno. Pri Tesli smo tudi presenečeni, ker avtomobilska notranjost deluje dokaj prostorno in je ne utesnjuje ogromen sredinski kardanski greben kot pri Mercedesu. Tudi k počutju na prednjih dveh sedežih v Tesli ni pripomb, malo drugače pa je zadaj. Kalifornijci so manj mislili na kakovost potovanja zadnjih potnikov. Prostora na zadnji klopi je sicer dovolj, a ta ne prepriča s svojim udobjem. Ima pa Tesla v prtljažniku še dodatna sedeža, namenjena otrokoma, ki sta se pripravljena zadovoljiti s pogledom nazaj. Tudi prtljažnik (če dodatna sedeža pospravimo in še z dodatnim delom spredaj) je glede na velikost Modela S neverjeten, Mercedes s svojimi dobrimi 500 litri ne ponuja več kot solidna limuzina srednjega razreda.

Mercedes S 400 Hybrid je zdaj osnovna različica z bencinskim motorjem, šestvaljniku z neposrednim vbrizgom pomaga še manjši elektromotor. Hibridni sistem deluje, kot smo že vajeni, torej je elektromotor zgolj v pomoč tistemu na notranje zgorevanje. Pri Mercedesu so se zelo potrudili, da so zagotovili solidno gospodarnost porabe goriva glede na velikost in maso avtomobila. Prepriča povsem neslišen in neopazen prehod od speljevanja, ko deluje zgolj elektromotor, do vključevanja bencinskega, tu najbrž pomembno vlogo igra tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik. Teslov Model S je seveda električni avtomobil. Poganjata ga dva elektromotorja, nameščena tik ob zadnjih kolesih. Električni akumulatorji za spravilo kar 85 kilovatnih ur energije so nameščeni v dnu avtomobila. V najdražji različici z oznako Performance zmogljivost akumulatorjev zadošča za teoretičnih 500 kilometrov dosega. V običajnem prometu se ta seveda zmanjša, a izkušnje iz vožnje pokažejo, da tudi ob največjih obremenitvah, nenehnem pospeševanju ali vožnji na polno med preizkusom na kratkem slalomu ne za manj kot dodatnih 20 odstotkov.

Tesla S je tako prepričljiv in povsem uporaben električni avtomobil. Preseneti te z neverjetnim pospeškom že takoj po speljevanju, saj elektromotorja nimata težav z zveznim pospeševanjem brez zadržkov. Tako v tehničnih podatkih tudi vrednost 4,4 sekunde do hitrosti 100 kilometrov na uro ne preseneti, prav tako ne presenetljiva zmogljivost spreminjanja hitrosti kadarkoli do največje hitrosti 210 km/h. Glede te je Tesla S v zaostanku za S 400 Hybridom, a je tudi tu predvsem po sredi povsem različno razumevanje uporabe avtomobila. Mercedes je pač kralj na autobahnu, Tesla pa je najbolj prepričljiv, ko gre za neslišno polzenje po Sunset Boulevardu.

Lega na cesti pri obeh prepriča na podoben način, enako velja za udobje med vožnjo. Mercedes se sicer pohvali, da njihov novi razred S zdaj ponuja tudi vzmetenje, ki vidi na cesto pred seboj, a tega pri limuzini z osnovno medosno razdaljo ne ponuja. Morali smo se torej zadovoljiti 'zgolj' z zračnim vzmetenjem, a takšnega ponuja tudi Tesla. Pri obeh je rezultat – počutje potnikov na slabših cestnih podlagah – odličen. Mercedes ima nekaj več rezerve pri premagovanju ovinkov z večjo hitrostjo, a pravih razlik med obema na običajnih cestah ni mogoče ugotoviti. Preizkus na losovem testu pokaže pri Tesli prekrmarjenje pri večji hitrosti, ko se odločno vmeša tudi ESP. Mercedes je za voznikovo vodenje manj zahteven in lažje premaga losov test.

Zaključek? Za Teslo Model S lahko še naprej menimo, da je neverjeten dosežek v svojem razredu – med električnimi avtomobili. Mercedes S 400 Hybrid ima sicer neverjetno število najrazličnejših elektronskih vozniških pripomočkov in bi že zaradi tega lahko bil prepričljivo sodoben. A mu primat naprednega avtomobila vseeno brez težav odvzame prav Tesla. Ta je dokaz, da so električni avtomobili zdaj odrasli. Mislite, da bi ju lahko ločili vsaj glede cene? A sta si tudi tokrat dokaj podobna. Ne le po izhodiščnih cenah, ki sta pri obeh okoli sto evrskih tisočakov (pri nakupu in registraciji v Sloveniji). Tudi pri možnostih tistega, kar ponujata eden ali drugi glede dodatne opreme, se je mogoče odločati, čeprav ima Mercedes seznam dodatkov zelo dolg, pri Tesli pa si izberete le nekaj najpomembnejših. Res pa je, da boste imeli s Teslo malo več težav, najti primeren kraj za polnjenje akumulatorjev. Bo pa vožnja s Teslo za tiste z 'zeleno' zavestjo z veliko več užitka.

besedilo Tomaž Porekar foto Matej Jazbinšek