Tudi Scenica je doletela prenova po Renaultovih zadnjih oblikovnih smernicah, a bistvo je ostalo – še vedno je med prostornejšimi v svojem razredu.
Scenic je na avtomobilske trge zapeljal pred natanko 20 leti. V tem času so njegovo prvotno obliko (s katero je pravzaprav zaoral ledino kompaktnim enoprostorcem) spremenili dvakrat, prepričal pa je skoraj pet milijonov kupcev. Zdaj je torej govora o četrti generaciji, ki oblikovno ne odstopa od Renaultovih zadnjih modelov. Morda bo koga to zmotilo, saj je podobnost z nekaterimi brati res precejšnja, a po drugi strani bo Scenic marsikomu všečen avtomobil. K prijetni zunanji podobi zagotovo pripomorejo malce širša in višje nasajena dvobarvna karoserija ter kar 20-palčna kolesa, ki elegantno zapolnijo prostor pod blatniki. Seveda se bo ob omenjenem podatku marsikomu naježila koža, vendar pri Renaultu zatrjujejo, da bo cena platišč in gum na ravni 16- oziroma 17-palčnih koles. Posledično pri Renaultu upajo, da bodo z novincem navdušili vse dosedanje Scenicove kupce (ki menda veljajo za zelo lojalne), hkrati pa pridobili tudi nove.
Jasno, za pridobitev kupca pa ni dovolj samo všečna oblika, saj je marsikomu še pomembnejša notranjost. Izstopajo sedeži, ki so zelo podobni tistim, ki jih vozi večji in dražji Espace. Vsaj sprednja dva, zadaj pa se zaradi prostorske stiske (v širino) niso odločili za tri samostojne sedeže. Tako je klop deljiva v razmerju 40 : 60, v enakem razmerju pa je tudi vzdolžno pomična. Posledično se preprosto odreja prostor za kolena ali prostornino prtljažnika, ki ga je mogoče elegantno povečati, saj se naslonjala sedežev na zadnji klopi zložijo le s pritiskom na gumb v prtljažniku ali celo preko osrednjega zaslona na armaturni plošči.
Merilniki so že znani, torej povsem digitalni in dobro pregledni, prav tako na sredinski konzoli kraljuje znan pokončen zaslon, kjer sistem R-Link 2 sicer ponuja velik nabor funkcij, vendar kdaj deluje muhasto in počasi. Ob omenjanju notranjosti pa nikakor ne smemo prezreti podatka, da novi Scenic ponuja kar 63 litrov uporabnih odlagalnih površin in predalov. Štirje so skriti v dnu avtomobila, ogromen (in hlajen) je pred sovoznikom, še večji v sredinski konzoli, ki je tudi vzdolžno pomična.
Novi Scenic (in v isti sapi tudi Grand Scenic) bo sicer na voljo z le enim bencinskim in dvema dizelskima motorjema, a bodo vsi motorji na voljo v različnih (že znanih) različicah. Z osnovnimi bo serijsko povezan šeststopenjski ročni menjalnik, pri dizelskih motorjih pa bo mogoče izbrati tudi šest- oziroma sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.
Z novim Scenicom pa Renault zdaj ponuja še hibridni pogon. Tvorijo ga dizelski motor, 10-kilovatni elektromotor in baterija z 48-voltno napetostjo. Samo električna vožnja ni mogoča, saj elektromotor zgolj pomaga, predvsem s takojšnjimi 15 njutonmetri navora. Tudi v praksi se delovanja elektromotorja ne občuti, bojda pa sistem prihrani do 10 odstotkov goriva in škodljivih izpustov. A hibridni Scenic, ki naj ne bi bil cenovno preveč ugoden, za zdaj v Sloveniji ne bo na voljo.
In vožnja? Dvomljivosti zaradi 20-palčnih koles navkljub se Scenic vozi presenetljivo dobro. Podvozje je dobro uravnoteženo in nikakor ni pretrdo. Tudi neravnine požira dobro, pravo sliko pa bodo vseeno pokazale slovenske ceste. Drugače je z večjim Grand Scenicom, ki velikosti in teže ne more prikriti. Zato naj velja, da bo Scenic z lahkoto zadovoljil tudi dinamične voznike, medtem ko naj po večjem Scenicu posežejo umirjeni družinski očetje.
Tako kot se za novi avtomobil spodobi, tudi Scenica niso zaobšli varnostno-asistenčni sistemi. Kot edini v razredu se postavlja s serijsko aktivno pomočjo pri zaviranju s prepoznavo pešcev, kar je zagotovo velik plus. Na voljo bo tudi radarski tempomat, ki po novem deluje do hitrosti 160 kilometrov na uro, a še vedno zgolj od 50 kilometrov na uro dalje. Kar pomeni, da v mestu ni uporaben, hkrati sam vozila ne zaustavi. Kupci si bodo med drugim lahko omislili barvni projicirni zaslon (žal tisti manjši, na vrhu armaturne plošče), kamero za vzvratno vožnjo, sisteme za prepoznavo prometnih znakov in vozil v mrtvem kotu ter opomnik za zapuščanje voznega pasu in ozvočenje Bose.
Novi Scenic bo na slovenske ceste pripeljal decembra, njegov daljši brat Grand Scenic pa januarja prihodnje leto. Zato tudi še ni uradnih cen, a šušlja se, da bo za osnovno različico potrebnih približno 16.000 evrov.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: Sebastjan Plevnjak, tovarna