Standard NEDC za merjenje porabe (in dosega) že dolgo ni več relevanten in uporaben, a ga avtomobilski proizvajalci, dokler še velja, z veseljem uporabljajo. Vsaj pri električnih avtomobilih pa v isti sapi tudi povedo, kolikšen je realen doseg avtomobila.
To je seveda razumljivo: nekaj je doseg NEDC navesti na oglasu (tam namreč drugega niti ne smejo), drugo pa je potencialnemu kupcu zatrjevati, da bo avto, ko bo v njegovih rokah, sposoben z enim polnjenjem prevoziti tretjino več, kot je realno. Tudi zato so nam renaultovci na predstavitvi Zoeja z baterijo Z.E. 40 mirno povedali, da je vsakodnevni doseg 300 kilometrov.
In toliko novi Zoe tudi v resnici doseže. Ko smo na zahodu Portugalske prve kilometre prav nič nežno prevozili po zavitih cestah ob obali, ki se ponašajo z obilico klancev in delov ceste, kjer je mogoče voziti po omejitvi 90 kilometrov na uro, se je merilnik dosega pri 252 kilometrih odločil, da je preostanka elektrike v bateriji premalo, da bi še računal doseg. Glede na izkušnje ga je sicer bilo še za kakih 10 kilometrov, ob malo manj športni vožnji pa bi zlahka pridelal še 40 do 50 kilometrov dosega. Torej: 300 kilometrov je realno dosegljivih.
In to je številka, ki je tako rekoč še enkrat večja kot doseg doslej, in hkrati številka, ki je dovolj velika, da strah pred pomanjkanjem dosega dokončno zapusti misli voznika – tudi na avtocestah, saj Zoe prav tako ob polnem plinu (kar pomeni 135 kilometrov na uro) naredi okoli 120 ali 130 kilometrov, hitre polnilne postaje, kjer ga je mogoče z močjo 43 kilovatov napolniti v dobri uri, pa so pri nas posejane precej bolj pogosto.
43-kilovatno polnjenje je sicer na voljo le pri Zoeju z oznako Q90. Q pomeni Quick, torej hitro polnjenje, takšen Zoe pa ima za približno 10 do 15 realnih kilometrov manjši doseg. Kupec se lahko namesto tega odloči za model z oznako R90, ki ima poln doseg (takšne smo tudi preizkusili), a se polni z največ 22 kilovati moči. Glede na to, kako na gosto so posejane polnilne postaje v Sloveniji, je odločitev za različico Q bolj logična, pa čeprav je ta za 700 evrov dražja. Na žalost si modela Q90ni mogoče omisliti z najnižjo stopnjo opreme Life, ampak le pri opremah Intens ali Bose.
Zadnja je novost, prinaša pa vrhunski avdiosistem znamke Bose (ostanek info-zabavnega sistema je še naprej znani R-Link s slabo navigacijo TomTom), nekaj optičnih dodatkov (tudi temna platišča) ter usnjeno oblazinjenje.
Renaultovi inženirji so podvojitev dosega seveda dosegli predvsem zaradi večje baterije. To so razvili v sodelovanju z LG Chemom, ima pa rahlo spremenjeno kemično sestavo, za 10 odstotkov večjo aktivno površino ter manj prostora med posameznimi celicami. Tako se prostornina ni spremenila, maso je povečala za 15 kilogramov, kapaciteta pa je zrasla na 41 kilovatnih ur neto. Poleg tega je dobil Zoe ogrevanje s toplotno črpalko ter izboljšano regeneracijo pri zaviranju, še vedno pa manjka možnost nastavitve jakosti regeneracije ob odvzetem plinu, ki bi omogočila vožnjo brez uporabe zavore (tako imenovani One pedal driving).
Na nemškem trgu od septembra 2016 deluje aplikacija ZEpass, s katero lahko lastniki Zoejev ne le iščejo in aktivirajo polnilne postaje, temveč na njih polnjenje tudi plačujejo. V prvi polovici letošnjega leta bo Renault v sodelovanju z Boschem, ki je razvil in upravlja aplikacijo, delovanje razširil na večino držav EU (tudi v Slovenijo) in tako z eno potezo razrešil še pomisleke o iskanju polnilnih postaj v tujini in težave s plačevanjem na njih.
Novi Zoe z baterijo Z.E.40 v Slovenijo prihaja v začetku prihodnjega leta (najverjetneje bodo prva vozila iz proizvodnje prišla marca), seveda pa ga je že mogoče naročiti. Cene se začnejo pri 23.490 evrih za R90, k temu pa je treba dodati še ceno mesečnega najema baterije in odšteti subvencijo Eko sklada (trenutno 7.500 evrov). Novi Zoe lahko kupite z baterijo vred, v tem primeru se cene začnejo pri 32 tisočakih. V prodaji ostaja tudi Zoe s staro baterijo s kapaciteto 22 kilovatnih ur, a le z osnovno opremo Life in 2 in za tisočaka nižjo ceno.
besedilo: Dušan Lukič · foto: Renault
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del