Reportaža: Mazda3 Urban Challenge 2014

11. 7. 2014
Deli

Pri doseganju rekordno majhne porabe po dunajskih mestih ulicah bi se prav prilegla kakšna umirjena simfonična melodija, ki bi narekovala pravi tempo. A kaj, ko radia nismo hoteli prižgati, da ne bi električni porabniki povečali porabe goriva.

Da bi izvali resničnost tovarniškega podatka o povprečni porabi goriva pri mestni vožnji in hkrati, seveda, promovirali Mazdino tehnologijo Skyactive, se je pet mednarodnih ekip (Avstrija, Hrvaška/Srbija, Madžarska, Romunija in Slovenija) zbralo na 24-urni dirki Mazda3 Urban Challenge. Poligon: znameniti dunajski notranji cestni obroč, ki obdaja strogo mestno jedro. 5,2 kilometra dolga steza z vsemi 'ovirami', ki spadajo zraven: tramvaji, avtobusi, semaforji, prehodi za pešce in seveda v dnevnem času statična in malo manj statična cestna pločevina. Avtomobili: pet novih, popolnoma enakih Mazd3 CD150 Revolution, ki so jih pred startom dirke razdelili z žrebom. Pravila: peljati v krogu 24 ur z obveznim vsakournim postankom za odčitavanje porabe in menjavo voznikov. Zmagovalca sta dva – ekipa z najmanjšo porabo v 24 urah in posameznik z najmanjšo porabo v eni uri.

Medtem ko so se nekatere ekipe lotile odstranjevanja odvečne teže (vzglavniki, polica, kompresor za popravilo gume itd.), smo se v slovenski ekipi odločili le nalepiti slovenske zastavice ter napolniti tlak v gumah na 3,6 bara. Ja, prav si predstavljate, precej neudobno se je bilo peljati čez tračnice in cestne jaške.

Hrvaško-srbska ekipa, ki je imela v zasedbi dva voznika, vpisana v Guinnessovo knjigo rekordov (v Passatu s polno posodo za gorivo sta prevozila 2.545 kilometrov), je takoj po startu nakazala, da je resno vzela zadano nalogo, in tako spodbudila druge ekipe k tekmovalnosti. Čeprav se v prvih urah v mestni gneči ni dalo dosegati vrhunskih rezultatov, je bila poraba manjša od tovarniško normirane 4,9 l/100 km. Jasno je bilo, da bo ta številka v nočnih urah močno upadla.

Slovenci smo se odlično držali. Prav vseh šest novinarskih kolegov (natančneje pet kolegov in ena kolegica) je dosegalo odlične rezultate, ki so nas držali na vrhu. Pod taktirko Bogdana Žvanuta iz Mazde (mimogrede, v 24 urah je odspal vsega dve uri) smo skovali pravo taktiko premagovanja nasprotnikov. Jasno je bilo, da bodo vozniki vseh ekip približno enako občutljivo pritiskali stopalko za plin in se potili ob ugasnjeni klimatski napravi, zato je bil ključ do uspeha drugje: v prilagojenem načinu vožnje. Pomembno je bilo pravilno razvrščati se v pasove, ki so bolj pretočni, s pravo hitrostjo loviti zeleni val in skozi gibanje čakati na prosto pot v križiščih. Skratka, čim manj ustavljanja.

Rezultat: premoč smo morali priznati le madžarski ekipi. Za njihovo povprečno porabo v 24 urah, ki je znašala 3,85 l/100 km, smo zaostali za vsega 0,03 litra. A vseeno nam mentaliteta narekuje, da nekoga okrivimo (za sicer odlično) drugo mesto. Naša Mazda3 se je namreč v nekem trenutku odločila za regeneracijo DPF-filtra (dvojni vbrizg goriva zaradi zgorevanja ogljikovih delčkov na filtru) in nam pridelala dvojno porabo v tistem ciklu. V nasprotnem primeru bi pometli s konkurenco. Smo se pa zadovoljili z nagrado za najučinkovitejšega voznika. V zgodnjih jutranjih urah nam je ... khmm ... pravzaprav mi je uspelo postaviti rekordno porabo 3,15 l/100 km. Enzo Ferrari je imel popolnoma prav, ko je rekel, da dirkači izgubljajo sekundo na krog, potem ko dobijo otroka. Le pozabil je dodati, da po drugi strani pridobijo kak liter pri porabi.

Besedilo Saša Kapetanovič, foto tovarna

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"