S Kono po krono: predstavljamo Hyundai Kono

Svojo novost v razredu, ki najbolj raste, torej manjših križancev, je zdaj predstavil tudi Hyundai. Nenavadno ime, Kona, je zemljepisno, kot sta že Santa Fe in Tucson. A z njo hoče Hyundai v Evropi osvojiti azijsko krono.

30. 7. 2017

Kona je pravzaprav manjši kraj na največjem havajskem otoku, turistično dobro razvit. Hyundai si s Kono obeta dopolnilo posla v razredu, ki ga je začel Nissanov Juke. Pri obliki so se Južni Korejci zagotovo zgledovali prav po Juku, čeprav niso šli v tako 'odbito' smer. Nov oblikovni pristop sprednjega dela z dnevnimi lučmi in smerniki na robu motornega pokrova je vsekakor za Hyundai povsem nova interpretacija. Agresivnost videza maske umirijo preostale poteze karoserije, tako da je z zadnje strani Kona videti prav prijetno in nič več napadalno. Mere zunanjosti avtomobila so povsem podobne tekmecem v razredu.


Oblikovalski pristop v notranjosti nič ne preseneti. Precej umirjeno oblikovanje, pri katerem prevladuje temna umetna masa, bo lastnik lahko dopolnil z vložki svoje barvne kombinacije. Prostornost je vsekakor boljša kot pri vzorniku Juku, predvsem na zadnji klopi.

Kona bo v prodaji na domačem, torej južnokorejskem trgu že v kratkem, v Evropi jo pričakujemo kmalu po uradni sejemski premieri na avtomobilski razstavi v Frankfurtu. Ker je do začetka prodaje še kar nekaj časa, cen še niso predstavili. Znano pa je že, da bosta v začetku prodaje na voljo dve motorni opremi: z manjšim turbobencinskim trivaljnikom in litrsko prostornino (120 'konj') bo na voljo z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in sprednjim pogonom, močnejši turbobencinec s 177 'konji' bo v kombinaciji s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Turbodizli? Hyundai jih obljublja za prihodnje leto. Tedaj bo, vsaj tako pričakujejo pri večini avtomobilskih znamk ta trenutek, tudi že bolj jasno, kakšne bodo sploh še možnosti manjših turbodizelskih motorjev glede na pripravo novih standardov o količini izpustov ogljikovega monoksida ter najrazličnejših drugih še dopustnih plinov in trdih delcev v Evropi. Hyundai najavlja dve različici novega 1,6-litrskega turbodizla – s 115 in 136 'konji'. Še nekoliko pozneje, a verjetno še prihodnje leto, pa bo Kona prav tako dobila električni pogon (podobnega, kot ga poznamo iz Ioniqa).

Morebiti koga zanima še 'strojniški' del Kone? Sprednja prema je 'klasična', z vzmetnimi nogami (McPherson), zadaj je običajna poltoga prema (pri različicah s sprednjim pogonom), sicer pa večvodilska. Kljub bolj mestnemu videzu bo Kono mogoče uporabljati tudi za vožnjo čez večje robnike ali manj zahtevni teren – odmik dna avtomobila od tal je 170 milimetrov. Nekoliko izven povprečja razreda se zdi masa avtomobila (pri različici s štirikolesnim pogonom), čeprav pri Hyundaiu zatrjujejo, da bodo za izdelavo karoserije uporabljali trdno in lahko pločevino iz lastne korejske tovarne.

Hyundai je najavil, da bo serijsko v vse Kone vgrajeval samodejni zavorni sistem (AEB), ki bo s pomočjo kamere in radarskega tipala pred avtomobilom sposoben odkrivati običajne ovire (avtomobile) in tudi pešce, deloval pa bo trifazno. Osnova je opozorilo voznika (vidno in slišno), s predpripravo zavor v odvisnosti z zaznano možnostjo trka; če bo sistem ugotovil, da je trčenje neizogibno, pa bo samodejno zaviral. Deloval bo pri katerikoli hitrosti nad osem kilometrov na uro. Preostale varnostne pripomočke bodo kupci dobili za doplačilo, od opozorilnika na zapuščanje voznega pasu, samodejnega senčenja žarometov, opozorilnika na voznikovo neosredotočenost, zaznavanje prometa v mrtvem kotu do tistega, ki opozarja na prihajajoči promet pri vzvratni vožnji.

Najavljena oprema za stalno voznikovo povezanost z navideznim svetom (no, internetom) je odvisna tudi od siceršnje ravni opreme. Serijsko bo Kona imela petpalčni sredinski zaslon (monokromatski), ki bo ponujal radio, modrozobo povezljivost ter vtičnice za AUX in USB. Z izbiro sedempalčnega barvnega zaslona na dotik bo na voljo še nekaj dodatne opreme – kamera za pogled nazaj pri vzvratni vožnji ali povezava s pametnimi telefoni (Applovimi in 'androidi'). Tretja možnost bo osempalčni barvni zaslon, pri katerem bo kupec poleg že naštetih možnosti iz prejšnjih dveh stopenj opreme dodatno dobil še sedemletno naročnino za Hyundaiev servis Live pa tudi tridimenzionalne zemljevide za navigacijsko napravo s prav tako sedemletnim stalnim posodabljanjem.


Kona bo še ena od stopničk v Hyundaievih načrtih, da bi do leta 2021 postali vodilni azijski izdelovalec na evropskem trgu. Da bi to dosegli, bodo poleg Kone predstavili še kopico drugih novosti (modelov in različic), Hyundai trdi, da jih bo 30.

besedilo: Tomaž Porekar · foto: Hyundai in Tomaž Porekar

Podatki

Model: 1,0 TGDI

Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 88 (120)
Največji navor (Nm pri 1/min.): 172
Menjalnik, pogon: ročni, 6/sprednji
Medosna razdalja (mm): 2.600
Dolžina x širina x višina (mm): 4.165 x 1,800 x 1.550
Prtljažnik (l): 361/1.143
Masa praznega vozila (kg): 1.233
Največja hitrost: 181
Pospešek (0-100km/h): 12,0
Izpust CO2(g/km): 119

Model: 1,6 TGDI

Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 130 (177)
Največji navor (Nm pri 1/min.): 265
Menjalnik, pogon: 2-sklopčni, 7/4-kolesni
Medosna razdalja (mm): 2.600
Dolžina x širina x višina (mm): 4.165 x 1,800 x 1.550
Prtljažnik (l): 361/1.143
Masa praznega vozila (kg): 1.401
Največja hitrost: 205
Pospešek (0-100km/h): 7,9
Izpust CO2(g/km): 169